در خانواده اسلامی زن و مرد هر دو سالارند | آیت الله سعیدی

خانه / پیشنهاد ویژه / در خانواده اسلامی زن و مرد هر دو سالارند | آیت الله سعیدی

خطیب حرم مطهر رضوی، رعایت تقوای الهی را از مهمترین عوامل تحکیم بنیان خانواده در اسلام عنوان کرد.

در خانواده اسلامی زن و مرد هر دو سالارند | آیت الله سعیدی

هیات: آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، در ویژه برنامه تبلیغی-مذهبی حرم رضوی که در رواق امام خمینی رحمه الله برگزار شد، به تبیین موضوع آثار تقوا در خانواده پرداخت و گفت: اگر ما سنگ بنای خانواده را بر اساس تقوا بچینیم خانواده‌ای سعادتمند خواهیم داشت چرا که تقوا از مهمترین عوامل تحکیم خانواده است.

وی تصریح کرد: در دین مبین اسلام اصلی‌ترین هدف ازدواج و تشکیل خانواده فاصله گرفتن از گناه و رعایت تقوای الهی است؛ اگر کسی با این دیدگاه به ازدواج نگاه کند در پرتو تشکیل خانواده به کمالات انسانی نیز دست خواهد یافت.

تقوا مهمترین معیار ازدواج باشد

نماینده ولی فقیه در استان قم با تاکید بر اینکه مهمترین معیار زوجین قبل از ازدواج باید تقوا باشد، بیان کرد: متاسفانه زوجین در هنگام انتخاب همسر به بسیاری از معیارهای مادی از جمله، شغل، میزان درآمد، محل سکونت و … توجه می‌کنند ولی به مهمترین معیار که تقوا است توجهی ندارند.

وی با اشاره به آیه ۲۱ سوره مبارکه روم «وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْکُنُوا إِلَیْهَا…» بیان کرد: طبق این آیه شریفه ازدواج و تشکیل خانواده موجب آرامش زن و شوهر می‌شود. بنابراین اگر در زندگی ناآرامی و تنش وجود داشته باشد برای این است که پایه‌های آن خانواده بر اساس تقوا چیده نشده است.

آیت الله سعیدی اظهار کرد: اگر زن و شوهر هر دو باتقوا و پرهیزکار باشند، به راحتی خطاهای یکدیگر را می‌پوشانند و در برابر مشکلات و سختی‌های زندگی صبر می‌کنند و می‌دانند با توکل به خدا مشکلات زندگی را حل خواهند کرد.

در خانواده اسلامی زن و مرد هر دو سالارند | آیت الله سعیدی

تقوا، اخلاق نیکو و بردباری عوامل یک زندگی آرام

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر زن و مرد در زندگی تقوا، اخلاق نیکو و صبر و بردباری داشته باشند، یک زندگی آرام و بی‌دغدغه‌ خواهند داشت و در چنین خانواده‌ای است که زن و شوهر به آرامشی که در قرآن به آن اشاره شده است می‌رسند.

خطیب حرم مطهر رضوی بیان کرد: یک زن و شوهر با ایمان که بر اساس معیارهای دینی با هم ازدواج کرده‌اند باید در امر دین یکدیگر را یاری کنند. به عنوان مثل زن با قناعت و پرهیز از زیاده‌خواهی موجب می‌شود که مرد به کسب درآمد حرام و شبهه ناک روی نیاورد.

وی اظهار کرد: زندگی خانوادگی مانند یک ساختمان است که برای تکمیل شدن نیاز به دو مهندس دارد یکی زن و دیگری مرد. در سبک زندگی اسلامی مرد سالاری و زن سالاری نداریم بلکه در خانواده اسلامی زن و مرد هر دو سالار هستند و هر دو به یک اندازه در پویایی خانواده نقش دارند.

منبع: خبرگزاری حوزه

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *