در مسجدجامع شهرکرد/ رزمایش همدلی اقدام سودمندی برای آخرت است

خانه / استان ها / در مسجدجامع شهرکرد/ رزمایش همدلی اقدام سودمندی برای آخرت است

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر در بازدید از کمک های مومنانه هیأت رزمندگان اسلام استان گفت: رزمایش همدلی از اجر معنوی برخودار و اقدام سودمندی برای آخرت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ در ادامه کمک های مومنانه و رزمایش همدلی،توزیع یکهرار بسته معیشتی به همت هیأت رزمندگان اسلام استان، مرکز نیکوکاری ،پایگاه بسیج و مجموعه فرهنگی مسجد جامع شهرکرد همزمان با ایام فاطمیه ،به یاد سردار دلها، با حضور سردار فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام و مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه استان چهارمحال وبختیاری آغاز شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید امان الله حسینی صدربا تسلیت ایام فاطمیه،گرامیداشت یاد وخاطره سردار دلها و تسلیت رحلت عمار انقلاب،حضرت آیت الله محمدتقی مصباح یزدی از اقدامات ارزشمندهیأت رزمندگان اسلام استان و مجموعه مسجدجامع شهرکرد در راستای کمک های مومنانه به نیازمنان تقدیر کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام گفت:فقدان عمار انقلاب حضرت آیت‌الله حاج محمدتقی مصباح یزدی عضو مجلس خبرگان رهبری این استاد اخلاق و بزرگ‌مرد حوزه‌های علمیه، ضایعه‌ای سنگین برای اهل بصیرت و اندوهی بزرگ برای دلسوزان و دلبستگان انقلاب اسلامی ایران است.

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان افزود: آن فقیه  عالیقدر و مفسر برجسته قرآن کریم، در تمام سال‌های انقلاب، محک و معیارِ ممتاز ولایتمداری و پایبندی به ولایت فقیه بودند و به مثابه رکن مستحکم و خلل ناپذیر تبعیت عارفانه و عاشقانه از امامین انقلاب به شمار می‌رفتند.

این مقام مسئول به آثار علمی عمار انقلاب اشاره کرد و گفت:در کنار مبارزات و فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی، آثار بسیار ارزنده ای از آن فقیه عالیقدر و انقلابی در زمینه تفسیر، فلسفه و علوم اسلامی برای امروز و فردای رهجویان اسلام ناب محمدی صلی الله علیه وآله وسلم  به رشته تحریر در آمده که موجب شناخت عمیق فرهنگ اصیل اسلام ناب و قرآن مجید است.

یادگار سالهای دفاع مقدس با اشاره به بیان برخی از ویژگی های سردار دلها اشاره کرد و گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خیلی مردمی بود، عاشق مردمش بود به همین لحاظ مردم هم ایشان را از عمق جان دوست داشتند، سردار مقاومت پدر مهربان یتیمان بود و ملجا دردمندان و پناهگاه محرومان بود و در کمک به محرومان، نیازمندان و نیز در بلایای طبیعی سیل و زلزله به یاری مردم می شتافت و مردم ولی ‌نعمت می دانست وخدمت به مردم را یک افتخار بزرگ برای خود محسوب می کرد و خاطره شیرین حضور سیدالشهدای مقاومت در بین سیل‌زدگان هرگز فراموش نیست.

 حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر افزود: حاج قاسم عزیز برای همه گروه های سنی از جمله میان سالان و سالمندان احترام قایل بود،اما علاقه خاصی به جوانان داشت و آنها را به عنوان ارزشمندترین و پربهاترین سرمایه کشور می‌دانست و برای پیشرفت جوانان بسیار تلاش می‌کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام در ادامه به اهمت انفاق و کمک به نیازمندان اشاره و با قرائت حدیث شریف “ثَلاثٌ مَن أتَى اللّهَ بِواحِدَةٍ مِنهُنَّ أوجَبَ اللّهُ لَهُ الجَنَّةَ: الإِنفاقُ مِن إقتارٍ، وَ البِشرُ لِجَميعِ العالَمِ، وَ الإِنصافُ مِن نَفسِهِ” گفت:حضرت امام جعفرصادق عليه السلام فرمودند: سه چيز است كه هر كس يكى از آنها را انجام دهد،خداوند بهشت را بر او واجب مى گردانَد نخست انفاق كردن در هنگام تنگ دستى،دوم خوش رويى با همه مردمان و سوم انصاف به خرج دادن در باره خويشتن.

 روحانی وعضو هیأت رزمندگان اسلام استان گفت: انفاق از جمله معامله هایی است که انسان با خداوند انجام می دهد و هیچگاه متضرر نمی شود، خداوند میزان سود انفاق را از دو تا هفتصد برابر بیان کرده است که این میزان سود بستگی به میزان شایستگی فرد دارد.

این مقام مسئول با تلاوت آیه شریفه “مَثَلُ الَّذينَ يُنْفِقُونَ أَمْوالَهُمْ في‏ سَبيلِ اللَّهِ کَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنابِلَ في‏ کُلِّ سُنْبُلَةٍ مِائَةُ حَبَّةٍ وَ اللَّهُ يُضاعِفُ لِمَنْ يَشاءُ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَليمٌ” قرآن گفت: خداوند در آیه ۲۶۱ سوره مبارکه بقره می فرماید” کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق می کنند همانند بذری هستند که هفت خوشه برویاند که در هر خوشه، یکصد دانه باشد و خداوند آن را برای هر کس بخواهد و شایستگی داشته باشد دو یا چند برابر می کند و خدا از نظر قدرت و رحمت وسیع و داناست”.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر از احساس مسئولیت اقشار مردم مومن و ولایتمدار،ائمه جمعه و جماعات، سازمان ها، ادارات، نهادهای انقلابی، هیئات مذهبی، بسیجیان و رزمندگان اسلام،پایگاه های بسیج و مساجد در امر لبیک گویی به فرمان مقام معظم رهبری در کمک مومنانه و رزمایش همدلی تقدیر کرد و افزود: این اقدامات ارزشمند نشان از ایمان به خدا،ولایتمداری، همدلی،محبت و عشق و علاقه به مردم و انقلاب اسلامی دارد،رزمایش همدلی از اجر معنوی برخودار و اقدام سودمندی برای دنیا و آخرت است.

خیر مقدم گویی و ارائه گزارش توسط مرتضی سجادی عضو هیأت رزمندگان اسلام استان از اقدامات انجام شده در لبیک گویی به فرمان مقام معظم رهبری در رزمایش همدلی و مراحل کمک های مومنانه که افزون بریک میلیارد تومان از آغاز شیوع ویروس منحوس کرونا با کمک خیرین، بوده است، همچنین سخنرانی سردار اکبری فرمانده حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام از دیگر برنامه های این  برنامه بود.

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *