دزدان سر گردنه، مانع رزق مردم ضعیف شده‌اند | استاد انصاریان

خانه / پیشنهاد ویژه / دزدان سر گردنه، مانع رزق مردم ضعیف شده‌اند | استاد انصاریان

حجت‌الاسلام انصاریان گفت: دزدان سر گردنه کره زمین جلوی رزق مردم ضعیف را گرفته‌اند. اسلام هم به مردم ضعیف می­‌گوید گرسنه نمانید و علیه سیران طاغوتی کافر قیام کنید و حق­تان را بگیرید.

دزدان سر گردنه، مانع رزق مردم ضعیف شده‌اند | استاد انصاریان

هیاتحجت‌الاسلام حسین انصاریان استاد اخلاق و مفسر قرآن کریم طی سخنانی در مسجد جامع زاهدان به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها پیرامون مِهر و محبت پروردگار نسبت به عالمیان اظهارداشت: صاحبدلان و اهل بینش براساس آیات قرآن و روایات فرموده‌اند که عالم هستی با مهر، محبت و عشق پروردگار شروع شده و جایی در این عالم خالی از محبت، مهر و عشق نیست.

وی افزود: اگر محبت و مهر نبود عالم به وجود نمی­‌آمد و اگر موج محبت در عالم کار نمی‌­کرد، فساد همه هستی را فرا می­‌گرفت و می­‌پوساند. شما در زندگی معمولی خودتان هم می‌­بینید که محبت به پدر و مادر، زن، فرزند و خانواده چه نقش عظیمی را در زندگی ایفا می­‌کند.

انصاریان ادامه داد: حقیقت قرآن مجید رحمت «الله» است و با رحمانیت و رحیمیت آغاز شده است. کلمه «رحمان» از رحم به معنی مِهر است، «الرحمان» یعنی وجود مقدسی که مهر، محبت و عشق او، نسبت به تمام عالم فراگیر است و با این مهر به مومن، مسلمان، مسیحی، یهودی، زرتشتی، بودایی، لائیک و تمام موجودات زنده روزی می‌­دهد و هیچ کسی را از سر سفره رحمانیت خود محروم نمی‌­کند. آثار و نشانه‌­های رحمانیت به اندازه گستردگی آفرینش است.

این استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه اخلاق خداوند این نیست که دشمن را از امور تکوینی و مادی محروم کند، تصریح کرد: پیغمبر در مکه از آب و غذا میل می‌کند و از نور خورشید هم استفاده می‌­کند، از آن طرف ابولهب و ابوجهل هم استفاده می‌­کنند؛ پیغمبر در مکه از روزی خدا بهره می‌­برد، بدترین انسان‌­ها هم در مکه از روزی خدا بهره می‌­برند.

دزدان سر گردنه، مانع رزق مردم ضعیف شده‌اند | استاد انصاریان

انصاریان ادامه داد: یزید در شام می‌­خورد، هفتاد و دو نفر هم در کربلا با یک غذای مختصر خود را اداره می­‌کردند و در حالی که آب روزی آنها بود، دشمن جلوی روزی‌شان را گرفته بود و سه شبانه روز تشنه ماندند. مانند زمان کنونی که آمریکا، انگلیس، فرانسه و سردمداران کفر و نفاق در بعضی از کشورها مثل عربستان جلوی روزی بندگان خدا را گرفتند.

وی افزود: روزی در عربستان بر سر مزار ابوذر می‌رفتم که دیدم هنوز مردم این کشور در دهات‌ها با یک لنگ و یک دانه شال روی شانه زندگی می­‌کنند در حالی‌که آل سعود میلیارد میلیارد می‌دزدد و لباس‌های گران‌قیمت‌ به تن می‌کنند.

این محقق، مفسر و پژوهشگر علوم قرآنی تصریح کرد: این وضعیت به این معناست که دزدان سر گردنه کره زمین جلوی رزق مردم ضعیف را گرفته‌اند؛ اسلام هم به مردم ضعیف می­‌گوید گرسنه نمانید و علیه سیران طاغوتی کافر قیام کنید و حق­تان را بگیرید. در حال حاضر بیداری در کره زمین کامل نیست، آمریکا سیصد میلیون جمعیت دارد ولی شصت میلیون گرسنه‌ شب­خواب در کوچه‌­ها و خیابان­‌ها دارد. خیال نکنید این‌ها روزی ندارند، خداوند متعال از باب محبتش به همه در حد خودشان روزی داده است اما غارتگران در زمین روزی آنها را غارت کرده‌اند.

انصاریان ادامه داد: اما در خصوص واژه «رحیم» در روایات آمده است که «رحیم» یک مِهر اختصاصی است که این مِهر از نظر ظاهر با رحمان خیلی تفاوت داشته و این تفاوت هم مربوط به خدا نیست بلکه مربوط به انسان است. در رحمانیت کل عالم سر سفره هستند، اما خداوند در رحیمیت سفره‌­ای را قرار داده که تنها، دارندگان ایمان و عمل صالح حضور دارند، آن هم ایمانی که از قرآن و تعلیمات پیغمبر صلی الله علیه و آله وسلم و اهل بیت علیهم السلام گرفته شود.

وی با بیان اینکه یکی از جلوه‌­های سفره رحیمیت پروردگار در قیامت هشت بهشت است، خاطرنشان کرد: البته جلوه رحیمیت خداوند در دنیا هم فراوان است و آن این است که اگر کسی پاک بماند، با گناه رفیق نشود و باطنش آلوده به بخل، حرص، کبر، حسد و دورویی نباشد، یقینا ظاهری پاک، باطنی نیکو و فیوضات غیبی به او می‌­رسد.

صوت کامل این سخنرانی را اینجا بشنوید:

منبع: فارس

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *