دعا کردن راه درخواست از خدا برای گره‌گشایی است | آقامجتبی تهرانی

خانه / پیشنهاد ویژه / دعا کردن راه درخواست از خدا برای گره‌گشایی است | آقامجتبی تهرانی

مرحوم آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی گفت: وقتی انسان گرفتاری پیدا می‎‌کند و می‌‎بیند که تدبیرهایش کارساز نیست، دنبال کسی می‎‌گردد که بتواند این گره‌ها را باز کند، لذا متناسب با گره و مشکلش شخص مناسبی را برای حل آن پیدا می‌‏کند.

دعا کردن راه درخواست از خدا برای گره‌گشایی است | آقامجتبی تهرانی

هیاتمرحوم آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی، استاد اخلاق در یکی از سخنرانی‌هایش به مناسبت ماه رمضان می‌گوید: انسان در زندگی، حاجات مختلف مادّی و معنوی دارد. حاجات مادّی هم اقسام خاصّی دارد و به تبع گرفتاری‎‌های مختلف، برای انسان حاجاتی پیدا می‌شود.

به طور کلی دعا یک نوع پناه بردن است. وقتی انسان گرفتاری پیدا می‎‌کند و می‌‎بیند که تدبیرهایش کارساز نیست، دنبال کسی می‎‌گردد که بتواند این گره‌ها را باز کند؛ لذا متناسب با گره و مشکلش، شخص مناسبی را برای حل آن پیدا می‌‏کند.

مثال‌‎های ساده می‌زنم تا مطلب روشن شود، مثلاً اگر گرفتاری مالی دارد، دنبال کسی می‎‌رود که بتواند گره مالی‌اش را باز کند. نمی‌‎رود دنبال طبیبی که متخصّص طب باشد، زیرا تناسب با گره مالی‌اش ندارد. این کار یک نوع پناه بردن و درخواست است. دعا درخواست است، پناه بردن و درخواست کردن از موجودی است که کارگشا و گره‌‏گشا است.

فیلم این سخنرانی را اینجا مشاهده کنید:

منبع: فارس

 

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *