دو راه میانبر دوستی با امام زمان

خانه / پیشنهاد ویژه / دو راه میانبر دوستی با امام زمان

یک کارشناس مذهبی با شرح دو راهی که جهشی ما را به امام زمان متصل می‌کند، گفت: یکی از آن دو گرفتن دست افتاده و آباد کردن یک دل شکسته است، بخصوص اگر آن افتاده و دلشکسته مومن و جزء سادات باشد.

دو راه میانبر دوستی با امام زمان

هیات:حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی درباره میانبر دوستی با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ، اظهار کرد: دو عمل باعث می شود انسان به صورت جهشی به حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف متصل شود این سخن من نیست، محدث نوری آن متخصص در روایات اهل بیت علیهم السلام می گوید؛ یکی از آن دو کار گرفتن دست یک افتاده و آباد کردن یک دل شکسته است، بخصوص اگر آن افتاده و دلشکسته مومن و جزء سادات باشد اگر به اینها کمک کنیم سریعا به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف می رسیم.

این کارشناس و خطیب مذهبی تصریح کرد: امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ۱۸۰ لقب دارند و محدث نوری آنها را در کتاب «نجم الثاقب» آورده است، از القاب ایشان غوث یعنی فریادرس است یعنی کسی که گره های بسته را باز می کند آنکه به یاد حضرت عجل الله تعالی فرجه الشریف گره گشایی و فریادرسی می کند به حضرت عجل الله تعالی فرجه الشریف گره می خورد.

وی ادامه داد: امیرالمومنین علیه السلام در هنگام خلافت در گرمای روز به بیرون ساختمان می آمدند و می نشستند و می فرمودند: می خواهم اگر کسی کاری دارد معطل نشود!

دو راه میانبر دوستی با امام زمان

حجت الاسلام عالی تاکید کرد: دومین کاری که ما را به صورت جهشی به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف متصل می کند و حکم کیمیا را دارد گریه بر اباعبدالله الحسین علیه السلام و زیارت امام حسین علیه السلام ‌ است این معنایش آن نیست که بگوییم مقام امام حسین علیه السلام از پیامبر(ص) و امیرالمومنین علیه السلام بالاتر هستند یا نه این در وسع و توان ما نیست که تشخیص دهیم.

وی اضافه کرد: امام حسین علیه السلام به دلیل شرایط زمانی کاری کردند که خدا در ازای آن خیلی چیزها به ایشان دادند کامل الزیارات و خصایص الحسینی شیخ جعفر شوشتری به این امتیازات تصریح دارند همه ائمه علیهم السلام ما را به توجه به امام حسین علیه السلام توصیه می کردند کشتی امام حسین علیه السلام هم وسیع تر و هم سریع تر است و همه را در خود راه می دهد حتی گنهکاران را!!

حجت الاسلام عالی خاطرنشان کرد: امام حسین علیه السلام کشتی‌ای دارد که حتی حرّ را که مقابل امام زمانش ایستاده بود، به جایی رساند که از جهنمی بودن به مقامات بالا رسید چنان که امام صادق علیه السلام در زیارت وی فرمودند: پدر و مادر بفدایت!!

منبع: شبستان

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *