روایتی از حمله سربازان شاه به بیمارستان امام رضا مشهد

خانه / انقلاب و دفاع مقدس / انقلاب اسلامی / روایتی از حمله سربازان شاه به بیمارستان امام رضا مشهد

عباس کلانتر، جانباز ۷۰ درصد مشهدی در گفت‌وگو با صبح توس، پیرامون مبارزات مردم علیه ظلم در دوران پهلوی اظهار کرد: در خانواده مذهبی به دنیا آمده‌ام و خانوادگی حضور فعالی در مراسمات مذهبی و هیئت مشهد داشتیم.

روایتی از حمله سربازان شاه به بیمارستان امام رضا مشهد 

عباس کلانتر، جانباز ۷۰ درصد مشهدی در گفت‌وگو با صبح توس، پیرامون مبارزات مردم علیه ظلم در دوران پهلوی اظهار کرد: در خانواده مذهبی به دنیا آمده‌ام و خانوادگی حضور فعالی در مراسمات مذهبی و هیئت مشهد داشتیم.

وی با اشاره به اینکه در ایام عزاداری حسینی نوحه‌ها و متن‌های سخنرانی و مداحی ارائه شده در دسته‌های عزاداری مورد بررسی مأموران شاه قرار می‌گرفت افزود: برخی از نوحه‌ها نیز در هیئت‌های امام حسین علیه السلام پیرامون آزادی‌خواهی دردسر ساز شد.

جانباز دفاع مقدس گفت: در زمان انقلاب اسلامی در سن ۱۵ سالگی، چندین مدرسه اطراف حرم به صورت هماهنگ شده برای تعطیلی مدارس اقدام می‌کردیم و دانش آموزان نیز بر خلاف نظر مدیر مدرسه در مراسمات راهپیمایی و شعار سر دادن حضور پیدا می‌کردند.

وی با بیان اینکه اجتماع اکثر تظاهرات‌ها در نزدیکی منزل آیت‌الله شیرازی بود و پس از طی مسیر تا حرم مطهر رضوی سخنرانی‌های انقلابی اجرا می‌شد افزود: دانش آموزان مدارس شعار می‌دادند «شیر بز نمی‌خواهیم، شاه دزد نمی‌خواهیم» و پس از مدرسه نیز حضور فعال خانوادگی در حمایت از پیروزی انقلاب اسلامی داشتیم.

کلانتر ادامه داد: پس از راهپیمایی در زمان تیراندازی در اطراف حرم نیز حضور داشتیم و شاهد اصابت گلوله‌ها به دیواره‌های حرم مطهر بودیم و از مسیرهای منتهی به حرم سخنرانی‌ها شکل گرفت و تیراندازی شد؛ حمله به بیمارستان امام رضا علیه السلام در بخش کودکان نیز صورت گرفت و جای چکمه‌های سربازان شاهنشاهی روی تخت‌های بیمارستان کودکان باقی مانده بود که این ماجرا یکی از قائله‌های مهم زمان انقلاب بود.

وی افزود: آیت‌الله خامنه‌ای، طبسی و هاشمی نژاد در اکثر سخنرانی‌ها فعال بودند و شاهد بودیم در یکی از سخنرانی‌های رهبر انقلاب مجسمه شاه در میدان شهدای مشهد واژگون شد.

مبارز و جانباز انقلابی تصریح کرد: نزدیک پیروزی انقلاب، از روز قبل ورود امام(ره) و سخنرانی ایشان را رصد می‌کردند و پس از آن نوار کاست‌ها و اعلامیه‌ها بین جوانان مشهدی دست به دست می‌شد که موجب شکل گرفتن اجتماع بزرگی از انقلابیون شد.

وی افزود: باتوجه به پایین بودن سن و سال در آن مقطع تاریخی ذهنیت ما نسبت به انقلاب کامل شکل نگرفته بود اما شاهد بودیم مبارزان آن زمان چه میزان به فرمایشات امام خمینی(ره) توجه داشتند.

کلانتر با اشاره به این مطلب که نارضایتی‌های مردم پیرامون مباحث دینی و مذهبی بود و سایر موارد همچون کاپیتولاسیون موجب شدت اعتراضات شد خاطرنشان کرد: محل فعلی سینما هویزه مشهد محل تجمع دانشجویان بود و بحث‌های سیاسی در اقشار دانشجویی با سلایق مختلف جریان داشت اما پایه بحث‌های انقلابی بر پایه مذهب و معیارهای دینی بود لذا توجه خاصی به روحانیت و فتاوای مراجع می‌شد.

وی افزود: ریشه‌های دین مداری مردم در انقلاب اسلامی بسیار دارای اهمیت است و پس از چهل سال انقلاب با همین پایه‌های دینی کشور توانست استقلال خودش را حفظ کند و رشد داشته باشد.

جانباز ۷۰ درصد مشهدی گفت: پیام انقلاب اسلامی دارای محتوایی با مفاهیم استقلال، عدالت و آزادی‌خواهی بود، انقلاب اسلامی پیام نبودن تبعیض در جامعه را داشت که از منظر رفع معضلات بسیار مؤثر بود و فرمایشات امام(ره) در زمان انقلاب نیز در همین راستا بود.

وی افزود: امروز نیز باید با مفاهیمی مانند ژن خوب و فسادهای ساختاری در کشور مقابله شود تا به ریشه‌های انقلاب و اعتماد انقلابی جامعه لطمه نزند و انقلاب را دچار کجروی نکند.

کلانتر با بیان اینکه هنوز در مسیر ولایت امروز حاضریم جان فشانی کنیم اظهار کرد: پس از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی باید شعارهای انقلابی منجر به عمل و دستاوردها شود اما کارشکنی برخی مسئولان از سرعت رشد انقلاب کاسته است.

وی انقلاب را بر مبنای استقلال دانست و افزود: وضعیت معیشتی و فشار اقتصادی روی مردم نباید موجب ارتباط و مذاکره مجدد با دشمن شود.

مبارز و جانباز انقلابی تصریح کرد: ارتباط مستکبرانه آمریکا با برخی کشورهای منطقه نشان می‌دهد که این ارتباط و مذاکره با دشمن دستاوردی نخواهد داشت بلکه موجب تضعیف و وابستگی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مردم نیز مقاومت می‌کنند و حامی انقلاب هستند افزود: آنهایی که پرچم ارتباط با دشمن را برپا کردند از موقعیت فشار اقتصادی مردم سوء استفاده می‌کنند.

 

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *