زندگی‌نامه شهید صادقی؛شهادت آرزوی همیشگی همسرم بود

خانه / انقلاب و دفاع مقدس / زندگی‌نامه شهید صادقی؛شهادت آرزوی همیشگی همسرم بود

شهادت آرزوی همیشگی همسرم بود، گوارایش باد و این بزرگترین افتخار در زندگی من است.

شهید قاسم صادقی سال 1315 در بجنورد به دنیا آمد. در سن 12 سالگی برای تحصیل به حوزه علمیه مشهد عزیمت نمود. پس از تحصیلات مقدماتی در مدرسه نواب سطح را از آیت‌الله قزوینی و خارج فقه و اصول را از آیت‌الله میلانی فرا گرفته سپس وارد دانشگاه شد و پس از آن موفق به اخذ درجه دکترا در رشته فقه و حقوق اسلامی شد.

 پس از آن با آرا مردم نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی شد و در مجلس به عضویت در کمیسیون آموزش و پرورش، فرهنگ و تحقیقات و تعلیمات عالیه درآمد. از او دو کتاب یکی در رابطه با مبداء و دیگری در رابطه با معاد و تعدادی مقالات به یادگار مانده است. و بالاخره در بمب‌گذاری دفتر مرکزی حزب جمهوری به شهادت رسید.

خاطره‌ای از همسر شهید

همسر شهید در خاطره‌ای، انتشار خبر انفجار ساختمان حزب جمهوری اسلامی به دست منافقین کوردل را چنین نقل می‌کند: « ساعت 21.45 دقیقه شامگاه هفتم تیر ماه، از طبقه سوم آپارتمانی که 24 نماینده مجلس شورای اسلامی در آن سکونت داشتند، صدای ضجه و شیون همه فضا را فرا گرفت. عده‌ای از پاسداران به سرعت آنجا را ترک کردند و به سوی حزب جمهوری اسلامی شتافتند و نگران بودیم تا اخبار صحیح برسد.

اضطرابی همراه با توکل و رضا و تسلیم به درگاه خداوند کریم‌ شبی به درازی یک عمر، شبی پر از دلهره و تشویش، تا این که سپیده دم طالع گردید و بعد از اذان صبح و اقامه نماز، به سرعت به طرف بیمارستان رفتیم، در آنجا ناگهان پاسداری به ما تبریک و تسلیت گفت، گویی صبر و استقامت جای همه چیز را فرا گرفت [یا ایها الذین آمنوا استعینوا بالصبر و الصلوه ان الله مع الصابرین]، بلادرنگ گفتم: شهادت آرزوی همیشگی همسرم بود، گوارایش باد و این بزرگترین افتخار در زندگی من است.

پیکر مطهر شهید با درخواست عده‌ای از بزرگان به خصوص نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و برخی دیگر از یارانش به مشهد منتقل و در صحن آزادی با استقبال و تشییع کم سابقه مردم حق شناس مجاوران حریم رضوی به خاک سپرده شد.

بعد از دفن پیکر گلگون کفن شهید، از وصیت‌نامه شهید صادقی هم مشخص شد که سفارش ایشان همین بوده که در کنار تربت پاک و ملکوتی هشتمین ستاره درخشان آسمان ولایت و امامت(علیه السلام) به خاک سپرده شود.

منبع: حلقه وصل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *