زندگی نامه شهید اسماعیل آذرش

خانه / انقلاب و دفاع مقدس / زندگی نامه شهید اسماعیل آذرش

گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهید آذرش از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.شما می توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی یکی از شهدای دفاع مقدس را در ادامه بخوانید: شهید اسماعیل آذرش در سال 1344 در روستای هولاسو از توابع شهرستان شاهیندژ به دنیا آمد. شهید مظلوم در زادگاه خود، با كار مشقت بار و طاقت فرسای قالیبافی امرار معاش می كرد و زندگی خیلی ساده ای داشت.قبل از انقلاب به اقتضای سن و سال خود همگام با مردم در تظاهرات علیه رژیم پلید پهلوی شركت می كرد.

بعد از پیروزی انقلاب، برای لبیك به فتوای حضرت امام رحمة الله علیه و دفاع از انقلاب اسلامی به عضویت بسیج درآمد و به همراه دیگر بسیجیان اسلحه به دست گرفت و در این منطقه حساس كه عرصه فعالیت منافقین و اشرار ضدانقلاب بود و خود به عنوان خط مقدم جبهه محسوب می شد، به مبارزه با دشمنان پرداخت. سرانجام در تاریخ 1359/7/5 در پایگاه هولاسو در اثر اصابت تیر به درجه عظیم شهادت نائل شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *