سالگرد شهادت شهید علی باباحمدی در لردگان + تصویر

خانه / استان ها / سالگرد شهادت شهید علی باباحمدی در لردگان + تصویر

مراسم سالگرد شهادت شهید علی باباحمدی در روستای میلان بابا احمدی با حضور امام جمعه ، روحانیون رزمندگان خانواده های معظم شهدا  ومسئولین بخش واهالی روستا برگزار شد.

سالگرد شهادت شهید علی باباحمدی در لردگان

 مراسم سالگرد شهادت شهید علی باباحمدی در روستای میلان بابا احمدی با حضور امام جمعه ، روحانیون رزمندگان خانواده های معظم شهدا  ومسئولین بخش واهالی روستا برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ در این مراسم امام جمعه فلارد گفت: سالروز عملیات کربلای ۴ را گرامی می داریم و شهادت شهید پرافتخار علی بابا احمدی را نیز به خانواده مکرم ایشان و اهالی شریف روستای بابا احمدی تبریک و تسلیت عرض می کنم.

حجت لاسلام‌ محمود خیری، با تلاوت آیه ۲۴سوره مبارکه الأنفال “يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا استَجيبوا لِلَّهِ وَلِلرَّسولِ إِذا دَعاكُم لِما يُحييكُم ۖ وَاعلَموا أَنَّ اللَّهَ يَحولُ بَينَ المَرءِ وَقَلبِهِ وَأَنَّهُ إِلَيهِ تُحشَرونَ” ای کسانی که ایمان آورده‌اید! دعوت خدا و پیامبر را اجابت کنید هنگامی که شما را به سوی چیزی می‌خواند که شما را حیات می‌بخشد! و بدانید خداوند میان انسان و قلب او حایل می‌شود، و همه شما در قیامت نزد او گردآوری می‌شوید، گفت: دعوت خداوند متعال و رسول گرامی و امر و نهی ایشان برای حیات ایمانی و رسیدن بندگان به حیات طیبه است و اعمال نیک و بد بندگان هیچ نفع و یا ضرری برای خداوند متعال و رسول گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم ندارد.

امام جمعه فلارد، ادامه داد:  طبق این آیه کریمه ، هرگاه بندگان، دعوت خدا و رسول او را اجابت کنند به حیات طیبه و زندگی مومنانه واصل می شوند و شهدا مصداق بارز این آیه کریمه هستند زیرا شهدای پر افتخار ما مسلّما دعوت خداوند متعال و رسول گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم را برای جهاد در مقابل دشمنان دین خدا اجابت کردند و ایثارگرانه و مجاهدانه سینه خود را در مقابل دشمن سپر کردند.

حجت لاسلام‌ خیری، اظهار داشت: لباس رزم شهدا لباس احرام است همانگونه که زائر خانه خدا لباس احرام بر تن می کند و برخی از حلال دنیا را بر خود حرام می کند، رزمندگان اسلام نیز برای زیارت صاحبِ خانه، لباس رزم را لباس احرام خود کردند و از خانواده و پدر و مادر و همسر و فرزند خود دل بریدند و به دیدار خداوند شتافتند و اینگونه زنده شدند. امروز بعد از گذشت سی و پنج سال از شهادت شهید علی بابا احمدی شما به مجلس یادبود او دعوت شدید و این شهید بزرگوار شما را دعوت کرده است و این نشانه حیات و زنده بودن شهید است.

امام جمعه فلارد، ادامه داد:  شهید هم زنده است و هم زنده می کند، هم حیّ است و هم احیاگر است، یاد شهید و حضور بر سر مزار شهید و حتی نگاه کردن به عکس شهید قلب انسان را جلا می دهد و به فکر فرو می برد و این همان احیاگری شهید است.

حجت لاسلام‌ خیری، افزود: گرامیداشت یاد شهدا و برگزاری یادواره شهدا نیاز ماست و شهیدان نیازی به آن ندارند زیرا در گذر زمان و کشمکش های دنیایی، ممکن است قلوب ما زنگار بگیرد و راه را گم کنیم لیکن این یادواره ها تلنگری است برای اینکه به سیره شهدا و سلوک آنان بیاندیشیم و به توفیق خداوند ادامه دهنده راه شهیدان باشیم.

تلاوت کلام نورانی وحی ،قرائت زیارت عاشورا ،سخنرانی ،خاطرگویی همرزم شهید سرهنگ روشنعلی سعیدی

و بیان زندگی نامه شهید عزیز توسط برادرشهید حاج نبی الله بابااحمدی، مداحی ، سینه زنی و پذیرایی از دیگر برنامه های سالگرد شهادت شهید علی باباحمدی بود.

 این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس:  حاج نبی الله بابااحمدی

پایگاه اطلاع  رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *