سخنرانی آیت الله علم الهدی در بیست و سومین همایش مدیران هیات رزمندگان اسلام

خانه / اختصاصی هیأت / سخنرانی آیت الله علم الهدی در بیست و سومین همایش مدیران هیات رزمندگان اسلام

آیت الله علم‌‌الهدی خاطرنشان کرد: فرصت و سرمایه‌ای که به عنوان دارایی مهم و ارزشمند در اختیار شما هست که برای دنیا و آخرت باید از آن استفاده کنید این است که واسطه عشق و محبت مردم به اهل بیت قرار گرفته‌اید.

آیت‌ الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در بیست و سومین همایش مدیران هیئت رزمندگان اسلام سراسر کشور که در محل مجتمع آموزشی فرهنگی امامت مشهد برگزار شد، اظهار داشت: بخش عمده زندگانی ما در گرد وغبار و طوفان اجتماعی، سیاسی ، نیازمندی‌ها و گرفتاری‌های شخصی می گذرد و مقدار کمی از عمر در آرامش و فضای باز دور از اطلاعات و گرفتاری‌ها می‌گذرد.
وی افزود: اولین اثر گرد و غبار این است که چشم‌های آدم را خاک می‌گیرد و انسان خوب نمی‌بیند در طوفان زندگی نه تنها اشیا و اشخاص بلکه خودش و وضعیت واقعی خویش را هم خوب نمی‌بیند و به خوبی درک نمی‌کند و یا نمی‌تواند کاملا در چهره برهنه واقع‌نگری ببیند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه ندیدنی که سبب خسارت بر انسان و افسوس پس از آن می‌شود ندیدن فرصت‌ها، امتیازات و سرمایه‌ها است گفت: عمر مرتباً در حال گذشت است و بعدها که فرد متوجه شود از فرصت و سرمایه خود استفاده نکرده است حسرت می‌خورد که این حسرت اگر در امور مادی و در دنیا باشد قابل جبران است اما اگر در زمانی که خاک قبر چشم انسان را پر کرد ایجاد شود بسیار سخت و دشوار است.
آیت الله علم‌‌الهدی خاطرنشان کرد: فرصت و سرمایه‌ای که به عنوان دارایی مهم و ارزشمند در اختیار شما هست که برای دنیا و آخرت باید از آن استفاده کنید این است که واسطه عشق و محبت مردم به اهل بیت قرار گرفته‌اید.
وی خطاب به مدیران هیئت‌ رزمندگان اسلام ادامه داد: مسئولیت، هنر و وضعیت شما ابزاری برای خدمت به اهل بیت قرار گرفته تا دلها به سمت اهل بیت پیامبر کشیده شود پس باید همه عشق‌ها در خانه اهل بیت بیاورید و به پای اهل بیت بریزد چرا که محور تربیت‌ها، انسان سازی و مجاهدت در راه مسلمانان، عشق و محبت است.
آیت الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه اگر انسان دل نداد و به راه اهل بیت راه بیفتد به جایی نمی‌رسد گفت: طرف مقابل ابتدا باید دل بدهد و سپس بر اساس دل دادنش اطاعت کند لذا کار اول را شما انجام می‌دهید که واسطه دل دادن مردم می‌شوید.
وی با بیان اینکه اطاعت اگر نباشد دلدادگی تقلبی است گفت: آن کس که اطاعت نمی‌کند یک امام حسین و حضرت زینب خیالاتی را قبول دارد و فایده‌ای ندارد چرا که دل وقتی رفت پا و دست و تمام وجود را با خود می‌برد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه مقام ولایت دلدادگی واقعی می‌خواهد نه دوست داشتن احساساتی گفت: اگر در رفتن به دنبال مقام ولایت به اندازه یک اپسیلون در فکر و سلیقه‌، زاویه داریم نشان می‌دهد که ما دلداده نیستیم.
آیت الله علم‌الهدی با بیان اینکه برخی آموزه‌های اهل بیت خط ساز و خط سیاسی ما را مشخص می‌کند گفت: طبق آیات قرآن خداوند کسی را دوست دارد که دلداده پیامبر باشد و او را اطاعت کند و سپس آن فرد نیز خداوند را دوست دارد که دلال واسطه این محبت شما مداحان و هیئت‌ها هستید.
وی افزود: این موقعیت و سرمایه کمی نیست که آدم همه چیزش را می‌تواند با ان تامین کند اما گردو غبار و طوفان‌ها گاه سبب می‌شود که موقعیت‌ها و سرمایه‌ها را نبینیم.
آیت الله علم‌الهدی تصریح کرد: بنده تا خودم کامل نشدم تا زمانی که دغدغه ناهار و شام، پول و سرمایه، توجه مردم به خودم و حضور در جامعه داشته باشیم نمی‌توان در این راستا کامل شویم در اجرای مسئولیت ناکام می‌مانیم.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه بدترین افت در نوکری ارباب این است که از ارباب چشم بببندید و جذب مردم شوید، گفت: این آفت به حدی می‌رسد که در جایی که باید پای ارباب ایستاد و همه چیزت را بدهی نمی‌توانی.
وی افزود: این سبب می‌شود که خط امام حسین علیه السلام را بکوبند و بنده به عنوان نوکر دفاع نکنم چون اگر وارد میدان دفاع شوم به من فحش می‌دهند و این بدترین افت است که سبب می‌شود مطرود مولا شویم.
آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه در هیچ وقتی اقتدار ما در این حد نبوده و دارد استکبار را ناامید می‌کند که سبب می‌شود خطر جدی‌تر شود، تصریح کرد: هرچه نظام و انقلاب پیشرفت و توسعه پیدا می‌کند خطرها هم جدی‌تر می‌شود و در هر مرحله انتخابات با بخشی از خطرها برای لسلام و انقلاب رو به رو هستیم.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه نوکری سید الشهدا
فقط ذکر مصیبت نیست بلکه وارد میدان کربلا شدن است، گفت: نظام وانقلاب ما میدان کربلا است و هرجایی که احساس می‌کنید خطر بیشتر است در آن به‌گونه‌ای ورود کنید که با بینش، بصیرت و آگاهی خود جلوی خطر را بگیرید یا سدی در برابر آن باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *