سخنرانی سید حسن نصرالله به مناسبت روز جهانی قدس 1399

سخنرانی سید حسن نصرالله به مناسبت روز جهانی قدس 1399

خانه / پیشنهاد ویژه / سخنرانی سید حسن نصرالله به مناسبت روز جهانی قدس 1399

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان، طی یک پیام ویدیویی سخنانی را به مناسبت روز جهانی قدس ایراد کردند.

سخنرانی سید حسن نصرالله به مناسبت روز جهانی قدس 1399

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان، طی یک پیام ویدیویی سخنانی را به مناسبت روز جهانی قدس ایراد کردند. در ادامه شما همراهان همیشگی سایت هیات می توانید از متن کامل این بیانات بهره مند شوید.

سخنرانی سید حسن نصرالله به مناسبت روز جهانی قدس 1399
سخنرانی سید حسن نصرالله به مناسبت روز جهانی قدس 1399

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم.

بسم الله الرحمن الرحیم.

الحمد الله رب العالمین و الصلات و السلام على سیدنا و نبینا خاتم النبیین ابی القاسم محمد بن عبد الله و علی آله الطیبین الطاهرین و صحبه الاخیار المنتجبین وعلى جمیع الانبیاء و المرسلین. السلام علیکم و رحمت الله و برکاته.

روز جهانی قدس یکی از میراث‌های پربرکت حضرت امام خمینی(قدس سره الشریف) است؛ امامی که سال ۱۹۷۹میلادی آرزوهای مستضعفان و مظلومان جهان را با انقلاب عظیم اسلامی‌اش در ایران زنده کرد و با معرفی نمادین جمعه‌ی آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، تعهد ثابت و ریشه‌دار و نهایی جمهوری اسلامی ایران و همه‌ی مجاهدان و مقاومان شریف را به موضوع فلسطین و قدس اعلام کرد و این موضوع و جهاد برای آن و تلاش در راه آن را از اوجب واجباتی دانست که هرقدر هم که فشارها، چالش‌ها، هزینه‌ها و جان‌فشانی‌ها افزایش یابند، امکان دست برداشتن از آن وجود ندارد.

امروز در سال ۲۰۲۰ با وجود همه‌ی تحولات بین المللی و منطقه‌ای و همه‌ی طوفان‌ها، زلزله‌ها و فتنه‌ها که در منطقه‌ی ما رخ داده‌اند، ما به واسطه‌ی ایمان، ایستادگی، صبر، صداقت، اخلاص و ارتباط میان کشورها و نیروهای خط مقاومت در جهان عرب و اسلام‌مان خود را ان شاءالله از همیشه به قدس و آزادسازی آن نزدیک‌تر می‌بینیم.

کسانی که به عادی‌سازی روابط و تسلیم روی آورده‌اند چهره‌ی حقیقی امت ما نیستند. این افراد فقط چهره‌ی حقیقی خود را می‌پوشاندند و امروز آن را علنی کرده، واقعیت خود را برملا ساخته و نقاب از چهره برانداخته‌اند. این‌ها کسانی هستند که اگر به همراه ما به جهاد می‌آمدند بر چیزی جز سستی لشکر خودی نمی‌افزودند (توبه/۴۷).

آن صحنه‌ی واقعی که هر خوانش، پیش‌بینی یا ارزیابی از آینده باید بر مبنای آن صورت بگیرد، ایستادگی، ثبات، رشد و افزایش استحکام نیروها، دولت‌ها، کشورها، گروه‌ها، جنبش‌ها و ملت‌های مقاومت در جهان عرب و اسلام ما از جمله در فلسطین، ایران، عراق، سوریه، یمن، لبنان و در سرتاسر جهان عرب و اسلام ما و هر جایی است که حامیان، مؤمنان و متعهدانی یافت می‌شوند. چه، در حکومت‌هایی که نام برده شد صحبت از نیروهایی واقعی، بالفعل‌شده، قدرتمند و رو به افزایش است.

تصویر واقعی را جملات و مواضع مسئولان صهیونیست ترسیم می‌کند که پیروزی‌های خط مقاومت و عقب‌نشینی متحدانشان و متحدان امریکا در جبهه‌ها، جنگ‌ها و رویارویی‌های مختلف در منطقه‌مان موجب هراس، حیرت و ناکامی آن‌ها شده است. مسئولان صهیونیست به وضوح از هراس شدیدشان از افزایش کمی و کیفی توان مقاومت و تقویت آن در سطح انسانی، تسلیحاتی، هنری، روحانی و… سخن می‌گویند.

امروز بنده با این سخنان و با سخنانی که برادران عزیز، محترم، جلیل‌القدر و مایه‌ی دل‌بستگی ما، از این تریبون و با این شعار واحد برای روز قدس یعنی شعار «قدس، راه شهیدان» ایراد خواهند کرد و با این همگرایی تأکید می‌کنیم که همه‌ی فتنه‌ها و توطئه‌ها برای تجزیه و پراکنده‌کردن ما بر اساس تقسیمات فرقه‌ای، مذهبی، نژادی، حزبی یا سیاسی شکست خورده است. این همگرایی امروز ما تأکید می‌کند که تلاش‌ها برای منزوی‌کردن فلسطین و ملت و قضیه‌ی آن نتیجه‌ای نداشته و نخواهد داشت. این همگرایی ما تأکید می‌کند که این قضیه‌ی مقدس، قضیه‌ی امت و نیروهای زنده و مخلص و آماده‌ی فداکاری بیش‌تر آن بوده است و خواهد ماند.

سخنرانی سید حسن نصرالله به مناسبت روز جهانی قدس 1399
سخنرانی سید حسن نصرالله به مناسبت روز جهانی قدس 1399

در روز قدس امسال که علاوه بر برکت ماه رمضان با ماه مه میلادی و عید مقاومت و آزادسازی در لبنان یعنی بیستمین سالگرد پیروزی تاریخی مقاومت لبنان بر صهیونیست‌ها و اشغال‌گری، آزمندی و پروژه‌هایشان مصادف شده، ما در حزب الله- مقاومت اسلامی لبنان، بر تعهد قطعی و نهایی‌مان به این قضیه و پیمانمان برای ماندن در این مسیر در کنار ملت صبور، چشم‌دوخته به پاداش الهی، مظلوم، تحت محاصره و مجاهد فلسطین و گروه‌های پربرکت مقاومت آن و همه‌ی نیروهای زنده و مخلص امت تأکید می‌کنیم و با تمام وجود اطمینان داریم که پیروزی ان‌شاءالله نزدیک است و فداکاری‌ها و صبر مجاهدان و مقاومان و ملت‌ها و مردان و زنان و کودکان و بزرگسالان ما همه‌ی معادلات را جایگزین خواهند کرد و تغییر خواهند داد.

در روز قدس امسال جای یکی از فرماندهان بزرگ و عظیم مسیر قدس و جبهه‌ی قدس که به حق، شهید قدس نامیده شد، برادر عزیز و دوست داشتنی و فرمانده جهادی عالی‌رتبه حاج قاسم سلیمانی(رضوان الله تعالی علیه) خالی است. وی یکی از استوانه‌های قدرتمند مقاومت و نبردها و پیروزی‌های آن و بزرگ‌ترین زمینه‌ساز میدانی پیروزی‌های آزادسازی قدس بود که ان‌شاءالله در پیش است. وی شبانه‌روز و در تمام عمر شریف و پربرکتش می‌کوشید که مقاومت در تمام کشورهای منطقه برای آن روز که همگان در انتظار آن هستیم، زنده، مقتدر، آماده، قدرتمند و توانمند باشد. با روح پاک او پیمان می‌بندیم که همگی راهش را ادامه خواهیم داد و گرانسنگ‌ترین آرزوهایش را محقق خواهیم ساخت. چنان‌که وی در مکتب، مسیر، خط و روشش که خود در زمینه‌ی فکری، فرهنگی، رفتاری و عملی تجسم آن بود، به ما آموخت: هرقدر هم فشارها و جنگ‌های روانی افزایش یابد هیچ‌یک از ما احساس ناامیدی، خستگی و دل‌زدگی نخواهیم کرد. هرقدر هم تحریم‌ها و انواع محاصره و تهدیدها و خطرات شدت بگیرند ما در این مسیر می‌مانیم و وجودمان لبریز از ایمان، امید و یقین است و جان‌برکف در خطوط مقدم حاضر می‌شویم و لحظه‌ای در رویاروشدن با چالش‌ها تردید نمی‌کنیم.

پیمان امسال ما با شهید عظیم قدس، حاج قاسم سلیمانی و همه‌ی شهیدان راه و مسیر قدس و همه‌ی عقل‌ها و قلب‌هایی که این آرزو را در خود می‌پرورند و همه‌ی مجاهدان درانتظار روز تحقق این آرزو، این است که در این راه می‌مانیم، تمام تلاشمان را می‌کنیم، همه‌ی موانع را از سر راه برمی‌داریم، انسجام و وحدت خواهیم داشت، همیاری داریم، همه‌ی شرایط را مهیا می‌کنیم و زمینه‌ساز آن روزی هستیم که بی‌تردید خواهد رسید؛ روزی که ان شاءالله پس از آزادی بیت المقدس به برکت بازوان، خون فرزندان پاک و مخلص امت‌مان همگی در قدس، در مسجد الاقصی و در بیت المقدس نماز خواهیم خواند.

امروز در این سخن کوتاه و مختصر از همه‌ی فرزندان امت‌مان و تمام ملت‌های عرب و مسلمانمان دعوت می‌کنم این روز را به شیوه‌ی مناسب رسانه‌ای، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و هنری گرامی بدارند و از همه‌ی برنامه‌های اعلام‌شده بهره بگیرند و با توجه به شرایطی که اپیدمی کرونا بر جهان و ملت‌های جهان تحمیل کرده، همه‌ی اقدامات پیش‌گیرانه‌ی لازم را به‌انجام برسانند. روز قدس امسال باید همچون هر سال و همه‌ی سال‌های گذشته باقدرت در جان‌ها، عقل‌ها، قلب‌ها، احساسات، اراده، فرهنگ، برنامه‌ها و فعالیت‌های ما حضور داشته باشد چون قدس همان هدفی است که همه‌ی چشم‌ها، عقل‌ها، قلب‌ها، بازوان و گام‌ها باید رو به سوی آن داشته باشد و ان شاءالله به آن دست خواهیم یافت.

و السلام علیکم و رحمت الله و برکاته.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *