سردار باغبانی - اولویت با امداد رسانی و اسکان اولیه است

سردار باغبانی – اولویت با امداد رسانی و اسکان اولیه است

خانه / اختصاصی هیأت / سردار باغبانی – اولویت با امداد رسانی و اسکان اولیه است

سردار باغبانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام ضمن اشاره با پیشبرد روند کمک رسانی به مناطق سیل زده استان خاطر نشان کرد: نیروهای مرتبط فراخور شرایط و توانایی ها در سطح شهرهای 13 گانه استان بکارگیری می‌ر‌وند.

سردار باغبانی – اولویت با امداد رسانی و اسکان اولیه است

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام با توجه به پدیده های جوی هفته گذشته در منطقه سیستان و بلوچستان با  مسئول محترم هیات رزمندگان اسلام در این استان، سردار غلامرضا باغبانی مصاحبه‌ای ترتیب داده است که در ادامه مشروح این گفتگو را می‌خوانید.

سردار باغبانی نزدیک به 20 سال است به عنوان مسئول هیات رزمندگان اسلام استان سیستان و بلوچستان به ارائه راهبرد به گروه‌های جهادی بومی و همچنین از گروه‌های جهادی معین از دیگر استان ها میزبانی می نماید. وی علاوه بر این سابقه مدیریت فعالیت‌های فرهنگی و بومی محلی در اقصی نقاط استان را در کارنامه خود دارد.

سردار باغبانی - اولویت با امداد رسانی و اسکان اولیه است
سردار باغبانی – اولویت با امداد رسانی و اسکان اولیه است

مسئول هیات رزمندگان اسلام استان سیستان و بلوچستان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام ضمن اشاره با پیشبرد روند کمک رسانی به مناطق سیل زده استان خاطر نشان کرد: نیروهای مرتبط فراخور شرایط و توانایی ها در سطح شهرهای 13 گانه استان بکارگیری می‌شوند که در حال حاضر ضرورت فعالیت های جهادی در مناطق چابهار، کنارک، فَلّوج، درگان، سرباز، دشتیاری و پُلّان می باشد. این مناطق بیشتر حجم خسارت را متحمل شده‌اند که تاکنون محور مواصلاتی 500 روستا بسته شده، 26 محور ارتباطی فرعی و حداقل 200 روستا از نظر زیرساخت برق بطور کامل با مشکل روبرو بوده و شبکه آبرسانی حدود 300 روستا به ویژه در حوزه کشاورزی دچار مشکل می باشد.

سردار باغبانی ضمن اشاره بارندگی بیش از 200 میلی متری بر فراز برخی مناطق از استان در یک شبانه روز افزود: کلیه نیروها با توجه به پیش بینی های جوی در حالت آماده باش بوده‌اند اما به دلیل گستردگی فعالیت های امداد رسانی با توجه به این که استان سیستان بلوچستان یکی از پهناورترین استان‌های ایران با وسعت 11.5 درصدی از خاک کشور می باشد که این امر نیاز به کمک های فرا منطقه‌ای را اهمیتی دوچندان می بخشد.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر نیازمند کمک حداکثری گروه‌های جهادی و هموطنان در راستای تزریق قوای انسانی جهت انجام عملیات های امدادرسانی و همچنین تامین اقلامی مانند پوشاک، لوازم گرمایشی، پتو، مواد غذایی بسته بندی و دیگر اقلام ضروری است. البته کمک های نقدی با توجه به وجود نیاز های گوناگون و در راستای مدیریت یکپارچه منابع در سطح منطقه بر دیگر اقسام کمک رسانی رجحان دارد.

غلامرضا باغبانی ضمن اشاره به اینکه اولویت با امداد رسانی و اسکان اولیه ساکنین استان است خاطر نشان کرد: خوشبختانه حوادث اخیر تاکنون تنها یک نفر تلفات جانی داشته است و گروه های جهادی، نیروهای سپاه، بسیج، هلال احمر مشغول عملیات های امداد رسانی هستند. البته فرآیند بازسازی زیرساخت‌ها و بازگشایی مسیرهای مواصلاتی به کمک نیروهای انقلابی در دست انجام است. البته حضور کلیه گروه های جهادی و هم افزایی قوای این گروه ها در این مناطق بدون فوت وقت قطعا تاثیر بسزایی در تسریع روند فعالیت ها خواهد داشت.

وی در ادامه یادآور شد: در حال حاضر کلیه نهادهای مسئول تحت مدیریت قرارگاه مرکزی خود در حال کمک رسانی به حادثه دیده‌گان هستند و به صورت صد در صد آماده پذیرش و ارائه راهبرد به گروه های جهادی فرا منطقه‌ای جهت شرکت در فرآیند امدادرسانی و دیگر عملیات های عمرانی هستند.

سردار باغبانی در پایان ضمن تشکر از هموطنان ، نهادهای مشغول امر کمک رسانی و گروه های جهادی افزودند: در حال حاضر با توجه به حجم بالای فعالیت‌ها و محدودیت منابع، هموطنان عزیز می توانند کمک های نقدی خود را از طریق شماره کارت 6273381132618536 به نام هیات رزمندگان اسلام استان سیستان و بلوچستان ارسال نمایند.

 

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *