سردار علی فضلی: خواندن این کتاب اشکم را درآورد!

سردار علی فضلی: خواندن این کتاب اشکم را درآورد!

خانه / مطالب و رویدادها / سردار علی فضلی: خواندن این کتاب اشکم را درآورد!

بخش‌هایی از کتاب را دیشب خواندم. اشک‌هایم سرازیر می‌شد. همسرم پرسید چه شده؟ پاسخ دادم گوشه کوچکی از حماسه بزرگی را که یک همسر شهید رقم زده می‌خوانم…

سردار علی فضلی: خواندن این کتاب اشکم را درآورد!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام، آیین رونمایی از کتاب بابارجب، خاطرات همسر جانباز شهید، رجب محمدزاده با حضور سردار علی فضلی، دکتر سید بشیر حسینی، مسئولان سپاه استان خراسان رضوی، دست‌اندرکاران نشر ستاره‌ها و جمعی از اهالی فرهنگ و رسانه در خبرگزاری فارس برگزار شد.

در این مراسم همسر شهید محمدزاده گفت: اگر بابارجب با همان بیماری ها سال‌های سال می ماند و ما از او پرستاری می کردیم بهتر از این بود که حالا جای خالی‌اش عذابمان می دهد. وقتی او رفت روح و جسمم بیمار شده است و دوری‌اش برایم سخت است.

وی افزود: در مدت سی سال ۲۶ بار او را برای عمل حراجی به تهران آوردم و همیشه در کنارش بودم. وقتی جانباز شد گفت اگر این وضعیت صورت من برای شما سخت است، راضی ام که از هم جدا شویم. من هم گفتم وقتی سالم بودی ما تو را پسندیدیم و حالا هم که جانباز شده‌ای پای همه سختی‌هایت می ایستیم.

حاجیه خانم طوبی زرندی ادامه داد:‌ دل من هنوز هم برای مظلومیت بابارجب می‌سوزد. حرف همیشگی اش دیدار با رهبر انقلاب بود و آرزو داشت این دیدار اتفاق بیفتد و شکر خدا که به آرزویش رسید. او عاشق امام رضا علیه السلام بود و خدا خواست که در کنار حرم مطهر این امام عزیز به خاک سپرده شود.

در این مراسم همچنین محمدرضا محمدزاده فرزند بابارجب نیز به سئوالاتی که سیدبشیر حسینی مطرح می کرد،‌ پاسخ داد.

وی گفت:‌ پدر من اسطوره جانبازی در ایران نام گرفت و تمام آرزویش در این 29 سال،‌ دیدار با رهبر انقلاب بود که شکر خدا این دیدار محقق شد. پدر در روز تولد حضرت معصومه سلام الله علیها شهید شد و عیدی اش را هم که خاکسپاری در حرم رضوی بود،‌ دریاقت کرد.

محمدزاده افزود:‌ به نظر من امروز این مراسم فقط رونمایی از کتاب بابارجب نیست و در حقیقت مراسم تجلیل از 29 سال فداکاری و صبر مادرم در نگهداری از پدرم است. روزهای آخر که در بیمارستان بودیم،‌ برخی پرستارها از نگهداری پدر خسته شده بودند و ابراز ناراحتی می کردند و به آن ها گفتم مادرم 29 سال است از پدرم نگهداری می کند و تا به حال هیچ گلایه ای نکرده است.

وی تصریح کرد: پدرم می گفت من برای اسلام به جبهه رفتم و اگر شور جوانی بود، به رغم داشتن چندین فرزند و مجروحیت، باز هم به جبهه نمی رفتم. پدرم نمی خواست حرف امام روی زمین بماند.

سردار علی فضلی، جانشین معاونت هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم ضمن بیان اینکه خدا را شاکریم همزمان با ۴۰ سالگی دفاع مقدس پرداختن به یک اسطوره موجب شد امروز از کتابی در باره خاطرات همسر ایشان رونمایی کنیم، گفت: این جلسه در واقع تکریم و پاسداشت همسر شهید و فرزندان دلبند ایشان است.برای این مسئله از خبرگزاری فارس و مدیریت آن تشکر می‌کنم.

وی افزود: خدا را شاکریم در مواجهه با خانواده‌ای اهل جهاد قرار داریم. نمی‌توان گفت بابا رجب تنها به جبهه رفت و جنگید بلکه باید گفت همه خانواده به جبهه رفتند. چه بابا رجب که در خط مقدم جنگید و بخشی از عمر شریف خود را در دفاع از دین خدا فدا کرد و در نهایت پس از توفیق جانبازی به شهادت نائل شد و چه خانواده همسر ایشان. بابا رجب شهید زنده‌ای بود که سه دهه در میان ما بود و خانواده معظم ایشان توفیق پرستاری و خدمت ایشان را یافتند. آنها نیز با این توفیق خودشان رادر جبهه فرض می‌کنند و جبهه واقعا همین است «جلب رضایت خدا» و غیر آن ممکن نیست.

سردار فضلی با بیان اینکه اگر همگان پا در عرصه دفاع از انقلاب قرار ندهند این دشمنی‌ها از سوی صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها، عربستان و غرب که همچنان به اشکال مختلف ادامه دارد، ادامه دار خواهد بود، گفت: اگر خون مقدس و پاک منزه شهدایی چون بابارجب و امثال او نبود ممکن نبود ما ۴۲ سالگی پیروزی انقلاب را شاهد باشیم.

این جانباز سال‌های دفاع مقدس با بیان اینکه در آستانه اربعین سیدالشهدا قرار داریم و فراغی که به واسطه این ویروس کرونا ما را از آن سرزمین دور کرده اندوهی را برای ما پدید آورده، گفت: این ویروس مردم سرزمین‌مان و سراسر گیتی را از توفیق زیارت محروم کرد اما بدانید نیت‌ها مهم است. اگر نیت برای خدا باشد همیشه کارساز است کما اینکه همسر و فرزندان بابارجب با خدا معامله کردند. انشاالله اجر همه با سالار شهیدان باشد.چون این رزمنده‌ها ادامه راه سیدالشهدا را طی کردند.

جانشین معاونت هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه من شرمنده خانواده شهدا و جانبازان هستم، گفت: امسال در ۴۰ سالگی دفاع مقدس بنا شد از دو میلیون و ۴۵۰ هزار رزمنده بسیجی و سرباز بسیجی که در دوران دفاع مقدس در سپاه نام نیکویشان ثبت شده، تجلیل کنیم، توضیح داد: این امر مطلع مبارکی است که تا پایان سال فرصتی خواهد بود تا همه عزیزان از این موهبت بهره‌مند شوند.

سردار فضلی درباره جلسه رونمایی از کتاب بابارجب هم گفت: در جلسه هفتگی که برای ۴۰ سالگی دفاع مقدس داشتیم دوستان ما در سپاه امام رضا (علیه السلام) از تهیه کتاب خبر دادند. کتابی که برای ما درس‌های فراوانی خواهد داشت نه یک روز و یک ساعت بلکه سه دهه از زندگی جانبازی که آثار و برکات فراوانی دارد.

سردار علی فضلی: خواندن این کتاب اشکم را درآورد!
سردار علی فضلی: خواندن این کتاب اشکم را درآورد!

وی با بیان اینکه باید به امثال بابارجب‌ها بیشتر بپردازیم تا این الگوها به جامعه معرفی شوند، خاطرنشان کرد: ما تازه به گوشه‌ای از خاطرات همسر و فرزندان یک جانباز پرداخته‌ایم در حالی که او از سال ۵۹ در جهاد عضویت داشت. برای خدمت به مردم و محرومین در حالی که شغل نانوایی داشت برای ادای دین به جبهه‌ها رفت و جهاد کرد. او اگر مجروح نشده بود اکنون در پی رفتن به جبهه‌های مقاومت بود. افرادی چون بابارجب شهدای زنده‌ای بودند که هر چه رسانه‌ها و بحث‌های فرهنگی به زوایای حیات و ممات آنها بپردازد باز هم ناگفته بسیار است و کار ناچیز.

جانشین معاونت هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با انتشار چنین آثاری بخشی از بدهی ما به نسل امروز و آینده جبران خواهد شد زیرا نسل‌های آینده باید بدانند شهدایی چون بابارجب بدون چشمداشت مادی به جبهه‌ها رفتند و جنگیدند. ما دیدیم که شهید بابارجب از امام رضا می‌خواهد همانگونه که ضامن آهو شد نزد خدا ضامن شود تا شرمنده نشود. او حتی نمی‌توانست تکلم کند یا با دیگران ارتباط برقرار کند اما همسر و فرزندانش جور همه ما را در این سال‌ها کشیدند و جایشان نزد حضرت رسول و بی‌بی دو عالم محفوظ است؛ کار زینبی همین است.

وی ضمن اشاره به خوش ذوق بودن خبرگزاری فارس در برگزاری جلسه تکریم از همسر یک شهید، عنوان کرد: ‌رونمایی یک کتاب تنها بهانه این تکریم بود. چه توفیقی می‌تواند بالاتر از آن باشد که در جلسه رونمایی از کتاب بابارجب حضور داشته باشم. بابارجب خواسته‌ای جز دیدار با حضرت آقا نداشت و خدا عنایتی کرد و این دیدار محقق شد و بوسه‌ای که نائب امام زمان بر پیشانی بابارجب نثار کردند همان بوسه را بر پیشانی شهید صیاد شیرازی امیر دل‌ها هم نثار کردند و چقدر حزن و اندوه شهید سلیمانی بر ایشان سنگینی می‌کند اما درود و سلام خدا بر خانواده شهدا و این شهید عزیز.

به گفته سردار فضلی شهدا کار بزرگی کردند اما شاید ما غفلت‌های زیادی داشته باشیم و از این رو شرمنده‌ایم، شاید نتوانستیم این فرهنگ را به درستی منتقل کنیم اما باید بدانیم این فرهنگ‌ها لشکر تولید می‌کند. جوانان امروز ما «به ولله»‌بهتر از گذشته هستند بدون تردید. ما در اوایل انقلاب مصادیق چندانی نداشتیم اما امروز شهدا، رزمندگان و جانبازان فراوانی داریم که حضورشان در بین مردم عزت و اعتبار می‌آورد. مسیر را روشن می‌کند و ما باید از غفلت‌ها بکاهیم.

سردار فضلی با بیان اینکه هر کار با هنر ماندگار می‌شود،‌گفت: قطعا خانواده شهدا و جانبازان مشکلاتی داشتند، وظیفه ما  و همه دستگاه‌هاست تا به آنها رسیدگی کند اما هرگز و سر سوزنی شکواییه نکردند تا مبادا اجر کارشان کم شود. اینها با خدا معامله کردند و صاحب کرامت هستند. ما نیز باید دستاویز شهدا شویم تا در مسیر الی الله گام‌های بلندی برداریم.

جانشین معاونت هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن اشاره به اینکه شب گذشته کتاب را مطالعه می‌کردم و اشک می ریختم، گفت: بخش‌هایی از کتاب را دیشب خواندم. اشک‌هایم سرازیر می‌شد. همسرم پرسید چه شده؟ پاسخ دادم گوشه کوچکی از حماسه بزرگی را که یک همسر شهید رقم زده می‌خوانم. به همان بخشی رسیده بودم که شهید بابارجب از پشت پنجره بازی بچه‌هایش را در حیات مشاهده می‌کرد  و… شاید آرزوی خوردن یک لقمه نان یا یک بوسه را داشت اما آرزوی بزرگ او پیروزی اسلام و محو دشمنان قسم خورده انقلاب بود. اگر این خون‌ها ریخته نمی‌شد انقلاب ۴۰ سالگی را نمی‌دید. چراکه ما در دنیا حامی جز خدا نداریم. انتظاری هم نداریم چون خدا را داریم. بابارجب هم با خدا معامله کرد و همه جانبازان نیز همین گونه بودند.

در پایان این مراسم از کتاب بابارجب رونمایی شد.

منبع:مشرق

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *