سوگواری شهادت ام ابیها در مسجدجامع شهرکرد+ تصویر

خانه / استان ها / سوگواری شهادت ام ابیها در مسجدجامع شهرکرد+ تصویر

اولین شب مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع شهرکرد برگزار شد.

اولین شب مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع شهرکرد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ دراین مراسم  حجت الاسلام امیر لجمورکی با تسلیت شهادت کوثر قرآن حضرت فاطمه ی زهرا علیهاالسلام  به بیان بخشی از فضایل شخصیت سبب خلقت پرداخت و گفت: حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام در تمام عمر کوتاه ولی با خیر و برکت خود همیشه و در همه لحظات از ولایت دفاع کردند و در این مسیر نورانی از فرزند گرامیش گذشت و جانش را برای دفاع از ولایت و اسلام ناب تقدیم خدا کردند.

کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد:بضعة المصطفی درخانواده وتربیت فرزندان و ادب نسبت به پدر و مادر، همسرداری، الگوی بی بدیلی برای بشریت هستند ودرفصاحت وبلاغت،ایثار، فداکاری،انفاق، زهد،عفت و پاکدامنی، تقوا و پارسایی، شب زنده داری و دعا، خانه داری،مسئولیت اخلاقی، دلسوزی نسبت به دین، امر به معروف و نهی از منکر ،دفاع از حریم ولایت  و ارزش‌های دینی، بهترین الگوی جهان بشریت می باشند.

حجت الاسلام لجمورکی با اشاره به حدیث قدسی”يـا أَحْمَدُ! لَوْلاكَ لَما خَلَقْتُ الْأَفْلاكَ، وَ لَوْلا عَلِىٌّ لَما خَلَقْتُكَ، وَ لَوْلا فاطِمَةُ لَما خَلَقْتُكُما”؛” اى احمد! اگر تو نبودى، جهان را نمى ‏آفريدم و اگر على نبود، تو را و اگر فاطمه نبود، من شما دو نفر را نمى ‏آفريدم” گفت: حضرت فاطمه زهرا علیها السلام سبب خلقت است و آنچه که خداوند خلق کرده به واسطه وجود مقدس آن بانوی نمونه جهان اسلام می باشد.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، مداحی، قرائت زیارت آل یاسین و نوحه خوانی از دیگر برنامه های این مراسم باشکوه بود.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس:  محمدحسین توسلی

پایگاه اطلاع  رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *