شام غریبان حضرت زهرا سلام الله علیهادر مسجدجامع شهرکرد+تصویر

خانه / استان ها / شام غریبان حضرت زهرا سلام الله علیهادر مسجدجامع شهرکرد+تصویر

جت الاسلام هاشمی در دومین شب از سوگواری صدیقه طاهره سلام الله علیها، حماسه9دیماه و گرامیداشت سردار دلها گفت:حضرت فاطمه زهراسلام الله علیها در خط مقدم مبارزه با فتنه گران حضور فعّال داشتند و بصیرت افزایی کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛مراسم سوگواری شهادت حضرت زهراسلام الله علیها و گرامیداشت حماسه آفرینی مردم در 9دی و  یاد و خاطره سردار دلها حاج قاسم سلیمانی همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی در مسجد مسجدجامع شهرکرد به همت هیأت رزمندگان اسلام و پایگاه شهدا برگزار و به صورت زنده و مستقیم از فضای مجازی پخش شد.

در این مراسم معنوی کار شناس مسایل مذهبی با تسلیت ایام شهادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت یاد و خاطره سردار مقاومت سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی به بصیرت و ولایتمداری کوثر قرآن اشاره کرد و گفت: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها الگوي بصيرت در ولايتمداري برای جهان است.

کار شناس مسایل مذهبی ادامه داد: حضرت زهرا علیها السلام هر جا که لازم بود با یادآوری احادیث غدیر، منزلت و…، مغز های خفته و انسانهای فریب خورده را هدایت و بیدار و بارها می فرمودند:

” وَا عَجَبَاهُ! اَنَسِیتُمْ یَوْمَ غَدِیرِ خُمٍ”  شگفتا آیا حادثه بزرگ روز عید غدیر خم را فراموش کرده اید،”اَنَسِیتُمْ قَوْلَ رَسُولِ اللهِ صلی الله علیه وآله یَوْمَ غَدِیرِ خُمٍ: مَنْ کُنْتُ مَوْلَاهُ فَعَلِیٌّ مَوْلَاهُ وَقَوْلَهُ صلی الله علیه وآله: اَنْتَ مِنِّی بِمَنْزِلَةِ هَارُونَ مِنْ مُوسَی”  آیا فراموش کردید سخنان پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله وسلم را در روز غدیر خم که فرمودند: هر کس من مولا و رهبر او هستم،علی علیه السلام مولای او است و  آیا فراموش کردید که به علی علیه السلام فرمودند:یا علی! موقعیت تو نسبت به من همانند هارون به موسای پیغمبر است.

وی ادامه داد: حضرت علی علیه السلام حضرت فاطمه سلام الله علیها را سوار بر مرکب می‌کرد که بر روی آن عبای پشمی انداخته بود و حسنین علیهما السلام با آن حضرت همراه بودند و چهل صبح او را بر در خانه مهاجرین و انصار می‌برد و حضرت زهرا سلام الله علیها به آنان می‌ فرمودند:ای گروه مهاجرین و انصار خدا را یاری کنید من دختر پیامبر شما هستم، شما با پیامبر در روزی که بیعت کردید، پس به بیعتتان با رسول خدا عمل کنید.

کارشناس مسایل مذهبی اظهار کرد:سبب خلقت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها باحضور فعّال خود در خط مقدم مبارزه با فتنه گران،بصیرت آفرینی کردند تا دشمنان با انحراف، نتوانند حاکمیت الهی را از مسیر اصلی خود خارج کنند.

حجت الاسلام دکتر سید مهدی هاشمی  درادامه با اشاره به اینکه خلق حماسه 9دی در تاریخ ماندگار شد،گفت: حماسه 9 دی سال 88 هرگز از حافظه تاریخی مردم جهان پاک نخواهد شد، دراین روز تاریخی اقشار مختلف مردم انقلابی ایران اسلامی با بصیرت و آگاهی به خیابان ها آمدند و بار دیگر فریاد اسلام خواهی و تجدید پیمان با ولایت و آرمان های انقلاب اسلامی را سردادند و آتش فتنه را خاموش  و فتنه گران را رسوا کردند.

وی ادامه افزود: پایبندی مردم به ارزش‌های والای معنوی و ارادت خالصانه به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام  که تجلی آن در محرم و صفر و شهادت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام است، دژی محکم ،استوار و نفوذ ناپذیر در برابر همه توطئه‌های داخلی و خارجی شد.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس: محمد حسین توسلی

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *