شجاعت و بخشش ویژگی‌های درخور توجه حضرت احمد بن موسی (علیه السلام)

خانه / پیشنهاد ویژه / شجاعت و بخشش ویژگی‌های درخور توجه حضرت احمد بن موسی (علیه السلام)

یک کارشناس مذهبی با اشاره به شجاعت و بخشش ویژگی‌های درخور توجه حضرت احمد بن موسی (علیه السلام)، از توجه به حقوق و آزادی انسان‌ها توسط پسر گرامی امام هفتم (علیه السلام) سخن گفت.

علی محسنی‌راد کارشناس مذهبی گفت: بنا بر نقل مشهور امام موسی کاظم (علیه السلام) 19 پسر داشتند که از این میان مادر احمد بن موسی(علیه السلام) و محمد بن موسی(علیه السلام) یک نفر است.

وی ادامه داد: زمانی که کاروان اهل بیت (علیه السلام) به فارس رسید، مــــأموران خبـــــر ورود آن حضرت را بــــه قتلغ که از دست نشاندگان مأمون عباسی بود، دادند.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: این مامور دست نشانده مامون عباسی نیز لشکری را فراهم آورد و در هشت فرسنگی شـــیراز و در محــــلی به نام « خانه زنیان» راه را بر آن  کاروان بست. در نهایت و پس از پیروزی های بسیاری که توسط سپاه حضرت شاهچراغ (علیه السلام) و یارانشان به دست آمد، ایشان بر اثر شدت جراحت ها به شهادت رسیدند.

وی در ادامه صحبت های خود اظهار کرد: فرزند بزرگوار امام موسی بن جعفر(علیه السلام) خیلی زیاد به عبادت مشغول می شدند و در بیشتر مواقع شب ها تا صبح به عبادت خداوند می پرداختند. ایشان همچنین ویژگی های قابل توجهی مانند شجاعت و بخشش را نیز در وجودشان داشتند.

محسنی‌راد یادآور شد: حضرت احمد بن موسی(علیه السلام) به انسان ها و حقوق آن ها احترام بسیاری می گذاشتند و در تمامی طول عمر مبارکشان با در نظر داشتن این موضوع، هزاران بنده را خریداری و سپس آن ها را آزاد کردند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت احمد بن موسی الکاظم (علیه السلام) نیز مانند خاندان مطهرشان و همانند پدر و برادر بزرگوارشان با همه مردم رفتاری خوب داشتند و فضل و بخشش ایشان حتی پس از شهادتشان نیز شامل حال همگان شد به گونه ای که حرم مطهر این حضرت در شهر زیبا و تاریخی شیراز امروز زیارتگاه بسیاری از پیش(علیه السلام) است.

منبع: حلقه وصل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *