شهید مغزیان سریال «سرجوخه» کیست؟

خانه / پیشنهاد ویژه / شهید مغزیان سریال «سرجوخه» کیست؟

این روزها در سکانس های مختلف سریال سرجوخه نام شهید «محمدرضا مغزیان» زیاد به چشم می خورد. اما چرا سازندگان سریال نام این شهید را در سریال تکرار می کنند؟

شهید مغزیان سریال «سرجوخه» کیست؟

هیاتاین شب ها سریال تلویزیونی «سرجوخه» از شبکه سه سیما پخش می شود. این سریال به تهیه کنندگی ابوالفضل صفری و کارگردانی احمد معظمی ساخته شده و از مضمونی امنیتی برخوردار است.

بنا بر این گزارش، در سکانس های مختلف این سریال، تصاویری از شهید محمدرضا مغزیان به چشم می خورد. درباره این شهید ابوالفضل صفری  گفت: در بهار 1365 پیکر مطهر این شهید در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده شد.

امنیت کردستان به شهید مغزیان مدیون است جایی که سرانجام خونِ مطهرش در همان سرزمین ریخته شد. بی تردید «مسجد بهشت» در اصفهان می تواند گواه این باشد که محمدرضا مغزیان اهل بهشت است.

مسجدی که شهدای بی شماری را تقدیم انقلاب اسلامی کرد و محمدرضا نقش بی بدیلی برای تبدیل این مسجد به دژی محکم و استوار در برابر خرافه پرستان و پایگاهی برای بسیجیان داشت.

هوش سرشار شهید مغزیان از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی حول محور اطلاعات بود.

محمدرضا معتقد بود به هر میزان اطلاعات داشته باشیم خسارت و هزینه کمتری خواهیم پرداخت.

شهید مغزیان سریال «سرجوخه» کیست؟

شهید مغزیان نظریه پردازی توانمند در حوزه امنیت کردستان بود. تناسبی بین علوم جامعه شناسی، اقتصادی، فرهنگی، قومی و مذهبی بوجود آورده بود تا هزینه امنیت در منطقه را به حداقل برساند.

روی نقش مردم در حوزه اطلاعات و امنیت طرح و تئوری داشت و این تئوری را با ایجاد شبکه های اجتماعی و اطلاعاتی در مناطق مختلف فعال کرده بود.

با تکنیک ها و تاکتیک های نرم توانست پایگاه اجتماعی را از سخت ترین جریان های تروریستی در منطقه بگیرد.

شهید مغزیان معتقد بود زمانی که جریان های وابسته به صدام که مترصد جاسوسی و عملیات های تروریستی هستند را بتواند در میان مردم بی آبرو کند یقینا راهبندهای اساسی در برابر آنها ایجاد خواهد کرد به همین منظور تمامی توان خود را معطوف به جمع آوری اطلاعات برای آگاهی بخشی به مردم نمود و از این فرآیند بود که توانست بدون جنگیدن، مردم کردستان را بر دشمنان  ایران (جاسوس و تروریست) غلبه دهد و سرانجام جان خود را در این مسیر فدیه و فدای اسلام کرد.

صفری همچنین درباره استفاده از نام این شهید در سریال نیز تاکید کرد: سریال سرجوخه این افتخار را دارد که نام و یاد این شهید بزرگوار را در لابلای تصاویر و دیالوگ های خود زنده کند تا از این طریق تکرار کند که امنیت اتفاقی نیست! یاد همه شهدای ترور و شهدایی که برای امنیت این سرزمین تلاش کرده و جانشان را در این راه تقدیم درگاه الهی کرده اند را گرامی می داریم.

منبع: فارس

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *