شیرخوارگان ایران نذر علی اصغر امام حسین

خانه / پیشنهاد ویژه / شیرخوارگان ایران نذر علی اصغر امام حسین

همایش شیرخوارگان حسینی از صبح امروز در سراسر کشور به دلیل شرایط کرونایی به صورت محدود و مجازی برگزار شد و مادران نوزادان شیرخوار خود را نذر امام حسین و مکتب سیدالشهدا کردند.

شیرخوارگان ایران نذر علی اصغر امام حسین

هیاتهمایش شیرخوارگان حسینی مراسمی است که به یاد نوزاد شش ماهه امام حسین علیه السلام حضرت علی اصغر علیه السلام در ایران و کشورهای دیگری همچون هند، پاکستان، بحرین، عراق، عربستان، ترکیه، افغانستان و… همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود.

این همایش از سال ۱۳۸۳ در تهران آغاز و به مرور در سایر شهرها گسترش یافت. برای برگزاری این مراسم مجمع جهانی حضرت علی‌ اصغر تشکیل شد. از سال ۱۳۹۰ این همایش در بسیاری از روستاها، شهرهای ایران و کشورهای دیگر گسترش یافت. در این همایش مادران و کودکان شیرخوار شرکت می‌کنند و کودکان خود را نذر علی اصغر امام حسین علیه السلام می‌کنند.

امروز نخستین جمعه ماه محرم است و بنا بر رسم هرساله در این روز همایش شیرخوارگان حسینی در سراسر کشور برگزار شد. این مراسم امسال به دلیل شرایط کرونایی و طبق دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت مجازی و با حضور محدود جمعیت برگزار شد.

شیرخوارگان ایران نذر علی اصغر امام حسین

براساس اعلام داوود منافی‌پور دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر علیه‌السلام هدف از برگزاری این همایش ابلاغ این پیام است: بای ذنب قتلت؟ ما با معرفی مظلومیت حضرت علی اصغر به دنیا به همگان تصریح می‌کنیم که هدف سیدالشهدا بیداری امت اسلامی بود نه حکومت.

همزمان در ایران و ۴۵ کشور جهان

مراسم شیرخوارگان حسینی امسال در غالب نقاط به صورت مجازی و در برخی شهرستان‌ها که شرایط بهتر و از سوی ستاد کرونا مجوز دارند، به صورت حضوری برگزار شد. این مراسم همزمان در ایران و ۴۵ کشور جهان برگزار شد. دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر می‌گوید: «نذرنامه به زبان‌های مختلف ترجمه شده  و آیین نذرنامه خوانی به ۱۳ زبان اجرا می‌شود».

شیرخوارگان ایران نذر علی اصغر امام حسین

نذرنامه‌ای که به ۱۳ زبان اجرا می‌شود

در متن این نذرنامه آمده است: «یا صاحب ‌الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، فرزندم را نذر یاری قیام تو می‌کنم که او را برای ظهور نزدیکت برگزینی و حفظ کنی، یا مسیح حسین، یا علی اصغر،‌ ادرکنی»

مراسم شیرخوارگان حسینی امسال در تهران با حضور تعدادی از مادران در آستان مقدس امامزاده صالح علیه السلام برگزار شد و به صورت مستقیم از شبکه ۲ سیما پخش شد. در این مراسم علی آیینه‌چی، نریمان پناهی و علیرضا اسفندیاری به مرثیه‌خوانی پرداختند.

در مراسم تهران خادمان حرم رضوی نیز حضور پیدا کردند و پرچم آستان قدس رضوی را با خود به مراسم آوردند و دقایقی در مدح حضرت رضا علیه السلام به شعرخوانی پرداختند.

فیلمی از حضور خادمان در این مراسم را اینجا مشاهده کنید:

همچنین این مراسم در کرمان در گلزار شهدا و کنار مزار حاج قاسم سلیمانی برگزار شد و مادران خود نذر کردند تا فرزندانی همچون حاج قاسم سلیمانی تربیت کنند تا در مسیر اهل بیت علیه السلام خدمت و جان‌نثاری کنند.

فیلمی از مراسم شیرخوارگان حسینی در کرمان را اینجا ببینید:

مراسم شیرخوارگان حسینی در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها

همایش شیرخوارگان حسینی، همزمان با نخستین جمعه ماه محرم در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد و مادران به همراه نوزادان خود در مصائب سالار شهیدان اشک ماتم ریختند.

این همایش در فضای باز و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و در صحن صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد.

شیرخوارگان ایران نذر علی اصغر امام حسین

مادران با در دست داشتن کودکان خود که سربند‌های یا علی اصغر علیه السلام بسته بودند در این مراسم حضور داشتند.

برگزاری مراسم شیرخوارگان در سنگ فرش مصلی تبریز

صبح روز جمعه ۲۲ مردادماه همایش شیرخوارگان حسینی در سنگ فرش مصلی امام خمینی رحمه الله علیه تبریز برگزار شد.

شیرخوارگان ایران نذر علی اصغر امام حسین

این مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی همراه بود و به صورت مجازی و نیز از طریق شبکه استانی نیز برای جلوگیری از اجتماع بیش از حد پخش شد.

منبع:فارس

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *