صدقه دادن، خوش رفتاری با مردم و تلاوت قرآن از اعمال موکد رمضان است

خانه / پیشنهاد ویژه / صدقه دادن، خوش رفتاری با مردم و تلاوت قرآن از اعمال موکد رمضان است

امام جمعه موقت تهران، صدقه دادن، خوشرفتاری با مردم و تلاوت قرآن را از دیگر اعمالی معرفی کرد که به انجام آن در ماه مبارک رمضان سفارش شده که براساس حدیثی از امام رضا ثواب قرائت یک آیه از قرآن کریم در این ماه برابر با یک ختم کل قرآن است.

صدقه دادن، خوش رفتاری با مردم و تلاوت قرآن از اعمال موکد رمضان است

هیات: آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، در ویژه برنامه تبلیغی-مذهبی حرم مطهر رضوی که در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: ماه مبارک رمضان یک ماه استثنایی است که خداوند بندگان خود را به‌طور ویژه و خاص مورد عنایت قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: کسی که در این ماه صادقانه درِ خانه خدا برود و اعمال نیک و شایسته انجام دهد خداوند نیز این اعمال را از او قبول می‌کند و مورد رحمت و مغفرت الهی قرار می‌گیرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: سفارشات بسیاری از سوی معصومین علیهم السلام برای بهره‌مندی بیشتر و بهتر از این ماه شده است از جمله اینکه در این ماه بیشتر از گذشته به فقرا و نیازمندان کمک و بیشتر طلب مغفرت کنیم و بیش از دیگر ایام سال به یاد اموات و گذشتگان باشیم.

وی صدقه دادن، خوشرفتاری با مردم و تلاوت قرآن را از دیگر اعمالی معرفی کرد که به انجام آن در ماه مبارک رمضان سفارش شده که براساس حدیثی از امام رضا علیه السلام ثواب قرائت یک آیه از قرآن کریم در این ماه برابر با یک ختم کل قرآن است.

صدقه دادن، خوش رفتاری با مردم و تلاوت قرآن از اعمال موکد رمضان است

آیت الله خاتمی ابراز کرد: با توجه به اینکه رمضان ماه بهار قرآن است بهتر است در این ماه با عشق و علاقه در جلسات قرآنی شرکت کنیم چرا که جلسات ختم قرآن بوستان‌های بهشت بر روی زمین هستند.

وی ادامه داد: حضرت امام رضا علیه السلام چهار ویژگی و فضیلت برای ماه مبارک رمضان بیان کرده‌اند از جمله اینکه رمضان ماه برکت، رحمت، آمرزش و ماه توبه و انابه به درگاه خداوند است. بنابراین باید در این ماه بسیار استغفار کنیم تا مورد رحمت و مغفرت الهی قرار بگیریم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور بیان کرد: روزه‌داران ماه رمضان سه دسته هستند دسته اول کسانی که تنها به ظاهر روزه دارند و بهره آنها از روزه تنها گرسنگی و تشنگی است. دسته دوم کسانی که اعضا و جوارح آنها نیز روزه هستند و مراقب هستند با گوش، چشم و دیگر جوارح خود نیز گناه نکنند و دسته سوم کسانی هستند که علاوه بر جوارح، قلب خود را نیز به میهمانی خدا می‌برند.

آیت الله خاتمی، یکی از بهترین اعمال در ماه مبارک رمضان را گره‌گشایی از کار مردم معرفی و اضافه کرد: کسی که در این ماه گره ای از کار مردم باز کند اجر و پاداشی عظیم به او عنایت می‌شود و در روز قیامت نیز به عنایت خداوند گره از کار او باز خواهد شد.

منبع: خبرگزاری حوزه

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *