صیانت از «منبر» دغدغه سازمان تبلیغات است

خانه / پیشنهاد ویژه / صیانت از «منبر» دغدغه سازمان تبلیغات است

مدیرکل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی گفت: برخی‌‌ها نهاد منبر را تحت تأثیر حرکت‌های غلط خویش قرار دادند و حواشی زیادی را به لحاظ تضعیف این نهاد ایجاد کردند.

صیانت از «منبر» دغدغه سازمان تبلیغات است

هیاتحجت‌الاسلام محمد جنتی مدیرکل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی اظهارداشت: متأسفانه برخی‌ها، نهاد منبر را تحت تأثیر حرکت‌های غلط خویش قرار داده و حواشی زیادی را در مسائل مختلف ایجاد می‌کنند تا نهاد منبر را تضعیف کنند.

وی تأکید کرد: مهم‌ترین دغدغه ما نسبت به خطباء، صیانت از نهاد منبر است؛ به‌طوری‌که شأن منبری‌ها حفظ و مسائل و مشکلات پیش‌آمده برطرف شود.

مدیرکل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی اذعان داشت: اگرچه در حال حاضر منبر میان مردم شأن و منزلت والایی دارد اما باید از این جایگاه مراقبت بیشتری شود چراکه امروز شاهد ضربه‌هایی از سوی تعدادی از مسئولان هیأت‌ها، برخی از منبری‌ها و برخی مداحان هستیم که باید از این امر صیانت شود.

صیانت از «منبر» دغدغه سازمان تبلیغات است

جنتی با بیان اینکه صیانت‌ از منبر در مرحله اول باید به‌صورت خودجوش توسط خودِ اهل منبر انجام گیرد و آنگاه از ظرفیت دیگر نهادهای کشور بهره‌مند شویم تصریح کرد: تاکنون به همت اداره کل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی چندین جلسه با خطبا و منبری‌های سرشناس کشور در راستای هم‌افزایی و صیانت از نهاد منبر در شهر تهران تشکیل شد که با برنامه ریزی‌های شکل گرفته این جلسات در دیگر استان‌ها نیز ادامه خواهد داشت.

مدیرکل امور مبلغین و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در جلسات هم افزایی با خطبا و منبری‌های سرشناس کشور که به همت سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، پیشنهادها و تصمیم گیری‌های خوبی انجام گرفت و حضار، نقطه نظرات کارشناسی خود را در جهت صیانت بیشتر و بهتر از منابر بیان کردند. این در حالی است که همه ما باید احساس تکلیف کنیم و به صورت دغدغه‌مند در راستای ارتقای فهم دینی جامعه به‌صورت یکپارچه وارد میدان شویم و اجازه ندهیم حواشی و هیجان‌های کاذب، فضاهای منابر را احاطه کنند.

منبع: فارس

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *