عدالت بایددر اشعار شعرای ما برجسته بشود/دیدار مداحان با امام جمعه شهرکرد

خانه / پیروان عترت / احکام بانوان(پیروان عترت) / عدالت بایددر اشعار شعرای ما برجسته بشود/دیدار مداحان با امام جمعه شهرکرد

جمعی ازستایشگران، شعرای آیینی و هیئات مذهبی، بسیجیان، جوانان عاشورایی و پیروان عترت رزمندگان اسلام بانماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرکرد دیدار کردند.

جمعی ازستایشگران، شعرای آیینی و هیئات مذهبی، بسیجیان، جوانان عاشورایی و پیروان عترت رزمندگان اسلام  بانماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرکرد دیدار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با ایام ولادت با سعادت سبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام جمعی از مداحان ، شاعران آیینی و هیئات مذهبی، بسیجیان و رزمندگان اسلام با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد دیدار و به اجرای مداحی و قرائت اشعار خود پرداختند.

دراین دیدار حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام با تبریک فرخنده میلاد با سعادت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه نزول قرآن گفت: پروردگار متعال ماه مبارک رمضان را برای این قرار داده که انسان بتواند در این ماه رمضان به خود نگاه کند.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: خداوند در فلسفه ماه رمضان می فرماید این روزه برای شماست، شما را به تقوا می رساند، تقوا یعنی همین نگاه به درون، یعنی نگاه به معایب، به اشکال و تقویت خوبی ها و زیبایی ها، این فلسفه روزه و فلسفه ماه مبارک رمضان است و اگر این همه هم توصیه کرده اند در محضر قرآن قرار بگیرید [به همین دلیل است].

نماینده ولی فقیه در استان افزود: شما در خطبه شعبانیه نگاه کنید، دو چیز برجسته مطرح شده است، فرموده از خداوند متعال روزه و تلاوت قرآن را بطلبید، از خداوند بخواهیم روزه واقعی و تلاوت قرآن را [به ما عطا کند]، تلاوت قرآن برای تدبر برای همین تقوا شناختن و تقوا را دنبال کردن.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه و اجرای خوب مداحان و شاعران گفت: از ویژگی های جلسه امسال حضور جوانان خوب و نشان دادن سلایق و استعدادهای زیبایشان در این جلسه بود، این همه عرض ارادت و محبت که در دل شماست، این ها سرمایه های مهمی است، این سرمایه ها نباید اولا هدر برود، ثانیا مایه غرور بشود.

امام جمعه شهرکردافزود: ماندگاری این سرمایه خیلی مهم است، می دانید این سرمایه خیلی شاخ و برگ دارد، نگاه باید این باشد که می گوید من باید به این کارم کیفیت ببخشم، به این سروده ام کیفیت ببخشم، به این مدیحه سرایی ام کیفیت ببخشم، به اینکه مردم را به نشاط می آورم با اشعارم و با خواندنم و با نوحه هایم باید کیفیت ببخشم، حتما باید فردایم بهتر از امروز باشد، حتما آینده ام بهتر از شرایط فعلی باشد و این لازمه اش تمرکز و درک شرایط روز است.

نماینده ولی فقیه در استان به رسالت شاعران آینی اشاره کرد و گفت: امروز شاعر در عرصه کشور مثل همان جهادگری است که در میدان نبرد مبارزه می کند در سنگر می ماند و سلاح به دست و بر کمر در مقابل دشمن می ایستد.

امام جمعه شهرکردافزود: شاعرمان با ادبیات زیبایش، با شعرهای بلندش دشمن را می راند و انسجام به کشور می بخشد و بصیرت به کشور می بخشد، امروز مجاهدین فی سبیل الله این مجموعه ادیبان زیبا و مجموعه سرایش گران و ستایش گران و عزیزانی که در این عرصه دارند کار می کنند هستند و نقش زیبا می آفرینند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام  به لزوم پرداختن به عدالت اشاره کرد و ادامه داد: مطالبات خیلی مهم است، کمبودهای جامعه را باید دید، امروز عدالت واقعا یکی از کمبودهای جامعه ماست، عدالت باید حتما در اشعار زیبای شعرای ما برجسته بشود.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: می دانید عدالت یکی از مطالبات جدی حضرت آقا از اول تا الان بوده و متاسفانه با بی عدالتی هم فراوان مواجه بوده ایم، این پرچم عدالتی که حضرت آقا بلند کرده اند، باید همچنان بلند بماند، باید مطالبه بشود، این به جد باید در اذهان جامعه برجسته بماند که این هایی که دارند بی عدالتی می کنند، میدان از آن ها گرفته بشود.

امام جمعه شهرکرد گفت: مسئله تهدید دیگری که امروز مطرح است ،مسئله این فرقه سازی هاست که الان در کشور خیلی ها دنبال این هستند که به اشکال مختلف فرقه هایی را درست کنند، فرقه هایی را مطرح کنند، انواع نگاه ها را در مسئله مهدویت به وجود بیاورند و افرادی را مطرح کنند، شعرای ما باید روی این ها به جد کار بکنند، در باب مهدویت خیلی لازم است ما برجسته کار بکنیم و اجازه ندهیم میدان به دست دیگران بیفتد.

در آغاز این دیدار حمید رضا توسلی رییس کانون مداحان و شاعران آیینی و مدیر اجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان با تبریک خجسته میلاد با سعادت سبط اکبر ، حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام ، درخواست توفیق الهی برای درک لیالی با عظمت قدر و قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان ، ضمن خیر مقدم گویی به حضار به بیان گزارشی از اقدامات هیئات مذهبی، بسیجیان، رزمندگان اسلام و کانون مداحان و شاعران آیینی پرداخت.

دراین مراسم جمعی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و شاعران آیینی به مولودیه خوانی و قرائت اشعار خود برداختند.

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *