عرفه آغاز مسیر بازگشت و استجابت دعاست

خانه / استان ها / عرفه آغاز مسیر بازگشت و استجابت دعاست

حجت الاسلام محمدعلی فتاحیان، گفت: عرفه هنگامه بخشش و بازگشت و استجابت دعا و آغاز مسیر بازگشت از پلیدی ها به روشنایی است.

حجت الاسلام محمدعلی فتاحیان، گفت: عرفه هنگامه بخشش و بازگشت و استجابت دعا و آغاز مسیر بازگشت از پلیدی ها به روشنایی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام محمدعلی فتاحیان گفت: عرفه هنگامه بخشش و بازگشت و استجابت دعا و آغاز مسیر بازگشت از پلیدی ها به روشنایی است.

وی با اشاره به آیه 37 سوره بقره ادامه داد: آنگاه که حضرت آدم(علیه السلام) از جوار خداوند رانده شده بود، چهل بامداد بر فراز کوی صفا در حال گریه و انابه بود تا جبریل امین بر وی نازل شد و به وی گفت به درگاه الهی توبه کن و به سوی او بازگرد؛ آدم(علیه السلام) تا غروب عرفه دستش به آسمان بلند بود و اشک می ریخت تا بخشیده شد.

حجت الاسلام فتاحیان افزود: عرفه روز آغاز مناسک حج است که توسط جبریل امین به ابراهیم خلیل الله آموخته شد و سپس پرسید آموختی؟ و جواب شنید: “عرفت: شناختم” و ازین رو بر این روز مبارک نام عرفه نهادند.

وی،  دعای حضرت امام حسین(علیه السلام) را باعث با اهمیت تر شدن این روز دانست، دعایی  که سرشار از مضامین و عالی ترین آموزه های عرفانی و عقیدتی است.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی، در پایان تصریح کرد: طبق روایات، در این روز عزیز حضرت حق تعالی به حاجیان در عرفات و زائران ابی عبدالله (علیه السلام) در کربلا و همه دل شکستگان و آرزومندان در هر جا که دست دعا بلند کرده باشند نظر رحمت می افکند و دعایشان را برآورده می کند.

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *