عزاداری شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها در شهرمالخلیفه لردگان + تصویر

خانه / استان ها / عزاداری شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها در شهرمالخلیفه لردگان + تصویر

مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا درمسجد امام حسن مجتبی علیه السلام  شهرمالخلیفه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ در این مراسم که همراه ‌با اقامه نماز مغرب وعشاء برگزار شد،حجت‌الاسلام سید ابوذر یاوری سالروز شهادت بی بی دوعالم سلام الله علیها و سردار سلیمانی را تسلیت و درادامه گفت:حضرت زهرا سلام الله علیها و حضرت امام علی  علیه السلام زوجی بودند که هر دو معصوم و از خطا و اشتباه دور بودند و به همین دلیل زندگی آن‌ها زندگی کامل، سرتاسر طهارت و از هر نقص بدور بود.

کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد: رفتار آن‌ها با یکدیگر و با فرزندانشان به بهترین وجه و سرشار از عشق و علاقه بود و آن دو همه ی امور خویش را بر اساس دستورات قرآن مجید و پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم تنظیم می کردند.

وی افزود امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام همیشه در زندگی  نهایت محبت خود را به حضرت زهرا سلام الله علیها ابراز می‌نمودند و در امور از مشورت و همفکری آن حضرت استفاده می‌نمودند و حتی گاهی حضرت امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام برای اثبات سخنان خود نزد دیگران به فرمایش‌های حضرت زهرا سلام الله علیها استدلال و استشهاد می‌فرمودند.

حجت‌الاسلام یاوری گفت: پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم ازدواج دخترش را به ساده‌ترین و راحت‌ترین شیوه انجام داد تا برای همه جوانانی که در آستانه زندگی مشترک هستند، سرمشق نیکویی باقی بماند.

کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد: در روایتی می‌خوانیم که حضرت زهرا علیهاالسلام از پدر تقاضا کرد که آن حضرت از خدا بخواهند تا مهریه اش را شفاعت از مسلمانان گناهکار قرار دهد، این خواسته حضرت مستجاب شد و فاطمه علیهاالسلام شفیع و واسطه بخشش گناهکاران قرار گرفت.

تلاوت کلام‌نورانی وحی، سخنرانی ،مداحی وذکر مصیبت سینه زنی  ضیافت شام نذری از دیگر برنامه های شهادت  حضرت زهرا بود.

حاج نبی الله بابا احمدی مسئول هیأت رزمندگان اسلام فلارد لردگان درحاشیه این مراسم با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت دهه بصیرت و دومین سالگرد سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: مراسم سوگواری ام ابیها تا شام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها برگزار خواهد شد.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس:  حاج نبی الله بابااحمدی

پایگاه اطلاع  رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *