عید غدیر را با خدمت به محرومان گره بزنیم

خانه / پیشنهاد ویژه / عید غدیر را با خدمت به محرومان گره بزنیم

باید عید غدیر را با خدمات اجتماعی اقتصادی به محرومان گره بزنیم. اگر به آنچه درباره عید غدیر سفارش شده، عمل کنیم مشکلات مومنان و مسلمین حل می‌شود اشکال ما این است که نتوانسته‌ایم به سیره اهل بیت عمل کنی

عید غدیر را با خدمت به محرومان گره بزنیم

هیاتحجت الاسلام والمسلمین «حسین ابراهیمی» با تاکید بر لزوم بزرگداشت دهه امامت و ولایت و ایام منتهی به عید سعید غدیر، اظهار کرد: رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله وسلم معرفی امیرالمومنین علی علیه السلام را با کیفیتی خاص و در مراسمی ویژه انجام دادند و این اهمیت موضوع را می رساند و تصریح دارد ما در مقابل غدیر که بنابر روایات عید الله الاکبر است وظیفه داریم، چون این عید اساس دین است و نه شیعه و نه اهل سنت اصل غدیر را انکار نمی کنند.

تولیت مدرسه علمیه ثقلین تهران ادامه داد: وظیفه داریم حقایق غدیر را برای مردم تبیین کنیم و به بزرگداشت این ایام بپردازیم. این بزرگداشت جلوه های مختلفی دارد که رسیدگی به محرومان، گره گشایی از مشکلات مردم، جشن گرفتن و در جشن ها توجه داشتن به طبقات پایین جامعه از جمله آنها است. دید و بازدید با برادران دینی هم از سنت های غدیر است که با توجه به شرایط کنونی ناشی از کرونا باید به رعایت پروتکل ها و به صورت محدود انجام شود.

وی با تاکید بر لزوم تشویق مردم به خدمت به جامعه در ایام عید غدیر، تصریح کرد: در عید غدیر مومنان را مورد توجه قرار دهیم و به دعا و نیایش و توسل به درگاه باری‌تعالی برای رفع مشکلات اهتمام کنیم، چون غدیر از بزرگ ترین اعیاد است باید بزرگ ترین خواسته های‌مان را در این عید بیان کنیم و آنها را از خدا بخواهیم.

عید غدیر را با خدمت به محرومان گره بزنیم

وی با بیان اینکه برای عید غدیر سنت ها و اعمال بسیار سفارش شده است، گفت: از سنت های متداول ائمه علیهم السلام در غدیر کمک کردن به دیگران بود و خوب است ما نیز این سنت را احیاء کنیم و به آن اهتمام داشته باشیم. گفتن عبارت «الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ» در دیدار و برخوردها با یکدیگر نیز از جمله این سنت ها است.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه کمک به فقرا چه در قالب اطعام و چه دیگر کمک ها از سفارش های موکد درباره غدیر است، تاکید کرد: باید عید غدیر را با خدمات اجتماعی اقتصادی به محرومان گره بزنیم. اگر به آنچه درباره عید غدیر سفارش شده عمل کنیم مشکلات مومنان و مسلمین حل می شود اشکال ما این است که نتوانسته ایم به سیره اهل بیت علیهم السلام عمل کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از این رو، در عید غدیر هم اطعام محرومان هم کمک به محرومان در قالب صدقات جاریه و اقداماتی که مورداستفاده طبقات محروم قرار بگیرد، شایسته و دارای برکات بسیار است. خوب است در این ایام بساطی را پهن کنیم که ماندگار باشد و به کارهای خیر اختصاص بیابد مثل آنچه بنیاد برکت در رابطه با واکسن کرونا انجام داد.

منبع: شبستان

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *