عید غدیر پایه ولایت است

خانه / علما وسخنرانان / عید غدیر پایه ولایت است

آيت‌الله مكارم‌شيرازی در درس خارج فقه خود با تاکید بر برگزاری هر چه باشکوهتر غدیر گفت :عید غدیر پایه ولایت است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی، مرجع تقلید شیعیان در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد،  با اشاره به اهمیت روز غدیر گفت: عید غدیر روز مهمی است که تاکنون اهمیت لازم را به آن نداده‌اند اغلب گفته می‌شود به روزهای عزاداری اهمیت داده شود در حالی که عید غدیر پایه ولایت است.

وی افزود: در اواخر ماه ذی الحجه روزهای تاریخی قرار دارد که از جمله آنها عید قربان، ولادت امام علی النقیعلیه السلام، عید غدیر، مباهله، آیه ولایت و حاتم بخشی حضرت امیر مؤمنانعلیه السلام به شخص سائل و روز نزول سوره هل اتی است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: امسال عده‌ای از کسانی که احساس مسوولیت می‌کردند دست به دست یکدیگر دادند تا موج جدیدی در غدیر ایجاد کنند و از اکنون در حال تهیه مقدمات هستند از جمله برنامه‌ها راهپیمایی از حرم تا جمکران است که بعد از ظهر روز عید غدیر برگزار می‌شود امیدواریم این راهپیمایی با شکوه برگزار شود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی ادامه داد: بنده نیز در بخشی از راهپیمایی به میزان توان شرکت می‌کنم تا این اقدام را گرامی داریم و در آینده در سایر شهرها نیز برگزار شود تا غدیر فراموش نشود.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه غدیر از واضح‌ترین دلایل امامت است گفت: این امر معنا ندارد پیامبر اکرمصلی الله علیه و آله و سلم عده‌ای را در زیر آفتاب جمع کنند و به آنها بگویند این دوست من است بنابراین بدون اهانت به مقدسات دیگران باید در زمینه اهمیت غدیر برنامه‌ریزی شود اهمیت دادن به غدیر و اینکه از مظلومیت درآید برکاتی برای ملت و امت به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: شرح‌های نوشته شده بر نهج البلاغه کم است تفسیر قرآن بیش از هزار عدد نوشته شده ولی نهج البلاغه مانند امیر مؤمنانعلیه السلام مظلوم است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *