غیر از رعایت شیوه‌نامه‌ها محدودیتی در برگزاری مراسمات احیا نداریم

خانه / پیشنهاد ویژه / غیر از رعایت شیوه‌نامه‌ها محدودیتی در برگزاری مراسمات احیا نداریم

وزیر کشور گفت: غیر از رعایت شیوه‌نامه‌ها، محدودیت خاصی در برگزاری مراسم شب‌های احیا نداریم و مردم باید به زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و تهویه هوا توجه داشته باشند.

غیر از رعایت شیوه‌نامه‌ها محدودیتی در برگزاری مراسمات احیا نداریم

هیاتاحمد وحیدی وزیر کشور ظهر روز (سه شنبه) در حاشیه نشست قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: راجع به دز سوم واکسن کرونا بحث  هایی انجام شد، براساس مصوبه ستاد ملی مبنای محاسبه در سامانه هوشمند دز سوم واکسن هست و کسانی که نوبت تزریق دز سومشان رسیده  از این به بعد مبنا برایشان دز سوم است ولی کسانی که هنوز زمان دز سومشان فرانرسیده مبنا برایشان دز دوم است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: استقبال خوبی از حضور در مدارس و دانشگاه ها شده با این وجود تعداد کمی در مدارس بصورت حضوری شرکت نکرده اند که البته عدم شرکت آنها آثار سوء تحصیلی خواهد داشت.

وحیدی افزود: براساس ارزیابی ها جز در یکی دو کشور دنیا روند ابتلا به کرونا کاهشی است و برای آن کشورها هم صحبت شده که مسافرت به آنها کنترل شود.

وزیر کشور درمورد اتفاقات افغانستان گفت: جریاناتی به دنبال ایجاد اختلاف بین مردم ایران و افغانستان هستند که باید در نظر داشته باشیم همه این اقدامات برنامه ریزی دشمنان است.

وی افزود: دو ملت سابقه دوستی دیرینه ای دارند و ما در ایران میزبان افغانستانی ها هستیم و همکاری تجاری خوبی با افغانستان داریم ولی عده ای در هرات و کابل اقداماتی انجام دادند و سعی می‌کنند تشنج  ایجاد کنند، مسئولینی که در افغانستان هستند باید  این مسائل را کنترل کنند و تذکر بدهند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره موج‌های آتی کرونا نیز خاطرنشان کرد: طغیان‌های آتی کرونا مرتب تحت کنترل تیم وزارت بهداشت است و خدمات اورژانسی در نظر گرفته شده تا در همه مناطق ارزیابی داشته باشند.

وحیدی درخصوص اتصال به سامانه مدیریت هوشمند و پراکندگی در سامانه‌های بیان داشت: در نشست برای برخی دستگاه‌ها که سامانه مرکزی‌شان متصل نیست، ضرب‌الاجلی پیش‌بینی شد تا هرچه‌سریع‌تر به سامانه‌های اصلی وصل شوند.

غیر از رعایت شیوه‌نامه‌ها محدودیتی در برگزاری مراسمات احیا نداریم

وزیر کشور همچنین درمورد اتفاقات مرز شلمچه گفت: مقداری از واردات برخی اجناس به عراق جلوگیری شد که خود مردم بصره به مرز آمدند و درخواست کردند بخشی از صادرات انجام شود و محصولات را خریداری کردند و در خصوص مشکلی که برای رانندگان کامیون‌ها به وجود آمد هم فرماندهی انتظامی برخورد و مشکل را حل کرد.

وحیدی همچنین درباره کشت برنج در خوزستان با توجه به کم‌آبی توضیح داد: با توجه به وضعیت کم آبی کشور در وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی تصمیم گرفته شده فقط در استان‌هایی که مشکل آبی ندارند، کاشت برنج انجام شود.

وی افزود: استان‌هایی که می‌توانند برنج‌کاری کنند، اعلام می‌کنند و با توجه به شرایط آبی آن منطقه کشت برنج انجام می‌شود یا نمی‌شود که خوزستان امسال اعلام کرد می‌تواند کشت برنج داشته باشد.

وحیدی در خصوص حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و تبعات احتمالی آن نیز اظهار داشت: این موضوع در بخش اقتصادی دولت اعلام می‌شود اما به‌طور کلی اساس کار دولت این است که شوکی به جامعه وارد نشود و مسئولان اقتصادی با برنامه ریزی در این حوزه مصمم هستند تا از بروز هر گونه مشکلی برای مردم جلوگیری شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در پاسخ به اینکه آیا با توجه به نزدیک بودن مراسم شب‌های احیا محدودیت‌های خاص کرونایی اعمال می‌شود یا نه، گفت: غیر از رعایت شیوه‌نامه‌ها، محدودیت خاصی در برگزاری مراسم شب‌های احیا نداریم و مردم باید به زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و تهویه هوا توجه داشته باشند.

وحیدی بیان داشت: توصیه ستاد ملی و قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا این است افرادی که واکسن زده‌اند و سطح ایمنی خوبی دارند، در مراسم شب‌های احیا حضور یابند و سایر عزیزان به‌صورت مجازی از برنامه‌های این شب‌های پُرفیض بهره ببرند.

منبع: فارس

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *