فعالیت 20 هزار هیات مذهبی در تهران | 7 هزار هیات فاقد مجوز

فعالیت 20 هزار هیات مذهبی در تهران | 7 هزار هیات فاقد مجوز

خانه / مطالب و رویدادها / مصاحبه و گفتگو / فعالیت 20 هزار هیات مذهبی در تهران | 7 هزار هیات فاقد مجوز

مسئول ستاد اطلاع رسانی ستاد محرم استان تهران از فعالیت 20 هزار هیأت مذهبی در تهران خبر داد و گفت: 13 هزار هیات تهران دارای مجوز و ۷ هزار هیات فاقد مجوز هستند.

فعالیت 20 هزار هیات مذهبی در تهران | 7 هزار هیات فاقد مجوز

مسئول ستاد اطلاع رسانی ستاد محرم استان تهران از فعالیت 20 هزار هیات مذهبی در تهران خبر داد و گفت: 13 هزار هیات تهران دارای مجوز و 7 هزار هیات فاقد مجوز هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام به نقل از خبرگزاری فارس روح الله عبداللهی مسئول ستاد اطلاع رسانی ستاد محرم استان تهران اظهار داشت: با بیان اینکه 20 هزار هیئات مذهبی در استان تهران فعال هستند، گفت: 13 هزار هیات مذهبی دارای مجوز و هفت هزار هیات فاقد مجوز هستند.

راه‌اندازی سامانه بیرق برای ساماندهی هیات‌ها

 وی ادامه داد: سامانه بیرق با هدف ساماندهی و ثبت‌نام هیئات‌های مذهبی فعال در ایام محرم فعال بوده و هیئات‌های مذهبی می‌توانند برای ثبت اطلاعات در این سامانه وارد شوند.

وی با اشاره به اینکه چهار هزار و 600 هیات مذهبی استان تهران در محرم امسال در سایت بیرق ثبت نام کردند، افزود: امسال با توجه به شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا، پویش نذر سلامت با هدف حفظ سلامت و صیانت از عزاداران حسینی راه‌اندازی شد.

مسئول ستاد اطلاع رسانی ستاد محرم استان تهران خاطر نشان کرد: ارائه نذر در طرح پویش سلامت با همکاری ستاد اجرایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی رحمت الله علیه، اپراتورهای ایرانسل و همراه اول و همچنین سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران انجام گرفت و مردم می توانند از طریق کد دستوری # ۱۲۸* ۴۰۳۰* از ابتدای محرم تا انتهای ماه صفر در این نذر مشارکت داشته باشند.

فعالیت 20 هزار هیات مذهبی در تهران | 7 هزار هیات فاقد مجوز
فعالیت 20 هزار هیات مذهبی در تهران | 7 هزار هیات فاقد مجوز

وی با بیان اینکه امسال توزیع نذورات در قالب غذا، شربت و شیرینی و توزیع این نذورات در ایستگاه هایی صلواتی ممنوع شد، عنوان کرد: مردم با مشارکت در این پویش می توانند برای تامین اقلام بهداشتی، ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده مورد نیاز هیئات های مذهبی مشارکت کنند.

عبداللهی گفت: سوالاتی در خصوص اینکه می توان نذر را در قالب مواد بهداشتی ادا کرد برای مردم پیش آمده و حضرت امام خامنه ای در این باره فرمودند که: «اگر صیغه نذر را به نحو صحیح بر زبان جاری نکرده است تغییر آن مانع ندارد» و این پاسخ تکلیف مردم را روشن کرده است.

وی یادآور شد: توزیع اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده در بین عزادارن حسینی و هیات مذهبی از انتشار شیوع ویروس کرونا جلوگیری کرده و مورد توجه قرار دارد و این اقدام تا پایان ماه صفر تداوم خواهد داشت.

مسئول ستاد اطلاع‌رسانی ستاد محرم استان تهران افزود: سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران با همکاری ستاد اجرایی، شهرداری تهران، وزارت دفاع، سازمان اوقاف و امور خیریه استان تهران تعداد قابل توجهی ماسک و مواد ضدعفونی کننده را در بین هیات‌های مذهبی توزیع کرده و به نیازها پاسخ داده شد.

منبع: فارس

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *