لباسی که ما را از نگاه خدا محروم میکند

لباسی که ما را از نگاه خدا محروم میکند

خانه / پیشنهاد ویژه / لباسی که ما را از نگاه خدا محروم میکند

خداوند هر لباسی را نمی‌پسندد. برخی لباس ها از نظر ظاهر مورد پسند خدا نیست، و برخی از نظر نیت فردی که آنرا پوشیده.

لباسی که ما را از نگاه خدا محروم میکند

هیات: ما باید در میان مردم با لباسی آراسته ظاهر شویم، ولی نباید به خاطر تحسین مردم و یا فخرفروشی و قرار گرفتن در مرکز نگاه‌ها خودمان را آراسته کنیم یا لباس زیبا بپوشیم. رسول گرامی اسلام صل الله علیه و آله و سلم می‌فرمایند: « اگر کسی لباسی بپوشد تا به وسیلۀ آن به مردم مباهات کند تا مردم به او نگاه کنند، خدا به او نگاه نمی‌کند تا زمانی که آن لباس را از تنش خارج کند.»

لباسی که ما را از نگاه خدا محروم میکند
لباسی که ما را از نگاه خدا محروم میکند

یک وقت ما برای چشم مردم ارزش قائل هستیم، می‌گوییم: «اینها انسان هستند و نباید یک صحنۀ نامرتب ببینند» و به همین دلیل لباس خوب می‌پوشیم تا مردم یک ظاهر آراسته ببینند؛ این خوب است. یک وقت ما برای شخصیت ایمانی یا انسانی خودمان احترام قائل هستیم، مثلاً می‌گوییم: «من مذهبی هستم و مذهبی‌ها باید آراسته باشند» و به این دلیل لباس خوب می‌پوشیم؛ این هم خوب است. ولی بعضی اوقات به این دلیل که مردم ما را ببینند و به دلیل لباسمان در میان مردم جایگاه و موقعیتی پیدا کنیم، لباس آراسته می‌پوشیم؛ این خطرناک است.

عزیز شدن تنها به دست خداست. خدا تصمیم می‌گیرد که مردم چه کسی را دوست داشته باشند و چه کسی در میان مردم عزیز باشد. حال اگر کسی برای عزیز شدن، خدا را حذف کند و بخواهد با پوششِ خود از مردم دلبری کند، این از مواردی است که غضب خدا را برمی‌انگیزد و سبب می‌شود که خدا به این بندۀ خود تا زمانی که در این لباس است توجهی نکند. بخشی از کتاب باران خوبی‌ها

منبع: بیان معنوی

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *