مادران، حضرت ام البنین را الگو قرار دهند

خانه / پیشنهاد ویژه / مادران، حضرت ام البنین را الگو قرار دهند

امام جمعه تالش گفت: حضرت ام‌البنین از هر فرصتی برای تربیت فرزندان استفاده می‌کرد و آن حضرت نقش تبیینی خود را در هیچ‌حالی رها نکردند.

مادران، حضرت ام البنین را الگو قرار دهند

هیاتحجت الاسلام مجتبی نورزاد به مناسبت وفات ام‌البنین سلام الله علیها گفت: سالروز وفات حضرت ام‌البنین سلام الله علیها به نام “روز تکریم مادران و همسران شهدا” نام گذاری شده است و مادران باید با الگو گرفتن از حضرت ام‌البنین سلام الله علیها در تربیت فرزندان خود، اصول و روش تربیت دینی را رعایت کرده و در تثبیت اعتقاد فرزندانشان بکوشند.

مادران، حضرت ام البنین را الگو قرار دهند

وی افزود:، «شیخ عبدالله مامقانی» در کتاب خود، تنقیح المقال، ولایت حضرت ام‌البنین (سلام اله علیها) را این چنین به تصویر می‌کشد، «فانّ عَلَاقَتَها بالحُسین علیه السلام لیس الّا لِامامته؛ همانا علاقه حضرت ام‌البنین سلام الله علیها به حسین بن علی به خاطر امامت حضرت است» و در جای دیگر می‌نویسد، «اینکه او به شرط سلامت حسین علیه السلام مرگ چهار فرزند خویش را بر خود آسان می‌گرفت، نشان درجه عالی ایمان اوست من او را از نیکان به حساب می‌آورم».

امام جمعه تالش ادامه داد: حضرت ام‌البنین سلام الله علیها از هر فرصتی برای تربیت فرزندان استفاده می‌کرد و آن حضرت نقش تبیینی خود را در هیچ‌حالی رها نکردند.

حجت الاسلام نورزاد با تاکید بر زنده نگه داشتن مصیبت کربلا توسط حضرت ام‌البنین سلام الله علیها ادامه داد: حضرت ام‌البنین مبانی و معارف عاشورایی و مصائب کربلا را با اشک و آه و مجالس عزا زنده نگه می‌داشت. وی در مورد زنده نگه داشتن عزای کربلا گفت: امام سجاد علیه السلام می‌فرمایند: «مَن ثَبتَ عَلٰی وِلایتِنا فی غیبةِ قائمنِا اَعطاهُ اللهُ اجرَ الف شهیدٍ مثلَ شهداءِ بدرٍ و اُحدٍ» کسی که در زمان غیبت کبری و آخرالزمان، ثابت قدم باشد اجر و مزدش برابر اجر و مزد هزار شهید است.

امام جمعه شهرستان تالش به نظریه اندیشکده‌های معتبر جهانی در مورد جنگ روایت‌ها اشاره کرد و گفت: جدیدترین نظریه در اندیشکده‌های آمریکایی و اروپایی اثبات کرده‌اند که در آینده نزدیک برنده میدان کسی نیست که «بمب افکن و نیروی نظامی» خیلی قوی دارد، بلکه کسی است که در جنگ روایت‌ها دست غالب را دارد.

وی راهکار مقابله با جنگ روایت‌ها را چنین تشریح کرد: هوشیاری دینی توأم با مطالعه مبانی دین و ایدئولوژی و یا به بیان ساده‌تر «بصیرت دینی» مهمترین و کارآمدترین راه مقابله با این تهاجم می‌باشد.

حجت الاسلام نورزاد، بزک کردن غرب توسط غرب پرستان را جنایت بزرگی خواند و گفت: برجسته کردن پیشرفت کشورهای ضد دین و نادیده گرفتن مشکلات آنها و بهشت جلوه دادن آن‌سوی مرز و القای حس خود تحقیری، حربه رسانه‌های غرب و دلباختگان به غرب بوده و جنایت بزرگی به انقلاب اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: غرب پرستان با هر حادثه ناگوار و کوچکی که در کشور رخ می‌دهد بوسیله عکس و کلیپ‌های ساختگی، موج سواری می‌کنند و حس خود تحقیر را به ملت القا می‌کنند و دقیقاً عکس این قضیه را از غرب به ملت نشان می‌دهند.

منبع: خبرگزاری حوزه

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *