ماه رمضان، ماه جوشش رحمت الهی است | حجت الاسلام صدیقی

خانه / پیشنهاد ویژه / ماه رمضان، ماه جوشش رحمت الهی است | حجت الاسلام صدیقی

خطیب حرم مطهر رضوی گفت: در ماه رمضان باید سعی کنیم با دعا و نیایش به درگاه الهی مشمول رحمت واسعه خداوند شویم.

ماه رمضان، ماه جوشش رحمت الهی است | حجت الاسلام صدیقی

هیاتحجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، در ویژه برنامه آخرین جمعه ماه شعبان، در رواق بزرگ امام خمینی(ره) در حرم مطهر رضوی، با اشاره به خطبه شعبانیه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم در آخرین جمعه ماه شعبان بیان کرد: ماه مبارک رمضان از نظر زمان و مکان مهمتر از زیارت بیت الله الحرام است.

وی تصریح کرد: در زمان حج زائران بیت الله الحرام از مکان‌های دور و نزدیک طی مسیر کرده و خود را به کعبه می‌رسانند و در زمره «ضیوف الرحمان» یعنی میهمانان خداوند قرار می‌گیرند، ولی در ماه مبارک رمضان سفره ضیافت و رحمت الهی در هر خانه‌ای گسترده می‌شود.

خطیب حرم مطهر رضوی با بیان اینکه رمضان ماه جوشش رحمت الهی است، اظهار کرد: روزه‌داران واقعی در این ماه علاوه بر روزه ظاهری، دل و جان خود را نیز مُحرِم می‌کنند تا شایسته این ضیافت بزرگ الهی باشند.

ماه رمضان، ماه جوشش رحمت الهی است | حجت الاسلام صدیقی

وی افزود: رمضان ماه انتقال جان از تعلقات فرشی به سوی کشش‌ها و جاذبه‌های عرشی و ماه فراز از گناه و معصیت و روی آوردن به کارهای نیک است. در این ماه باید سعی کنیم با دعا و نیایش به درگاه الهی مشمول رحمت واسعه خداوند شویم.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، عفو و گذشت، دور ریختن کینه‌ها، دستگیری از گرفتاران، توجه به یتیمان، کمک به محرومان، خوش اخلاقی و پرهیز از تکبر را از جمله اعمالی دانست که انجام آن در ماه مبارک رمضان توصیه شده است.

وی با بیان اینکه رمضان ماه عروج است و شب قدر که بهتر از هزار ماه است در این ماه پرفضیلت قرار دارد، اذعان کرد: تلاش ما در تمام روز و شب های این ماه باید بر این باشد تا با ترک معصیت و انجام کارهای نیک این شب بزرگ را بهتر درک کنیم.

گفتنی است؛ اجرای سرود توسط گروه سرود «گلدسته های حرم» مناجات خوانی ابراهیم قانع، ابتهال خوانی توسط حس خانچی و اجرای همخوانی اسماء الحسنی که یادآور لحظه‌های خوش افطار ماه مبارک رمضان است از دیگر برنامه‌های آئین استقبال از ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی بود.

منبع: خبرگزاری حوزه

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *