ما باید صدای مردم را بشنویم

ما باید صدای مردم را بشنویم

خانه / پیشنهاد ویژه / ما باید صدای مردم را بشنویم

رئیس دستگاه قضاء، ملاقات عمومی را کار پسندیده ای دانست و گفت: ما باید صدای مردم را بشنویم و بر اساس عدالت برخورد کنیم.

ما باید صدای مردم را بشنویم

پایگاه اطلاع رسانی هیات: حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، در دیدار فعالان فرهنگی ضمن ابراز تاسف از اینکه به دلیل محدودیت‌های کرونایی این جلسه به صورت محدود برگزار شد، گفت: متاسفانه امکان حضور همه همکاران و قضات دادگستری استان نبود و از اینکه شما هم در این جلسه حضور دارید از شما سپاسگزارم.

وی در ادامه گفت: گزارش رئیس دادگستری استان را شنیده ام و خبر کسب رتبه‌های برتر دادگستری استان کرمانشاه در بخش‌های مختلف باعث خوشحالی بنده شد.

رئیس دستگاه قضاء با تاکید بر اینکه در کار قضاء باید کیفیت کار سرلوحه قرار گیرد گفت: سمت و سوی دادگستری برای رسیدگی به پرونده‌های کثیر الشاکی باید به گونه‌ای باشد که کیفیت را فدای کمیت نکنید.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بیان کرد: باید سازوکارهای انجام داد که کیفیت و کمیت در کنار هم رشد پیدا کند، ما باید دنبال کشف حقیقت باشیم به گونه‌ای که مردم احساس کنند با مراجعه به دستگاه قضا حقشان گرفته می‌شود.

رئیس دستگاه قضاء در ادامه با تاکید بر اینکه ملاقات عمومی کار پسندیده ایست ادامه داد: ما باید صدای مردم را بشنویم و بر اساس عدالت برخورد کنیم.

ما باید صدای مردم را بشنویم
ما باید صدای مردم را بشنویم

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تاکید بر اینکه باید صدای طرفین دعوا شنیده شود تصریح کرد: خط قرمز همکاران ما باید این باشد که مستند حکم صادر کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه از وضعیت کارکنان شورای‌های حل اختلاف هم با خبر است گفت: جایگاه همکاران شورای حل اختلاف دنبال می‌شود تا به تثبیت برسد و موضوع رفع مشکلات معیشتی همکاران قضایی مورد توجه بوده و به دنبال این هستیم که وضعیت حقوقی همکاران بهبود پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خاطر نشان کرد: ادب کار، مردم داری، رازداری از نکاتی است که همکاران اداری باید به آن توجه کنند ما هم تلاش می‌کنیم مشکل همکاران را حل کنیم.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه نسبت به پرونده‌های معوقه تلاش این است که تا آخر سال پرونده معوقی نداشته باشیم ادامه داد: تخصصی شدن رسیدگی به پرونده‌های قضایی مورد تاکید ماست و باید از متخصصان افراد حوزه‌های مختلف کمک گرفته شود.

وی همچنین گفت: باید در دستگاه قضایی سه نکته را مد نظر داشته باشید: اول: مسئله اقتدار از موضع قانون، باید مقتدرانه ظاهر شد و نباید اجازه داد کسی امنیت مردم را خدشه‌دار کند. دوم: باید تمام اقدامات قضایی با نوعی از ترس همراه با تدبیر باشد و از طریق طرح تحول دستگاه قضایی که در دست اقدام است اقدامات دستگاه قضایی باید تشریح و برای مردم وقت گذاشته شود و بهره وری در دستگاه قضاء افزایش یابد. سوم: رضایت مردم استان کرمانشاه برای ما بسیار مهم است و مردم باید احساس رضایت کند دستگاه قضا باید همانند پدری مهربان باشد و هر کسی که به او ستمی شده باید حرفش شنیده شود

رئیس دستگاه قضاء در پایان هم گفت: دادگستری باید خانه‌ی امید مردم و گره گشای مشکلات آنان باشد و کسی نباید بدون رضایت از این در این خانه برود و از این رو کار کارکنان دستگاه قضا بسیار حساس است.

منبع: حوزه

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *