مداحی استودیویی عاری از سازهای شبهه‌ناک است

خانه / پیشنهاد ویژه / مداحی استودیویی عاری از سازهای شبهه‌ناک است

مدیر روابط عمومی موسسه مأوا گفت: در تمامی تولیدات و محصولات مداحی استودیویی، در عین رعایت حرمت‌ها و شئونات دینی، تلاش کردیم تا از سازهای شبهه‌ناک و حساسیت‌زا استفاده نکنیم و با ایجاد تنوع در آواپردازی جذابیت‌های کار را بالا ببریم.

مداحی استودیویی عاری از سازهای شبهه‌ناک است

هیاتدر پی انتشار مطالبی در خصوص مداحی استودیویی، محمدجواد توسلی مدیر روابط عمومی موسسه مأوا یادداشتی در فضای مجازی منتشر کرد.

ورود ما به عرصه تولیدات مداحی استودیویی به سال ۱۳۹۶ بر می‌گردد و استارت آن را با تولیدات مجموعه «شب‌های دلتنـگی» که شب‌های جمعـه منتشر می‌شد، خورد. در ۶ ماه نخست سال ۱۳۹۶ آزمـون و خطاهایی کردیم و بعد یک مسیر درست و دقیق را با رعایت شئونات دینی، به دور از هرگونه جلف‌بازی و استفاده از ادوات موسیـقی در پیش گرفتیم که روند تولیدات ما این را کامل نشان می‌دهد.

اما چندتا نکته مهم در خصوص تولیدات مداحـی استـودیویی یا تنظیم دیجیتال:

ببینیـد؛ ما سعـی کردیم با انتخاب یا سفارش نوحـه، محتوای قابل قبول و جذابی را تهیه کنیم و در اختیار مداح و نوحه‌سـرا قرار دهیم. بعـد با ضبط با کیفیت و کوالیتی بالا از صوت مداحی و تنظیم و آواپردازی به دست افراد خبـره و متخصص یک محصول شنیـدنی‌تـر و زیبـاتری را در اختیار مخاطب قرار دهیم.

توجه کنیـد مخاطب امـروز با مخاطب چهل سال پیش متفاوت است و ما اکنون با دریایی از اطلاعات و محتواهای جذاب شنیداری مواجه هستیم که متاسفانه نسل دهه هشتادی و دهه نودی ما را روزانه با هزاران تولید رنگ و لعاب دار و حرفه‌ای مشغول کردند.

نکته بعـدی: در تمامی تولیدات و محصولات، در عین رعایت حرمت‌ها و شئونات دینـی، تلاش کردیم تا از سازهای شبهه‌ناک و حساسیت‌زا استفاده نکنیم و با ایجاد تنوع در آواپردازی جذابیت‌های کار را بالا ببریم.

مداحی استودیویی عاری از سازهای شبهه‌ناک است

نکته بعـدی: اصالت را به هیأت دادیم! یعنی تمام تمرکزمان را روی اجرای کارهـا در فضای هیأت گذاشتیم نه استودیـو! مگر مواردی که قابلیت اجرای دقیق در هیأت نبود و ما برای گرفتن خروجی باکیفیت مجبور به ضبط در استودیـو بودیم.

نکته بعـدی: روزی که ما این تولیدات، را آغاز کردیم، جای مـداحی‌های باکیفیت و تنـظیم شده در جامعـه خالی بود و بعد از آغاز این تولیدات، مورد مصرف بسیاری از نمایش‌های میدانی، تئاترها، مراسمات، ایستگاه‌های صلواتی و اقشار مختلف مردم قرار گرفت. پس این تولیدات موجب رونق گرفتن و استفاده هر چه بیشتر مردم از نوحه‌ها و سبک‌های غنی شد.

نکته بعـدی: ما موفق شدیم در عصـر ظهور مدرنیته و تحول در صنعت تولیدات شنیداری در «پلی‌لیست» بسیاری از نوجوانان و جوانان کشور قرار بگیریم و حتی در فضای یوتیوب تعداد بسیـار زیادی مخاطب بین‌المـللی را جذب کنیم که این اتفاق مدیون زحمات دوستان خبره و تولیدکننده بود که در این مسیر چند ساله زحمات زیادی را متقبل شدند و نامشان آن‌طور که باید دیده نشد.

و امـا جانِ کلام:
در هفته‌های اخیر و به بهانه رشد مداحان اگـزوزی‌خوان، تـدوین‌های هالیوودی از جلسات هیأت، رنـگ کردن موهای فلان مداح، گوشـواره انداختن فلان مداح دیگر و همچـنین شروع تولیدات استودیویی غیر اصولی و حتی غیرشرعی با هدف دیده شدن بیشتر در فضای مجازی، حملات و فشارهای سنگینی به تیم تولیدکننده مجموعه «شب‌های دلتنگی» و «غروب آدینه» وارد شد که من ربطش را نمی فهمم و خارج از انصاف بود.

گویا دوستان فعال در عرصه فرهنگی می‌خواهند جلوی تولید این محصولات که در سال‌های اخیر دلسوزانه و هنرمندانه با رعایت حفظ مسائل شرعی و شئونات دینی در اختیار نسل نوجوان قرار گرفت را ببندند! چرا؟ چون قدرت این را ندارند که تمایزی بین تولیدات جدید و بدیع و در عین حال اصیل چون «شب‌های دلتنگی» و «غروب آدینه» را با تولیدات سخیف و غیرشرعی که اخیرا این روزها در فضای مجازی پخش شده را قائل شوند.

منبع: فارس

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *