مراسم‌ فاطمیه و سالگرد شهادت‌سردار دلها در لردگان + تصویر

خانه / استان ها / مراسم‌ فاطمیه و سالگرد شهادت‌سردار دلها در لردگان + تصویر

مراسم‌عزاداری شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها وسالگرد شهادت‌سردار دلها حاج قاسم سلیمانی دربخش فلارد  صبح امروز درحسینیه ثارالله شهرخنگ با حضور اقشار مختلف مردم  ولایتمدار برگزار شد.

شهرخنگ لردگان برگزار شد؛

مراسم‌عزاداری شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها وسالگرد شهادت‌سردار دلها حاج قاسم سلیمانی دربخش فلارد  صبح امروز درحسینیه ثارالله شهرخنگ با حضور اقشار مختلف مردم  ولایتمدار برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ دراین مراسم سردار کریم پور یکی از یادگاران‌۸سال دفاع مقدس با تسلیت شهادت زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به ایراد سخن پرداختند.

یادگاران‌۸سال دفاع مقدس گفت: سلام بروح ‌امام‌ قهرمانمان‌، شهدای عزیز مان که به حق دست در دست امامشان‌ نهادند و پلی به سرخی خون و به روشنی ایمان،‌ به گرمایی ایثار درفراخوان ۱۴۰۰سال تاریخ اسلام بستند ویک باره به شهدای بدر و حنین وکربلا پیوستند.

سردار کریم پور ادامه داد: چه زیبا بود اگر قلمزنی توانا ونقاشی ملکوتی برما خاکیان‌ دورافتاده از عشاق تجلی می کرد و جمال و زیبایی دلدادگان به دلدار، هجرت کنندگان به کوه مبعود را به ترسیم می کشید، چه زیبا بود اگر بر حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنافداه دست می یافتیم و با دو انگشت  معجزه نشان خویش مقامات  آن عارفان شب زنده دار و شیران روز را به ترسیم می کشید اما افسوس و صد افسوس که آنها بر سر پیمانی که با هم بسته بودیم جان نهادند و ما روزشماری می ‌کنیم و در این روز شماری به اینجا رسیدیم.

 یادگاران‌۸سال دفاع مقدس با اشاره خطبه ی ۲۳۳ نهج البلاغه امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام  گفت: به من و شما که بازمانده آن عاشقان و دلدادگان هستیم می‌فرماید شما در روزگارانی زندگی خواهید کرد که گویند حق اندک شده،حق طلبان بی ارزش،زبان از راستگویی عاجز، مردم گرفتار گناه ،و با سازشکاری هم داستانند، جوانان پرخاشگر ،پیران سست و گنهکار، نه توانمندان دست ضعیفان را می گیرند و نه خردسالان بزرگان را احترام می کنند.

وی ادامه داد: سخن شهید باکری قبل از اینکه به شهادت برسد برگرفته از فرمایش امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام  است که می گوید، جنگ به پایان می رسد و بعد از جنگ شما به ۳دسته تقسیم می شوید بخشی از شما ادعای ندامت می کنید، بخشی از شما ندامت نمی کنید ولی غرق در دنیا می شوید آنقدر آلوده در دنیا می شوید که همه فراموشتان می شود ، دسته سوم بر اون روز شماری که با شهدا کردید ادامه می‌دهید، بر ارزش ها بر اقتدار باقی می مانید . ببینید ما کجای این داستان هستیم باید ببینیم بعد از شهدا چه کردیم ،ما در عبرت ها و درس های بعد از ۴۳ سال چه کردیم .

تلاوت کلام نورانی وحی، نواختن سرود جمهوری اسلامی، خیر مقدم امام جمعه بخش فلارد ، پخش کلیپ سلام به حضرت زهرا سلام الله علیها، مداحی و ذکر مصیبت ، سرود دانش آموزان مدرسه شهر خنگ ، اقامه نماز ظهر و عصر  ازدیگر برنامه های سالگرد شهادت سردار سلیمانی بود.

 این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس:  حاج نبی الله بابااحمدی

پایگاه اطلاع  رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *