مراسم احیاء نیمه شعبان در مسجد جامع شهرکرد+ تصویر

خانه / استان ها / مراسم احیاء نیمه شعبان در مسجد جامع شهرکرد+ تصویر

همزمان با شب نیمه شعبان مراسم احیاء و شب زنده داری در مسجد جامع شهرکرد با رعایت اصول بهداشتی برگزار شد.

همزمان با شب نیمه شعبان مراسم احیاء و شب زنده داری در مسجد جامع شهرکرد با رعایت اصول بهداشتی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ با توجه به فضلیت احیاء و شب زنده داری نیمه شعبان به عنوان لیلة القدر اولیای الهی و تاکید بر همراهی همه مومنان، مراسم احیاء و زنده داری نیمه شعبان و توسل به قرآن مجید به همت پایگاه شهدا و هیأت رزمندگان اسلام استان درمسجدجامع شهرکرد برگزار شد.

این مراسم از ساعت 3بامداد با تلاوت آیات نورانی قرآن مجید و قرائت دعای پرفیض و پرفیض کمیل آغاز شد و در ادامه  حجت الاسلام امیر لجمورکی به فضایل شب نیمه ی شعبان پرداخت و گفت: با فضیلت ترین اعمال در این شب که باعث آمرزش گناهان می‌شود، زیارت حضرت اباعبدالله الحسین  علیه السلام است.

کارشناس مسایل مذهبی افزود: امیر ولایت حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام از پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم نقل ‌کردند” هنگامی که شب نیمه شعبان فرا می‌رسد آن را به عبادت به سر برید و روزش را روزه بدارید” ، از اوّل تا آخر این شب، از جانب خداوند سبحان ندا می‌آید:آیا استغفار کننده‌ای هست که از گناهان خویش آمرزش طلبد، تا گناهان او را بیامرزم؛  آیا کسی هست که طلب روزی کند و من روزی او را وسعت بخشم”.

وی ادامه داد: جبرئیل به پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم گفت: هر کس این شب را به تسبیح و تکبیر و دعا و نماز و استغفار  احیاء بدارد، خداوند گناهانش را می‌آمرزد و جایگاه و منزل او بهشت خواهد بود.

حجت الاسلام لجمورکی یکی دیگر از اعمال شب نیمه شعبان را براساس روایات رسیده، زیارت امام حسین علیه السلام عنوان کرد و افزود: افضل اعمال شب نیمه شعبان زیارت امام حسین علیه السلام است که باعث آمرزش گناهان می شود، زیارت حضرت سیدالشهدا علیه اسلام “اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یا اَبا عَبْدِاللّهِ، اَلسَّلامُ عَلَیْكَ وَ رَحْمَةُاللّهِ وَ بَرَكاتُهُ.” ثواب حجّ و عُمره را دارد.

در ادامه مراسم حضار زیر چتر قرآن مجید با توسل به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ،مراسم توسل به قرآن برگزار و شب زنده داران برای سلامتی و تعجیل در فرج منجی عالم بشریت حضرت امام زمان ارواحنافداه، سلامتی مقام معظم رهبری، شفای عاجل بیماران و رفع بلا و ویروس منحوس کرونا در جهان،دست به دعا برداشتند.

این برنامه را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس : کربلایی علی شعله

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *