مراسم جشن ولادت امام عسکری علیه السلام در شهرکرد + تصویری

خانه / استان ها / مراسم جشن ولادت امام عسکری علیه السلام در شهرکرد + تصویری

مراسم جشن سالروز ولادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام  همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع شهرکرد با رعایت اصول بهداشتی برگزار ‌شد.

مراسم جشن ولادت امام عسکری علیه السلام در شهرکرد

مراسم جشن سالروز ولادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام  همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع شهرکرد با رعایت اصول بهداشتی برگزار ‌شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛ در این مراسم حجت الاسلام سیدمهدی هاشمی با تبریک ولادت با سعادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام به بیان بخشی از زندگی آن امام همام پرداخت.

کارشناس مسایل مذهبی اظهار کرد: حضرت امام حسن عسکری علیه السلام در سنین کودکی (سال ۲۳۳ یا ۲۳۶ قمری) به همراه پدربزگوارش توسط حاکم وقت به عراق فراخوانده شدند و در شهر سامرا را تحت نظر قرار دادند. حجت الاسلام دکتر هاشمی افزود: حضرت امام حسن عسکری علیه السلام بیشتر عمر مبارک خود را در این شهر به سر بردند و تنها امامی هستند که نتوانستند در طول عمر مبارک خود به سفر حج بروند.

وی ادامه داد: دوران عمر با برکت ۲۹ ساله حضرت امام حسن عسکری علیه السلام به سه دوره تقسیم می شود دوره ی نخست زندگی 13ساله آن حضرت در مدینه منوره، دوره ی دوم ۱۰سال در سامرا قبل از امامت بود و دوره  ی سوم نزدیک شش سال دوران امامت آن حضرت که سه سالش را در زندان گذرانید.

کارشناس مسایل مذهبی اظهار کرد:حضرت امام حسن عسکری علیه السلام در عمر با برکت خود آثار مهمی از تفسیر قرآن، نشر احکام، بیان مسائل فقهی و جهت دادن به حرکت انقلابی شیعیانی که از راه های دور برای کسب فیض به محضر مبارکش می رسیدند بر جای گذاشت.

حجت الاسلام دکتر هاشمی افزود: در قدرت علمی حضرت امام حسن عسکری علیه السلام از سرچشمه زلال ولایت و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام مایه گرفته بود، یعقوب بن اسحاق کندی فیلسوف بزرگ عرب که دانشمند معروف ایرانی ابونصر فارابی شاگرد مکتب آن حضرت بوده است، در مناظره با آن حضرت درمانده گشت و کتابی را که بر رد قرآن نوشته بود، کتاب را سوزاند و بعدها از دوستداران و در صف پیروان آن امام همام در آمد.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس: محمد مهدی توسلی

پایگاه اطلاع  رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *