مراسم سالروز فتح خرمشهر در فلارد لردگان + تصویر

خانه / استان ها / مراسم سالروز فتح خرمشهر در فلارد لردگان + تصویر

یادگار سالهای دفاع مقدس در جمع مردم فلارد لردگان گفت: فتح خرمشهر مافوق تصور بود.

یادگار سالهای دفاع مقدس در جمع مردم فلارد لردگان گفت: فتح خرمشهر مافوق تصور بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛  در آستانه  سوم خرداد فتح وآزادی خرمشهر یکی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در جمع مردم بخش فلارد، با تبریک سالروز فتح وآزادی خرمشهر به تشریح عملیات آزاد سازی خرمشهر پرداخت.

محمد روزدار گفت: تلخ ترین،غمناک ترین روز در ۸ سال دفاع مقدس اشغال و سقوط خرمشهر و بهترین و شادترین روز هشت سال دفاع مقدس آزاد سازی خرمشهر قهرمان درسوم خرداد۶۱ بود.

 یادگار سالهای دفاع مقدس افزود: خرمشهر عزیز بیش از ۱۹ ماه دست دشمن بود، روی دیوار های شهر عراقی ها نوشته بودند” آمدیم بمانیم ” ، نیروی های ما در خرمشهر ۳۴ روز استقامت کردند.

راوی دفاع مقدس، به دفاع جانانه رزمندگان اسلام اشاره کرد و گفت: ۵۳ کشور به کمک صدام آمده بودند، اما نیروهای مسلح ،ارتش ، پاسداران و بسیجیان جلوی ارتش تا به دندان مسلح صدام ایستادند و از کشور و انقلاب اسلامی دفاع کردند.

  روزدار، به اسیران غیر عراقی اشاره کردو ادامه داد: ما در هشت سال دفاع مقدس از خیلی از کشور ها اسیر گرفتیم درحقیقت آمده بودند بمانند و قصد پیشروی درخاک ما را داشتند، آن زمان فرمانده کل قوا ابوالحسن بنی صدر بود که با حضورش در جنگ پیشروی نداشتم.

یادگار سالهای دفاع مقدس گفت: با عزل بنی صدر در عملیات های ما  پیروزی و پیشرفت های خیلی خوبی داشتیم فتح خرمشهر مافوق تصور بود ، امام خمینی (ره) فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد.

 روزدار، اظهارداشت: دشمن قصد داشت کمتر یک هفته از خوستان به تهران برسد و نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران را محو و یا تجزیه کنند و به تعبیر آنها چهار ایران ضعیف و کوچک بهتر از یک ایران واحد و قوی است، اما اراده الهی مردم آرزوی دشمنان را به یأس مبدل کرد.

راوی سالهای دفاع مقدس گفت: دشمن بعثی با حمایت استکبار جهانی تا بن دندان مجهز و مسلح برای تصرف خرمشهر، گمان داشت در ساعات اولیه بتواند بر این شهر مقاوم تسلط پیدا کند، اما ۳۵ روز پشت دروازهای شهر خرمشهر در برابر اراده فولادین مردم بی دفاع که تنها سلاحشان کلاشینکف و ژ۳ و بعضا چوب بود زمین گیر شدند.

يادگار ۸ سال دفاع مقدس اظهارداشت: با عزل بنی صدر، رزمندگان اسلام با تبعیت از امام خمینی (ره) و رزم بی امان خود پیروزی هایکی پس از دیگری رقم خورد وتا اوایل سال ۶۲ – ۹۰%خاک ایران ازلوث وجود بعثیان پاک سازی شد.

روزدار، ادامه داد: آزادسازی خرمشهر به جهانیان اثبات کرد که ایرانیان می توانند ناممکن ها را ممکن کنند و هیچ قدرتی در برابر سد فولادین و  اراده الهی آنها تمی تواند مقاومت کنند، با عملیات بیت‌المقدس بود که سازمانهای بین المللی به فکر نجات صدام افتادند، این پیروزی باتوکل برخدا، تبعیت ازفرامین  ولایت،  وحدت، از خود گذشتگی و ایثار رزمندگان اسلام بدست آمد.

 وی دربخش پایانی سخنانش گفت: ما باید آن رشادتها و ازخود گذشتگی ها را فراموش نکنیم و ضمن بیان برای نسل جوان جامعه، در همه صحنه های انقلاب بویژه انتخابات پیش رو حضور فعال داشته باشیم، حضور حداکثری و انتخاب فرد اصلح برای ریاست جمهوری اسلامی، با ملاک و محور فرمایشات رهبر عزیز انقلاب امام خامنه ای مدظله العالی دشمن شکن است.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس: حاج نبی الله بابا احمدی

پایگاه اطلاع  رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *