مراسم سوگواری در بخش فلاردلردگان + تصویر

خانه / استان ها / مراسم سوگواری در بخش فلاردلردگان + تصویر

حجت الاسلام رفیعی در جمع مردم فلارد لردگان گفت: عاشورا حسینی مکتب انسان سازی است.

عاشورا مکتب انسان سازی است

حجت الاسلام رفیعی در جمع مردم فلارد لردگان گفت: عاشورا حسینی مکتب انسان سازی است.

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مراسم عزاداری شهادت امام حسین علیه السلام در بخش فلارد با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.

حجت الاسلام رفیعی با تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان و هفتاد و دویار با وفایش،گفت: ماه محرم‌ ماه سوگواری همه پیروان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام ، خصوصا فرزند دلبندش امام عصر عجل‌الله وتعالی فرجه شریف است.

کارشناس مسایل مذهبی،به شرکت آحاد مردم با رعایت اصول بهداشتی در مجالس سوگواری خامس آل عبا اشاره کرد و اظهار کرد:دلدادگان‌ حضرت سیدالشهدا علیه السلام با رعایت اصول بهداشتی، در مجالس عزاداری حسینی حضور دارند.

 وی به مکتب عاشورا حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام اشاره کرد و ادامه داد: عاشورا حسینی، مکتب انسان سازی، آزادگی، ایثار، فداکاری، شجاعت و گذشت است.

حجت الاسلام رفیعی به جایگاه ویژه ولایتمداری و بصیرت اشاره کرد و افزود: واقعه عاشورا نبرد حضرت امام حسین علیه السلام و یاران وفادارش در کربلا با سپاه یزید،دلخراش‌ترین واقعه در تاریخ اسلام است، در این روز سرباران لشگر یزید، به علت عدم بصیرت و نیز دنیاطلبی با سپاه امام شیعیان جنگ کردند و جنایاتی انجام دادند که تا قیامت مورد لعن و نفرین آزادگان جهان قرار دارند.

 تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، مداحی، ذکر مصیبت، نوحه خوانی و سینه زنی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس: حاج نبی الله بابا احمدی

پایگاه اطلاع  رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *