مراسم سوگواری شهادت کوثر قرآن در شهر مال خلیفه لردگان+ تصویر

خانه / استان ها / مراسم سوگواری شهادت کوثر قرآن در شهر مال خلیفه لردگان+ تصویر

مراسم عزاداری شهادت حضرت زهراسلام الله علیها همراه با اقامه نماز مغرب وعشاء در مسجد امام‌حسن علیه السلام شهر مال خلیفه برگزار شد.

مراسم عزاداری شهادت حضرت زهراسلام الله علیها همراه با اقامه نماز مغرب وعشاء در مسجد امام‌حسن علیه السلام شهر مال خلیفه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام خداوردی شهادت بی بی دو عالم را به حاضرین تسلیت‌گفت.

 کارشناس مسایل مذهبی، با اشاره به انقلاب حسینی گفت: حوادث جانسوز عاشورای حسینی، با فداکاری عمه ی سادات و پرچمداری امام چهارم شیعیان قابل درک و فهم برای افراد و اشخاص بود و سند مظلومیت حضرت سید الشهدا علیه السلام کامل مشخص شد،اماشهادت مظلومانه حضرت زهراسلام الله علیها و حوادث بعد از رحلت نبی گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم این گونه نبود و یک فهم نخبگانی می خواست،همه چیز در اون گم بود و همه چیز مبهم بود آنقدر که یاران حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام دچار شک و تردید شدند برخی گفتند امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام  که اسم اعظم دارد چرا استفاده نمی کند.

حجت الاسلام خداوردی، به جنگ سخت و جنگ فرهنگی اشاره کرد و افزود: رفتن به جنگ فیزیکی و نبرد رو به رو با دشمنان مرد میدان میخواهد، اما جنگ رسانه ای نامرد زیاد دارد، بنابر انواع دروغ، تهمت، کشته سازی و سیاه‌نمایی نتیجه جنگ رسانه دشمنان است.

کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد: بسیاری از مردم عالم اطلاعات عمومی از جنگ میدانی روز عاشورا و حوادث پس از این روز را دارند، اما هنوز از جریان و حادثه سقیفه، عامه ی مردم اطلاعات کافی ندارند، وضعیتی که حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها داشت وضعیت میدان رسانه‌ای بود، باید همه افکار را با خودش هماهنگ می کرد، در غیر اینصورت به تنهایی نمی شود کاری کرد.

وی در ادامه گفت: باید مراقب مدگرایی سیاسی و موج های نامریی برای هدایت افکار عمومی باشیم ، حضرت زهرا سلام الله علیها درمدیریت افکار عمومی از دو شیوه” اشک مداوم” که افکار عمومی مریض را مداوا می کرد و دوم  وصیت و سفارش حضرت زهرا سلام الله علیها به امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام برای اینکه آن حضرت را “شبانه غسل” دهد ” شبانه کفن کند” و ” شبانه بدن مطهرش را به خاک بسپارد”، مدل کار امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام هم این بود که مردم را توجیه سپس تسلط بر افکار مردم پیدا کنند.

اقامه نماز مغرب وعشاء، تلاوت کلام نورانی وحی، سخنرانی، مداحی ذکر مصیبت‌، صرف شام  از برنامه های شب  شهادت  حضرت زهرا سلام الله علیها بود.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس:  حاج نبی الله بابا احمدی

پایگاه اطلاع  رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *