مراسم سوگواری فاطمیه در مسجدجامع شهرکرد + تصویر

خانه / استان ها / مراسم سوگواری فاطمیه در مسجدجامع شهرکرد + تصویر

حجت الاسلام دکتر سید مهدی هاشمی در نخستین شب از مراسم سوگواری صدیقه طاهره سلام الله علیها گفت: زندگی کوثرقرآن سراسر معنویت و نوانیت است.

زندگی کوثرقرآن سراسر معنویت است

حجت الاسلام دکتر سید مهدی هاشمی در نخستین شب از مراسم سوگواری صدیقه طاهره سلام الله علیها گفت: زندگی کوثرقرآن سراسر معنویت و نوانیت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ مراسم سوگواری شهادت حضرت زهراسلام الله علیها و گرامیداشت یاد و خاطره سردار دلها حاج قاسم سلیمانی همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی در مسجد مسجدجامع شهرکرد به همت هیأت رزمندگان اسلام و پایگاه شهدا برگزار و به صورت زنده و مستقیم از فضای مجازی پخش شد.

در این مراسم معنوی کار شناس مسایل مذهبی با تسلیت ایام شهادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت یاد و خاطره سردار مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به بیان بخشی از فضایل سبب خلقت پرداخت.

حجت الاسلام دکتر سیدمهدی هاشمی گفت:زندگی کوثر قرآن صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بهترین گواه بر صداقت و راستگویی اوست. یعنی بسیار راستگو و کسی که هرگز دروغ نگفته است.

وی ادامه داد: عظمت و بزرگی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در نسب و خانوادگی آن حضرت نمایان است پدر گرامیش پیامبر اعظم صلی‌الله علیه‌ وآله وسلم اولین فرد جهان هستی در کمال و فضایل و مادر گرامیش حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها یکی از زن های کامله جهان هستی و دومین مسلمان و فداکارترین فرد در راه اسلام  است.

کار شناس مسایل مذهبی ادامه داد:همسری چون امیر ولایت حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام که به منزله جان پیامبر صلی‌الله علیه‌ وآله وسلم و برترین انسان بعد از ایشان است و فرزندانی چون حسنین علیهم السلام  که سید جوانان اهل بهشت هستند و زینبین سلام الله علیهما از ویژه گی های مخصوص حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها

است.

حجت الاسلام دکتر سیدمهدی هاشمی با اشاره به خلقت جهان بواسطه صدیقه اطهر اشاره کرد و گفت: خدای سبحان و خالق هستی به پیامبر اعظم صلی‌الله علیه‌ وآله وسلم فرموده است: یا احمد لَوْلاكَ لَما خَلَقْتُ الْأَفْلاكَ، وَ لَوْلا عَلِىٌّ لَما خَلَقْتُكَ، وَ لَوْلا فاطِمَةُ لَما خَلَقْتُكُما ، ای پیامبر! اگر تو نبودی هستی را نمی آفریدم و اگر علی نبود تو را خلق نمی کردم و اگر فاطمه نبود، شما دو نفر را به وجود نمی آوردم.

وی به حدیثی از نبی گرامی اسلام در وصف حضرت زهرا سلام الله علیها اشاره کرد و افزود: خاتم الانبیاء صلی‌الله علیه‌ وآله وسلم فرمودند” اگر خوبی ها و زیبایی ها به صورت انسانی درآید، او فاطمه خواهد بود، بلکه او برتر از آن است؛ به راستی که دخترم فاطمه برترین انسان روی زمین از نظر عنصر و ذات و از نظر شرافت وبزرگواری است.

کار شناس مسایل مذهبی گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها در رأس تمام بانوان اسلام قرار دارد زیرا او تنها بانویی است که پدرش معصوم‌، شوهرش معصوم و خودش نیز معصوم است.

وی به ایثار و فداکاری و شهادت سرداردلها حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: سپهبد شهید سلیمانی در چهار دهه تلاش،ایثار و فداکاری در چندین کشور انسان‌هایی را تربیت کرد که جبهه مقاومت برای همیشه زنده و پویا باشد.

کار شناس مسایل مذهبی ادامه داد: تربیت انسان‌ها و آزاد کردن سرزمین‌هایی در سوریه، عراق یک کار بزرگ سردار دلها بود و با شهادت حاج قاسم،  مکتب ایشان جاودانه شد.

ذکر مصیبت و نوحه خوانی از دیگر برنامه های شب شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها بود.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس: محمد حسین توسلی

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *