مراسم سوگواری محرم و طبخ 8هزار غذا در شهربن +تصویر

خانه / استان ها / مراسم سوگواری محرم و طبخ 8هزار غذا در شهربن +تصویر

مسئول هیأت رزمندگان اسلام شهرستان بن گفت: آیین عزاداری حضرت امام حسین علیه السلام به مدت 13شب درمسجد جامع بن و برگزار و نیز 8 هزار پرس غذای نذری با رعایت اصول بهداشتی پخت و توزیع شد.

مسئول هیأت رزمندگان اسلام شهرستان بن گفت: آیین عزاداری حضرت امام حسین علیه السلام به مدت 13شب درمسجد جامع بن و برگزار و نیز 8 هزار پرس غذای نذری با رعایت اصول بهداشتی پخت و توزیع شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حاج نیازعلی حیدری باتسلیت شهادت حضرت اباعبدالله الحسین واصحاب با وفایش علیهم السلام،افزود: مراسم عزاداری به مدت 13شب همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجدجامع بن و فضای باز اطراف مسجد، از اولین شب ماه محرم تا شام غریبان شهادت حضرت امام سجاد علیه السلام و شب سومین شهادت خامس آل عبا برگزار شد.

مسئول هیأت رزمندگان اسلام شهرستان بن خاطرنشان کرد: در این مراسم معنوی که با استقبال مردم ولایتمدار برگزار و حجت الاسلام شیخ عباس انصاری و حجت الاسلام سید حسن میرافضلی امام جمعه شهربن به ایرادسخن و مداحان اهلبیت عصمت علیهم السلام به ذکر مصیبت، مداحی و نوحه خوانی پرداختند.

وی ادامه داد:مراسم نهمین سوگواری احلی من العسل با حضور دانش آموزان و جوانان و نوجوانان عاشورای در ششمین روز از ماه محرم و عزاداری و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر روزهای تاسوعا و عاشورا با حضور هیئات مذهبی و آحاد مردم،با رعایت اصول بهداشتی، فاصله گذاری و در فضای باز از دیگر برنامه های سوگواری خامس آل عبا در شهربن بود.

مسئول هیأت رزمندگان اسلام شهرستان بن افزود: با همکاری صداوسیما مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام،سخنرانی و مداحی شب عاشورا از شبکه استانی جهانبین پخش شد.

حیدری به پخت و توزیع 8 هزار غذای گرم با رعایت اصول بهداشتی اشاره کرد و گفت: هرشب در خاتمه برنامه و به هنگام خروج عزاداران حسینی از مراسم، با تقدیم غذای گرم نذری از شرکت کنندگان در مراسم پذیرایی شد.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس: محمد احمدی

پایگاه اطلاع  رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *