مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق علیه السلام در شهرکرد+ تصویر

خانه / استان ها / مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق علیه السلام در شهرکرد+ تصویر

مراسم عزاداری شهادت شیخ الائمه حضرت امام جعفر صادق علیه السلام همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء بمدت 3 شب در مسجدجامع شهرکرد برگزار شد.

مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق علیه السلام

مراسم عزاداری شهادت شیخ الائمه حضرت امام جعفر صادق علیه السلام همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء بمدت 3 شب در مسجدجامع شهرکرد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام سید مهدی هاشمی،با تسلیت شام شهادت جانسوز رئیس مذهب شیعه صادق آل‌پيامبر، حضرت امام جعفر صادق علیه السلام به بیان بخشی از فضایل آن امام همام پرداخت.

کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد: خورشيد مدينه دانش شیخ الائمه علیه السلام، چهره فروزانِ اهل بيت عصمت و طهارت علیهم السلام و وارثِ علومِ نبی گرامی اسلام، چشمه جود و سخاوت، كوه حلم و بردباري، تجسم اخلاص و صبر و درياي عميق علوم لدني بودند.

وی به مکتب و تربیت شدگان شاگردان حضرت امام جعفر صادق علیه السلام اشاره کرد و اظهار داشت: بسیارى از پرورش‌ یافتگان مکتب حضرت امام صادق علیه‌السلام خود از دانشمندان و بزرگان فقهای زمان خود بوده‌اند.

حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: علاوه بر کسانی که براساس اعتقاد و ارادت کامل به آن حضرت، از خرمن علم و دانش ایشان بهره می‌‌بردند و مذهب شیعه را به پیروی از آن حضرت اختیار کرده بودند، شمار بسیارى از دانشمندان برجسته و پیشوایان مذاهب اهل سنت نیز از آن حضرت حدیث نقل کرده و از بهره‌ وران دانش آن حضرت محسوب مى‌ شده‌ اند.

کارشناس مسایل مذهبی گفت: عصر امام صادق علیه السلام یکی از طوفانی‌ترین ادوار تاریخ اسلام است که از یک سو اغتشاش‌ها و انقلاب‌های پیاپی گروه‌های مختلف،بویژه از طرف خونخواهان حضرت امام حسین علیه السلام رخ می‌داد، که انقلاب ابو سلمه در کوفه و ابومسلم در خراسان و ایران از مهم‌ترین آنها بوده است و از دیگر سو عصر برخورد مکتب‌ها و اید‌ئولوژی‌ها و عصر تضاد افکار فلسفی و کلامی مختلف بود که از برخورد امت اسلام با مردم کشورهای فتح شده و نیز روابط مراکز اسلامی با دنیای خارج، به وجود آمده و در مسلمانان نیز شور و هیجانی برای فهمیدن و پژوهش پدید آورده بود.

شایان ذکر است: کرسی تلاوت با قرائت  یکی از قاریان ممتاز استان، قرائت دعای کمیل و زیارت آل یاسین و مداحی مداحان اهل بيت عصمت و طهارت علیهم السلام از دیگر برنامه های شهادت جانسوز  حضرت امام جعفر صادق علیه السلام که بمدت 3 شب همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجدجامع شهرکرد برگزار شد.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاسان: توسلی و رضایی

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *