مردم را برای یاری امام زمان دغدغه‌مند کنیم

خانه / پیشنهاد ویژه / مردم را برای یاری امام زمان دغدغه‌مند کنیم

رسالت ما در دوره غیبت آماده‌سازی جامعه برای ظهور حضرت مهدی است باید ببینیم چند نفر را با امام زمان رفیق کرده‌ایم؟ … با ایجاد دغدغه یاری امام زمان در دیگران، جامعه را از نفرین پیامبر نجات دهیم.

مردم را برای یاری امام زمان دغدغه‌مند کنیم

هیات:حجت الاسلام والمسلمین «محمدصادق کفیل»، رئیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه و کارشناس مهدوی در شرح وظایف منتظران سخنانی را بیان کرده است که در ادامه تقدیم حضورتان می شود:

حجت الاسلام کفیل با بیان اینکه دردعای ندبه دو مرتبه کلمه «خَذَلَ» آمده است، اظهار کرد: خذل یعنی کسی که می تواند یاری کند و یاری نمی کند! ابتدای دعای ندبه جمله ای درباره امیرالمومنین علیه السلام است که می فرماید: «وَ اخْذُلْ مَنْ خَذَلَهُ»؛ این نفرین نبی خاتم صلی الله علیه و آله وسلم است که می فرمایند: خدایا یاری نکن (ترک کن) هر آنکه می تواند علی علیه السلام را یاری کند، اما نمی کند.

این کارشناس مهدوی تصریح کرد: در واقع پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم نفرین می کنند کسی را که مسلمان و متدین است اما امام را یاری نمی کند کسی که می تواند برای امام علیه السلام قدمی بردارد، اما چنین نمی کند کسی که می تواند زمینه ساز ظهور باشد اما قدمی برنمی دارد، اینها کسانی هستند که پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله وسلم آنها را نفرین کرده اند.

مردم را برای یاری امام زمان دغدغه‌مند کنیم

رئیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه ادامه داد: همین تعبیر درباره وجود مقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هم وجود دارد؛ در دعای عاشقانه ندبه می خوانیم: «عَزيزٌ عَلَيَّ اَنْ اَبْكِيكَ وَ يَخْذُلَكَ الْوَري» یعنی آقاجان! برای من سخت است در فراغ شما بسوزم، ندبه خوان باشم، عاشق باشم یا مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ! بگویم و دیگرانی که می توانند شما را یاری کنند، چنین نکنند.

وی تاکید کرد: منتظر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در دوران غیبت اذیت می شود، می گوید من جمکران رفتم، ندبه خواندم اما یک کار خوب را انجام ندادم … رسالت ما در دوره غیبت آماده سازی جامعه برای ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است باید ببینیم چند نفر را با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف رفیق کرده ایم؟ چند نوجوان و جوان را امام زمانی کرده ایم؟ چند نفر در مسجد ما عشق امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را پیدا کرده اند؟ در کوچه و بازار برای چند نفر از امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف حرف زده ایم؟

حجت الاسلام کفیل در ادامه بیان کرد: کم نیستند آنها که می توانند امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را یاری کنند، عاشق و هیئتی و محب بسیار است اما گاهی از یاری امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف غافل شده ایم و به یاری امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نیامده ایم.

وی خاطرنشان کرد: باید جامعه را از نفرین پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم نجات داد با این راه که دغدغه یاری امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را در دیگران ایجاد کنیم تا برای ظهور حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف قدم بردارند. هر کس با گفتن، با نوشتن و بیان جلوه های محبت حضرت بقیه الله العظم عجل الله تعالی فرجه الشریف باید برای ظهور و حکومت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف قدم بردارد. امید است خدا چنین توفیقی را به همه ما عنایت کند.
منبع: شبستان

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *