معرفی فضیلت‌های حضرت معصومه با کتاب شهیده غربت

معرفی فضیلت‌های حضرت معصومه با کتاب شهیده غربت

خانه / پیشنهاد ویژه / معرفی فضیلت‌های حضرت معصومه با کتاب شهیده غربت

کتاب شهیده غربت بررسي تاريخي و تحليلي زندگي مهاجر و مجاهد في سبيل‌الله مظلومه، مطهره، صديقه و کريمه اهل بيت، حضرت فاطمه معصومه عليهاالسلام و شهادت جانگدازش در سرزمين غربت (قم)

معرفی فضیلت‌های حضرت معصومه با کتاب شهیده غربت

پایگاه اطلاع رسانی هیات به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس؛ حضرت فاطمه معصومه علیه السلام مظهر کوثر بی کرانه رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم)) و جلو ه ای از وجود مقدس خاتون دو سرا حضرت صدیقه طاهره است. او آن مهاجر فی سبیل ا… بود که در پی دفاع از ولایت و امامت، راهی، سرزمینی شد که بتواند در کنار برادر بزرگوارش ثامن الحجج حضرت امام رضا علیه السلام در اثبات حقانیت قرآن و اهل بیت گام نهد.

معرفی فضیلت‌های حضرت معصومه با کتاب شهیده غربت
معرفی فضیلت‌های حضرت معصومه با کتاب شهیده غربت

او با تلاشی خستگی ناپذیر حرکت تاریخی خویش را از مدینه النبی به ایران آغاز کرد تا با انجام دادن رسالت خویش، به نشر فرهنگ اصیل اسلامی و شیعی بپردازد اما در بین راه (ساوه) در برابر راهزنان عباسی قرار گرفت و به طرز مشکوکی بیمار (یا مسموم) شد و مسیر حرکت خود را به سمت قم تغییر داد تا این مکان را با قدوم مبارکش به قم المقدسه مبدل کند.
آن بانوی بزرگوار در مدینه قم به شهادت رسید و محروم از دیدار برادر به دیدار خدای تعالی شتافت.

حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) شهیده سرزمین غربت هستند. شهیده از آن نظر که بر اثر سم مهلک به درجه رفیع شهادت نائل آمد و غربت با آن لحاظ که در سرزمینی به دور از وطن خود و اجداد طاهرینش عروج نمود.

کتاب شهیده غربت در پنج فصل به بررسی زندگی حضرت فاطمه معصومه پرداخته است.
فصل یکم: از ولادت تا حضور در مدینه: تولد و نامگذاری، پدر و مادر، القاب، کنیه ها، شرافت نسبی، برگزیده، غریبه، مظلومه، شفاعت، حمایت از ولایت

فصل دوم: سفرنامه عشق (وداع با برادر تا هجرت به ایران و شهادت): وداع، مدینه بعد از امام رضا علیه السلام، فاطمه قرن دوم، مهاجرت های پس از امام، انگیزه هجرت، مسیر حرکت کاروان، درگیری و کارزار، شهادت همراهان، ورود به قم، بستر بیماری، معراج، شهادت، نقل های اسناد شهادت، هجرت های نافرجام، تشییع پیکر مطهر، عزاداری.

فصل سوم: بارگاه فاطمی، آستانه مقدسه: مقبره، گنبد، ضریح، صحن ها، حرم اهل بیت، فاطمه دوم، مرقد توسل و زیارت، پاداش زیارت، آداب و شرایط زیارت، زیارت ماثوره، ارادت امام عصر (عجل الله نتعالی فرج الشریف)، تکریم علما، کرامات، امام زادگان و قبور مطهر علما

فصل چهارم: قم و منزلت آن: نام و وجه تسمیه، پیشینه تاریخی، نفوذ اسلام و آیین پاک الهی، قم پس از انقلاب اسلامی، جایگاه قم در جهان اسلام، در آینه روایات رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و ائمه معصومین، سخن امام و رهبری، حوزه علمیه، اصحاب و رجال قمی عصر ائمه، جمکران.

فصل پنجم: همراه با ادیبان و اشعار در رسای حضرت: کتیبه های حرم، جمله های ادبی، گلچین اشعار

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *