معرفی کتاب | فاطمه از نگاه علی

معرفی کتاب | فاطمه از نگاه علی

خانه / پیشنهاد ویژه / معرفی کتاب | فاطمه از نگاه علی

نویسنده به برخی از صفات فاطمه زهرا از زبان امام علی مانند تلاش و زحمت او در خانه، قناعت و زهد وی، مظلومیت و حقانیت ایشان، روابط صمیمی ایشان با امیرالمؤمنین در منزل و مصایب ایشان اشاره نموده است.

معرفی کتاب | فاطمه از نگاه علی

هیات: در کتاب فاطمه از نگاه علی علیه السلام ابتدا به بیان دلیل نامیده شده آن بانوی بزرگ به فاطمه و معنای این اسم پرداخته شده و محبوبیت ایشان نزد خداوند متعال بیان شده است، آنگاه به سروری ایشان نسبت به همه زنان جهان در این جهان و جهان باقی اشاره شده و محوریت خشم و رضای خداوند متعال در خشم و رضای فاطمه زهرا سلام الله علیها برجسته شده و ابعادی از پاکی، طهارت ظاهری و معنوی، عفت، حیاء، عصمت، عبادت و علم ایشان بیان شده است. در ادامه نویسنده از منظر امام علی علیه السلام به معرفی شخصیت همسر گرامی ایشان پرداخته و چگونگی ازدواج آن دو بزرگوار و نیز گوشه هایی از زندگانی آن دو در کنار هم را توصیف نموده است.

معرفی کتاب | فاطمه از نگاه علی
معرفی کتاب | فاطمه از نگاه علی

نویسنده در همین زمینه به برخی از صفات فاطمه زهرا از زبان امام علی مانند تلاش و زحمت او در خانه، قناعت و زهد وی، مظلومیت و حقانیت ایشان، روابط صمیمی ایشان با امیرالمؤمنین در منزل و مصایب ایشان اشاره نموده است. چراکه، نویسنده، معتقد است برای ترسیم چهره ملکوتی دُخت رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم و تبیین ابعاد شخصیت بی نظیر زهرای اطهرسلام الله علیها کسی بهتر از همسر وی، امیرالمومنین علیه السلام  نمی تواند لب به سخن بگشاید. امیرالمومنین علیه السلام  از عمق ایمان و صفای دل فاطمه سلام الله علیها خبر داشت و اوج گرفتن وی را در آسمان معرفت شاهد بود و از تلاطم امواج محبت در سینه دریایی زهرا حکایت ها داشت. امیرالمومنین علیه السلام  عظمت روح زهرا را می شناخت و تعظیم ملائکه بزرگ الهی را مشاهده کرده بود و بر خود می بالید که همسری همچون زهرا دارد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حوزه

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *