معرفی کتاب | فاطمه نگین جهان و جنان

معرفی کتاب | فاطمه نگین جهان و جنان

خانه / پیشنهاد ویژه / معرفی کتاب | فاطمه نگین جهان و جنان

نگارنده در این کتاب به انعکاس دیدگاه اهل سنت در مورد مقام و منزلت معنوی فاطمه زهرا پرداخته و برخی از روایات نقل شده از آنان از قول رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم در این زمینه را بیان کرده است

معرفی کتاب | فاطمه نگین جهان و جنان

هیات: این کتاب که حاصل سالها تحقیق استاد محمدرضا اوحدی می باشد، حاوی احادیث و روایات و همچنین موارد مطرح شده در شناخت فضائل و کرامات حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از منظر اهل سنت می­باشد. در این کتاب بیش از یکصدو پنجاه اثر از راویان و نویسندگان اهل سنت استفاده شده است و با ویکردی قرآنی در مورد شخصیت و فضایل فاطمه زهراسلام الله علیها است. در این اثر از ابتدا تا انتهای سوره های قرآن کریم، تمامی آیاتی که بر طبق روایات تفسیری در شأن و منزلت فاطمه زهرا نازل شده و کلیه تعابیری که در مورد مناقب ایشان در این کتاب آسمانی وارد شده است، گردآوری شده است.

معرفی کتاب | فاطمه نگین جهان و جنان
معرفی کتاب | فاطمه نگین جهان و جنان

نویسنده الفاظ و اصطلاحاتی قرآنی مانند: صراط مستقیم، اهل ایمان، اهل نعمت های بزرگ، باب توبه، باب حطه، عروةالوثقی، ذوی القربی، طوبی، شجره طیبه، طه، یاسین، محبت معهود، رشته پیوسته نورانی، صابران، وارثان زمین، طور سینا، صاحبان اعراف، نور آسمان و زمین، وسیله حق، راه بهشت، اهل اله، ذکرالله، ایثارگران، انفاق گران، صاحب ارث انبیاء و تعابیر شبیه به آن را در شأن و منزلت اهل بیت علیهم السلام از جمله فاطمه زهرا دانسته و مقام و موقعیت والای قرآنی ایشان را ترسیم نموده است. نگارنده در ادامه به انعکاس دیدگاه اهل سنت در مورد مقام و منزلت معنوی فاطمه زهرا پرداخته و برخی از روایات نقل شده از آنان از قول رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم در این زمینه را بیان کرده است. معرفی اسامی فاطمه زهرا، بیان داستان غصب فدک، جریان ازدواج ایشان با امام علی علیه السلام و نیز توصیف کیفیت شهادت ایشان از دیگر مباحث مطرح شده در این نوشتار است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حوزه

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *