معرفی کتاب | فرهنگ سخنان فاطمه زهرا

معرفی کتاب | فرهنگ سخنان فاطمه زهرا

خانه / پیشنهاد ویژه / معرفی کتاب | فرهنگ سخنان فاطمه زهرا

در بخشی از این کتاب در موضوع هماهنگی زن و شوهر در کار منزل آمده است: «حضرت زهرا علیهاالسلام چون دیگر زنان جامعه کار می کرد، گندم را با آسیاب دستی آرد می نمود، نان می پخت، کار روزانه را انجام می داد، به بچه داری و تربیت کودک توجه کامل داشت

معرفی کتاب | فرهنگ سخنان فاطمه زهرا

هیات: روش زندگی و چگونگی مواجهۀهر یک از معصومین علیهم السلام با مسائل پیرامونی خویش، نشان دهندۀالگوی عملی زندگی اسلامی است و از آنجا که آن بزرگواران به دور از هر گونه گناه و لغزش در زندگی بوده اند، رفتار و منش آن ها حجت قطعی و تنها منبع قابل اطمینان در کنار قرآن است و به همین علت پیامبر گرامی اسلام همواره بر دو امانت گرانبهای رسالت تاکید می فرمودند و از آنجا که بر اساس آیات و روایات متعدد شیعه و سنی، فاطمه زهرا (سلام الله علیها)» از جمله عترت طاهرۀرسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به شمار می آید، ر جوع به این منبع عصمت در چاره جویی های زندگی بسیار گره گشا خواهد بود.

کتاب هایی که تاکنون پیرامون حضرت صدیقه طاهره نوشته شده است به صدها عنوان می رسد که هر یک با نگاه متفاوت در این باره قلم زده اند.

کتاب فرهنگ سخنان فاطمه زهرا سلام الله علیها از جمله مجموعۀکتب نهج الحیات است که با نگاه ارائۀالگوی عملی و اسلامی یک زن مسلمان تدوین گردیده است و به حق توانسته از این زاویه، مطالب ارزشمندی را به خوانندگان خود ارائه کند و تصویر روشنی از زندگی به سبک اسلامی، برای همگان به خصوص زنان جامعه تداعی نماید.

این کتاب ارزشمند، بر اساس فرمایشات حضرت زهرا سلام الله علیها تدوین گردیده و مطالب ارزندۀخود را در قالب عناوین مورد نیاز زندگی روزمره به شکل الفبایی و موضوعی ارائه کرده است به طوری که خواننده به راحتی می تواند به مطلب مورد نیاز خود دسترسی پیدا کند.

معرفی کتاب | فرهنگ سخنان فاطمه زهرا
معرفی کتاب | فرهنگ سخنان فاطمه زهرا

آیین همسرداری، کار در خانواده، هماهنگی با شوهر، تحمل مشکلات زندگی و خانوادگی، آداب غذا خوردن، کیفیت شستشوی کودک، اخلاق و روابط انسانی، پرهیز از ارزش های دروغین در ازدواج، اخلاق زناشویی، پوشش زن، اهمیت قضاوت میان کودکان، به کارگیری هنر شعر در پرورش کودک، مشکلات اقتصادی و بچه داری، حجاب و پوشش فاطمه، خداشناسی فاطمه، خداگرایی فاطمه، خطبه های فاطمه، مهمان نوازی فاطمه، از خود گذشتگی و ایثار فاطمه، دفاع از امیرالمؤمنین، زن و زندگی، ساده پوشی، لحظه ای که زن به خدا نزدیک تر است، هماهنگی زن و شوهر در کار منزل، تقسیم کار در خانواده برخی از مباحث مطرح شده در این کتاب است.

در بخشی از این کتاب در موضوع هماهنگی زن و شوهر در کار منزل آمده است: «حضرت زهرا علیهاالسلام چون دیگر زنان جامعه کار می کرد، گندم را با آسیاب دستی آرد می نمود، نان می پخت، کار روزانه را انجام می داد، به بچه داری و تربیت کودک توجه کامل داشت، تا آنکه هر دو دست آن یگانۀروزگار زخم شد. ناچار خدمت پدر رفت و فرمود: فقالت: قد مجلت یدای من الرحی، لیلتی جمیعا ادیر الرحی حتی اصبح، و ابوالحسن یحمل حسنا و حسینا (یا رسول الله صلی الله علیه و آله! هر دو دستم به علت آرد کردن گندم با آسیاب دستی ورم کرده و زخم شده است، دیشب را تا به صبح به آرد کردن گندم مشغول بودم و ابوالحسن، فرزندانم، حسن و حسین علیهماالسلام را نگهداری می کرد. )

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حوزه

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *