معرفی کتاب | مهربان تر از مرگ

خانه / پیشنهاد ویژه / معرفی کتاب | مهربان تر از مرگ

پروانی گفت: بسته های لوازم التحریر از عوائد حاصل از فروش کتاب « مهربان تر از مرگ» تهیه و بین دانش آموزان بی بضاعت توزیع می شود.

معرفی کتاب | مهربان تر از مرگ

هیات: کتاب « مهربان تر از مرگ» هفدهمین اثر «دکتر ناصر پروانی» شاعر ، نویسنده و مدیر بیمارستان امام حسین علیه السلام از سوی انتشارات گرایش تازه منتشر شده است. باران، تبسم چشم، کمی دورتر از فاصله ها، دوباره می سرایمت به نام من به کام عشق، دردی به نام عشق، شعرهایم بوی باران می دهد، دلی دریاتر از دریا، یک کوزه پر از احساس، سرطان عشق، یک عاشقانه محض، نگران خودمم، دو فنجان غزل ، چهل و هیچ سالگی و مردانی حوالی خورشید از جمله کتابهای پروانی است. وی کتاب «دو فنجان غزل» را وقف تهیه لوازم پزشکی برای کودکان بیمار و کتاب «چهل و هیچ سالگی» را وقف تهیه شیر خشک برای نوزادان خانواده های محروم کرده است. به منظور اطلاع از جزئیات کتاب « مهربان تر از مرگ» گفتگویی با دکتر پروانی ترتیب دادیم که بدین شرح است:

کتاب «مهربان تر از مرگ» در چه قالبی نوشته شده است؟

این کتاب یک رمان است که 150 صفحه دارد. پخش آن در کتابفروشی های معتبر ، سایت دیجی کالا و سایت انتشارات گرایش تازه صورت می گیرد. تا اواخر این هفته پی دی اف آن از طریق سایت طاقچه در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

گویا کتاب «مهربان تر از مرگ» را وقف کردید. در این مورد توضیح بودید.

نیت خیری پشت این کتاب قرار دارد. تمام عواید حاصل از فروش این کتاب صرف تهیه لوازم التحریر برای دانش آموزان بی بضاعت خواهد شد. چاپ نخست این کتاب پیش فروش شده است. امیدواریم استقبال از این کتاب با توجه به نیت خیری که پشت آن وجود دارد به گونه ای باشد که بتوانیم تا قبل از عید از عوائد حاصل از فروش آن، بسته های لوازم التحریر را تهیه و به دست کودکان نیازمند برسانیم.

 چه نکاتی در رمان «مهربان تر از مرگ» مطرح شده است؟

این رمان مضمونی عاشقانه و اجتماعی دارد. مسیر زندگی خانوادگی را از قبل از ازدواج نشان می دهد. رفت و برگشت هایی در این رمان است که جذابیت آن را برای مخاطب بیشتر می کند. نوع داستان امروزی است. در مسیر داستان یک پیوند قلب داریم که نقش های زیادی بوجود آورده است و اتفاقاتی پیرامون آن رقم می خورد.در این اثر بر روی مفاهیم اخلاقی همچون گذشت و همکاری زوجین تاکید شده و تاثیر حسادت ، مقایسه و دخالت اطرافیان در روند زندگی زوجین نشان داده شده است.

معرفی کتاب | مهربان تر از مرگ

مخاطبان رمان « مهربان تر از مرگ» چه گروهی هستند؟

مخاطب این کتاب جوانان در شرف ازدواج، زوج های جوان و کسانی هستند که در ابتدای آشنایی به سر می برند. بعد روانشناختی در این کتاب پر رنگ است. برای اینکه جذابیت کار کمرنگ نشود از دو برهه زمانی و دو گروه شخصیت اصلی استفاده شده است. در یک گروه عشق اساطیری و در یک گروه روابط خانوادگی لحاظ شده است. در این رمان نشان داده شده است که روابط خانوادگی با رعایت قوانین و  چارچوب هایی می تواند از روابط عاشقانه پیشی بگیرد. در این اثر جاری بودن آرامش تبیین و در قسمت هایی به تاثیرات بخشیدن و نبخشیدن اشاره شده است.

اگر نکته ای باقی مانده است، بفرمائید.

یک سری مسائل پزشکی در این رمان مطرح شده است که از خانم دکتر لیا میر صفایی مشاوره و کمک گرفتم و جا دارد در اینجا از زحمات ایشان تشکر کنم. از آقای امیر قاصر، مدیر انتشارات گرایش تازه نیز به خاطر همکاری که داشتند، تشکر می کنم.

گفتنی است، کتاب «مهربان تر از مرگ» نوشته «دکتر ناصر پروانی» با قیمت 50000 تومان در قطع رقعی از سوی انتشارات گرایش تازه چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

منبع: شبستان

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *