معرفی کتاب| کتاب قرآن در اسلام تالیف علامه طباطبایی

خانه / قرآن و عترت / قرآن / کتابخانه قرآن / معرفی کتاب| کتاب قرآن در اسلام تالیف علامه طباطبایی

کتاب «قرآن در اسلام» نوشته علامه سيد محمدحسين طباطبائي می باشد در مقدمه این کتاب آمده است: كتابي كه از نظر خوانندگان گرامي ميگذرد از ريشه‌دارترين مدرك آيين مقدس اسلام گفتگو ميكند و موضوعي كه در اين كتاب مورد بحث قرار ميگيرد موقعيت «قرآن مجيد» است در جهان اسلام: قرآن چيست؟ و چه ارزشي در ميان مسلمانان دارد؟ قرآن كتابي است جهاني و هميشگي، قرآن وحيي است آسماني نه مولود فكر بشري، رابطه قرآن با علوم، اوصاف قرآن مجيد.

کتاب قرآن در اسلام تالیف علامه طباطبایی
کتاب قرآن در اسلام تالیف علامه طباطبایی
کتاب «قرآن در اسلام» نوشته علامه سيد محمدحسين طباطبائي می باشد در مقدمه این کتاب آمده است:
كتابي كه از نظر خوانندگان گرامي ميگذرد از ريشه‌دارترين مدرك آيين مقدس اسلام گفتگو ميكند و موضوعي كه در اين كتاب مورد بحث قرار ميگيرد موقعيت «قرآن مجيد» است در جهان اسلام: قرآن چيست؟ و چه ارزشي در ميان مسلمانان دارد؟ قرآن كتابي است جهاني و هميشگي، قرآن وحيي است آسماني نه مولود فكر بشري، رابطه قرآن با علوم، اوصاف قرآن مجيد.
و در حقيقت ما از موقعيت كتابي بحث ميكنيم كه دين بزرگ اسلام با اينكه مانند ساير اديان بزرگ جهان گرفتار اختلافات داخلي و انشعابات بسيار مذهبي ميباشد هرگز مسلماني در اعتبار و احترام و تقديس آن ترديد ندارد و براي اثبات هر مدعائي در اسلام ميتوان بدان چنگ زد.
و از اين روي هدف بحث درين كتاب معرفي موقعيت قرآن مجيد است بطوري كه اين كتاب مقدس خود دلالت ميكند نه بطوري كه ما درباره‌اش اعتقاد داريم و ميان اين دو حروف و غرض فرق بسيار است! و به بياني ديگر موقعيتي را كه براي قرآن مجيد- با دليل يا بي دليل- قائل ميشويم اگر موقعيتي باشد كه مناقض و مخالف بيان قرآني است ارزشي مسلم نخواهد داشت و اگر چيزي باشد كه بيان قرآني از آن ساكت است با اختلاف انظار كه در ميان مسلمانان است نمي‌توان همه را بپذيرفتن آن وا داشت تنها موقعيتي را ميشود به حساب آورد كه قرآن مجيد خود دلالت بر آن داشته باشد.
بنابراين در اين بحث و كنجكاوي پاسخ اين پرسش را بايد بدهيم كه: قرآن در اين باره چه ميگويد؟ نه پاسخ اين پرسش را كه: ما كه فلان مذهب از مذاهب اسلامي را پذيرفته‌ايم درباره قرآن چه ميگوئيم؟
هیات زمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *