ملت ایران با احساس مسئولیت در قبال فلسطین قصد مجاهدت با اموال و جان خود را دارد/ اهل بصیرت بودن فقط لقلقه زبان نیست

خانه / مطالب و رویدادها / ملت ایران با احساس مسئولیت در قبال فلسطین قصد مجاهدت با اموال و جان خود را دارد/ اهل بصیرت بودن فقط لقلقه زبان نیست

رئیس مجلس با تأکید بر اینکه اهل بصیرت بودن فقط لقلقه زبان نیست، گفت: مردم فلسطین در مقابل اقدامات رژیم صهیونیستی استوار ایستاده‌اند و مردم ایران با احساس مسئولیت در قبال مردم فلسطین قصد مجاهدت با اموال و جان خود را دارند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (پنج‌شنبه) در چهارمین یادواره سرداران و 88 شهید منطقه دلارستاق از توابع لاریجان در روستای ناندل مازندران ضمن تحسین و تقدیر از برگزاری این مراسم، اظهار داشت: این کار ارزشمند بیش از این که اکرام شهدا باشد، عموم مسلمین را متوجه اتفاقات دنیای اسلام کرده و منجر به زنده شده روحیه مجاهدت بین آنها می‌شود.

وی با بیان اینکه ما مسلمانانی هستیم که قصد عمل به مسئولیت خود را داریم، افزود: مسلمانی آدابی دارد و هر کس که به خدا و رسول وی ایمان و اعتقاد داشته باشد و به زبان ان را بیان کند، مسلمان است اما مسلمان واقعی فردی مطلع از وظایف و عامل به آنهاست.

رئیس مجلس انقلاب اسلامی ایران را تحولی بزرگ در جامعه توصیف و تصریح کرد: اگر اخوت و احساس مسئولیت در بین مردم ایران زنده نشده بود، نگرانی در مورد فلسطین وجود نداشت و این امر تنها به دلیل بیداری به وجود آمده توسط انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه مجاهدت موجب حرکت و تکامل در زندگی فردی می‌شود ، تصریح کرد: همه افراد در هر شغل و فعالیتی که هستند باید با رعایت اخلاق و آداب آن، مجاهدت کنند و در این زمینه باید فعالیت‌ها و حضور افراد در اجتماع همراه با آرایش و نظامات شرعی آن باشد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هر رفتاری باید تابع اصولی باشد، متذکر شد: این اصول به دو بخش ایمان به خدا و رسول و دیگری مجاهدت تقسیم می‌شود و کلید رستگاری در این است که ضمن شناخت خدا و رسول نسبت به فرامین آنها عامل باشیم.

*اهل مجاهدت باید به دنبال ادامه دادن راه پیامبر (ص) باشد

رئیس مجلس با بیان اینکه اهل مجاهدت در یک زمانی در میدان رزم قرار می‌گیرد، توضیح داد: ما به عنوان شیعیان و کسانی که قصد دنبال‌کردن راه پیامبر را داریم باید حبّ مجاهدت را در قلبمان به وجود آورده و با خدا معامله کنیم و باید دانست که مجاهدت علاوه بر تحت تأثیر قرار دادن اجتماع بر تک‌تک انسان‌ها نیز اثر می‌گذارد.

لاریجانی با تأکید بر اینکه کسانی که لباس مجاهدت را از تن در بیاورند اهل بصیرت نیستند، افزود: اهل بصیرت بودن فقط لقلقه زبان نیست بلکه نیاز به عامل بودن نیز دارد.

وی با بیان اینکه جامعه امروز ما با احساس مسئولیت کردن در قبال مردم فلسطین قصد مجاهدت با اموال و جان خود را دارد، توضیح داد: این مجاهدتی است که رستگاری پایان آن است و خداوند به این افراد مژده بخشیده شدن تمام گناهان و ورود به بهشت را داده است.

*جریان متحجر داخل امت اسلامی به کشتار مسلمانان افتخار می کند/ اگر مرد هستید مقابل اسرائیل و آمریکا بایستید

رئیس مجلس با بیان اینکه هم‌اکنون در دنیای اسلام شاهد مشکلات بسیاری هستیم، توضیح داد: یک جریان متحجر، نفهم و نادان در داخل امت اسلامی است و به جای تجمیع قدرت اسلام و صف‌آرایی مقابل صهیونیست‌ها مقابل اسلام ایستاده و به کشتار مسلمانان افتخار می‌کند.

وی خطاب به رژیم صهیونیستی با بیان اینکه اگر مرد بودید مقابل آمریکا و اسرائیل می ایستادید و به جان مسلمانان نمی‌افتادید، ادامه داد: پشت صحنه این اتفاقات آمریکا و برخی کشورهای منطقه هستند که باید گفت آمریکایی‌ها با این اقدامات خود در اشتباهند.

لاریجانی با بیان اینکه گروه‌های تروریستی طی سه سال است اقداماتی در سوریه دست زدند، ادامه داد: تا آنجایی که می‌دانید آمریکایی‌ها به صورت علنی در کنگره خود اعلام کردند که ما کمک‌های‌های مالی به این جریان‌ها را افزایش دادیم، علاوه بر این برخی کشورهای اقماری در منطقه نیز به این گروه‌های تروریستی سلاح و امکانات می‌دهند تا مسلمانان را به جان هم انداخته و نیرویشان را فرسوده کنند.

وی گفت: هدف این گروه‌های تروریستی و حامیان آنها این است که کشورهای اسلامی را تا جایی پیش برند که مثل غزه شرایط را برای درگیری آماده کنند.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جنگ‌های اخیر رژیم صهیونیستی در غزه همچون جنگ 33 روزه، 22 روزه، 8 روزه ، ادامه داد: در حال حاضر رژیم صهیونیستی تحلیلی پیدا کرده مبنی بر اینکه کشورهای اسلامی همچون سوریه و عراق درگیر مشکلات داخلی بوده و به خود مشغول هستند.

وی تأکید کرد: گروه‌های تروریستی چنین تلقی کرده‌اند که توانسته‌اند مصر را جدا کنند و زمانی را برای عملیات نظامی فراهم کنند و چنین تصمیمی را برای غزه نیز در نظر دارند.

*فلسطینیان مصداق بنیان مرصوص هستند/ پیروزی با مردم فلسطین است

لاریجانی با تأکید بر اینکه مردم فلسطین در مقابل اقدامات رژیم صهیونیستی استوار ایستاده‌اند، تصریح کرد: گذرگاه رفح تنها گذرگاهی است که از طریق مصر آذوقه ارسال می‌کنند و مصر اعلام کرده که قسمتی از این گذرگاه را در نظر گرفته تا افرادی که تمایل به خروج از غزه رادارند از این قسمت خارج شوند، اما جالب اینجاست که هیچ فردی از مردم فلسطین حاضر به ترک غزه نیست.

وی با بیان اینکه فلسطینیان مصداق بنیان مرصوص هستند، گفت: بنا بر آیه قرآن خداوند کسانی را که مانند کوه ایستادگی کردند دوست دارد و مردم فلسطین از جمله این افراد  هستند بنابراین پیروزی با آنهاست.

رئیس مجلس با بیان اینکه اسرائیل قصد دارد با فشارهای خود مردم فلسطین را ناامید و تسلیم کند، توضیح داد: آنها موفق به این امر نمی‌شوند زیرا اراده مردم فلسطین اراده بنیان مرصوص است.

وی با بیان اینکه استقامت مردم فلسطین نشان می‌دهد که آنان راهی را انتخاب کرده‌اند که راه مجاهدت است و پیروزی را در پی خواهد داشت، ادامه داد: رژیم صهیونیستی و کشورهای حامی آن تصور می‌کنند می‌توانند نور خدا را با دهانشان خاموش کنند اما مکر آنها به خودشان باز خواهد گشت.

لاریجانی با بیان اینکه سختی‌ها برای همه جوامع است و فلسطین و عراق نیز در سختی هستند و باید در این راه باید بر خدا توکل کرد، متذکر شد: ایستادگی مردم فلسطین و عراق به نتیجه خواهد رسید و در این راه رژیم صهیونیستی و سایر تروریست‌ها کاری از پیش نخواهند برد و در این زمینه کشور ایران که در 8 سال جنگ تحمیلی خود نمونه بارزی به مردم فلسطین و عراق می‌توانند به آن توجه کنند.

*تولید ملی یک کشور را پابرجا نگه می دارد/ضرورت تعیین تکلیف هر چه سریع تر بحث وام ازدواج

رئیس مجلس در ادامه با بیان اینکه ایران در حال حاضر با مشکلات درونی مخصوصاً مشکلات اقتصادی و گرانی و بیکاری سر و کار دارد، توضیح داد: جامعه ما جامعه جوانی است و از آنجا که شغل به اندازه کافی وجود ندارد جوانان بیکار هستند و بیشتر مطالبات مردم آمل که امروز طی نامه‌هایی مطرح شد اشتغال جوانانشان بود.

وی با تأکید بر اینکه آنچه یک کشور را سر پا نگه می‌دارد تولید ملی است، افزود: در حال حاضر تولید ملی در رکود است، اما تلاش‌هایی هم در دولت و هم در مجلس در حال انجام برای رونق بخشیدن به چرخ تولید است.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه سخنانش با اشاره به مشکلات موجود در منطقه دلارستاق، گفت: هم‌اکنون امکانات مخابراتی و سایر امکانات به این منطقه وارد شده اما بخشی از جاده این منطقه خاکی است که به مسئولین مربوطه اعلام شد که سر و سامانی به این امر دهند.

وی با بیان اینکه جوانان جویای کار باید به سمت فعالیت‌های تولیدی چه در زمینه کشاورزی و چه دامداری و چه صنعت هدایت شوند، ادامه داد: در آینده زمینه‌های این فعالیت‌های تولیدی فراهم شود و مجلس نیز به بانک‌ها برای دادن وام به این فعالیت‌ها فشار خواهد آورد.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: بحث وام ازدواج نیز هم‌اکنون در مجلس مطرح است که با تعیین تکلیف آن امیدواریم به زندگی جوانان سر و سامانی داده شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *