نادر مجاهد به همرزمان شهیدش پیوست

نادر مجاهد به همرزمان شهیدش پیوست

خانه / پیشنهاد ویژه / نادر مجاهد به همرزمان شهیدش پیوست

نادر طالب‌زاده مجری و برنامه‌ساز تلویزیون که چند روز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بود، درگذشت.

نادر مجاهد به همرزمان شهیدش پیوست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ نادر طالب‌زاده، مجری و برنامه‌ساز با سابقه تلویزیون که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده بود پس از مدتی تحمل بیماری دار فانی را وداع گفت.

طالب زاده فعالیت هنری خود را از ۱۳۵۹ در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با ساخت فیلم‌های مستند آغاز کرد. از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به تدریس در مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی و مدیریت مرکز تحقیقات و مطالعات سینمایی در معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد.

نادر مجاهد به همرزمان شهیدش پیوست
نادر مجاهد به همرزمان شهیدش پیوست

نادر طالب زاده، از جمله افرادی است که ارتباط کاری و دوستانه‌ای با شهید «سید مرتضی آوینی» داشت. او در گفتگویی نحوه آشنایی خود با آوینی را اینگونه تعریف کرد: «آشنایی من با مرتضی از فیلم‌هایش، مجموعه کار‌های تلویزیون جهاد و روایت فتح آغاز شد. یعنی قبل از این که خودش را ببینم، کارهایش را دیدم. من سال ۵۷ از آمریکا آمدم و فیلم‌های ترکمن صحرا، خان گزیده‌ها، حقیقت و … را که مرتضی در سال‌های اولیه انقلاب ساخته بود، به مرور زمان دیدم و از طریق این آثار با آوینی آشنا شدم. حس می‌کردم این فیلم‌ها زنده اند.»

طالب زاده در سال ۵۸ یک فیلم مستند در تلویزیون به نام “واقعیت ” ساخت. او آن موقع در ساختمان تولید شبکه یک بود و شهید آوینی در ساختمان دیگری حضور داشت. تا اینکه در زمان جنگ سال ۱۳۶۲، طی عملیات آبی-خاکی خیبر، نادر طالب زاده فیلمی ساخت به نام “والعصر”. این فیلم سال ۱۳۶۳ به نمایش درآمد و به ماجرای پروژه عظیم مهندسی جنگ، یعنی احداث جاده‌ی ۱۳ کیلومتری سید الشهدا (ع) در دل مرداب‌های هور می‌پرداخت. همین اثر فتح بابی شد برای آشنایی نزدیک و رفاقتانه او با شهید آوینی.

نادر مجاهد به همرزمان شهیدش پیوست
نادر مجاهد به همرزمان شهیدش پیوست

«بشارت منجی» هم نام سریالی است که به کارگردانی نادر طالب‌زاده ساخته شد. این سریال بر اساس زمینه‌های مشترک بین اسلام و مسیحیت ساخته و پرداخته شده که از شبکه‌های مختلف سیما و برون مرزی به روی آنتن رفته است.

پیکر نادر طالب‌زاده، صبح یکشنبه (یازدهم اردیبهشت) ساعت 9 صبح پس از تشییع از مقابل مسجد بلال صدا و سیما، در جوار رفیق شهیدش سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی به خاک سپرده می‌شود.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *